Coworking space Thailand

Tråd i 'Reisemål' startet av sondre, 16. nov 2021.

1. sondre

sondre Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    I februar tenkte jeg å reise litt rundt i Thailand og teste ut livet som digital nomade i 3-4 uker.
    Blir kun å jobbe en dag eller to i uken.

Noen som har vært på et eller flere coworking space i Thailand som skiller seg positivt ut?

Om noen tenker seg samme vei kan vi kanskje dra i lag.

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,144
    Bonuspoeng:
    293
  3. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    sondre liker dette
  4. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    15,995
    Bonuspoeng:
    183
    @Laffen, du har jo gjort dette. Hvor enkelt er det å faktisk jobbe fulltid når man gjør noe slikt? Jeg innbiller meg at det fort blir litt kortere uker og dager, men det kan skyldes min manglende selvdisiplin :)

5. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Det kommer an på, men det blir jo på en måte det samme som å jobbe hjemme i fra. For meg så funker det veldig bra, for jeg har mine oppgaver og jeg gjør dem uansett om jeg er i Norge eller sånn som nå i Mexico. Jeg vil ikke si at dagene blir kortere, men tidspunktene jeg jobber blir annerledes. Jeg legger meg ca kl 20:00 her i Mexico, står opp kl 04:00, også jobber jeg frem til ca kl 10:00. Da har jeg gjort ferdig jobben for dagen, også går jeg ut å nyter sommeren ellers.

Når jeg er i Thailand, så er det litt annerledes, for der står jeg opp kl 09:00, også har jeg fri frem til kvelden. Når myggen kommer opp ca kl 17:30 så trekker jeg meg inn å gjør jobben min sånn som jeg skal og legger meg ca kl 01:00, så det handler om å tilpasse rytmen til den tidssonen jeg er i :)

Last edited: 17. nov 2021
    EndreD, sondre, espenlampe and 2 others like this.
  6. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Da jeg var på La Gomera i vinter 2021 så fikk jeg en NRK journalist etter meg som ville lage en artikkel om meg, men jeg takket pent nei, på grunn av de sosiale konsekvensene visse idioter kunne påføre meg hvis jeg sto frem med navn og bilde. Men hvis noen av dere jobber fra hjemmekontoret i utlandet, så kan jeg gi dere til henne slik at hun kan skrive den artikkelen hun var ute etter :)

Journalist.jpg

espenlampe liker dette
  7. sondre

sondre Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
  8. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,515
    Bonuspoeng:
    183
    Hva slags konsekvenser skulle dette være? Antatt at du holder deg innenfor forskjellige aktuelle regelverk selvfølgelig.

9. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Det var jo nesten lynsjestemning på folk som reiste til utlandet på den tiden der, så da var det bedre å holde litt lav profil i forhold til media da. Nå ville det gått bedre å gjør det da situasjonen er mer levelig for slike ting.

Del denne siden