Jeg og en kompis tenkte å feire nyttår i sol og sommer nærmere bestemt Australia vi har CT og nok poeng for F. Dette kan muligens bli litt vanskelig da tilgjengeligheten kanskje er litt dårligere ved romjulstider med færre flyvninger? Uansett, vi er fleksible på dato, så alt mellom 25. Desember og 30. Desember duger. Har søkt litt på United.com etter awards tickets men finner ikke så mye spennende for øyeblikket. Ønsker veldig gjerne å komme innom F terminalen i FRA, men hvis vi må ta alt i C får det duge det også. Poeng spart ønsker uansett å komme oss sydover. Jeg sliter litt med å vite hva som er lovlige ruter ned til Australia. Hvilke ruter kan vi booke med CT EB? Har hørt at eneste mulighet til Australia er via BKK med Thai, stemmer dette? Ikke noe via ICN eller HDN? Er det mulighet for å dra andre veien til USA og United ned til Australia?
Det er ikke mye i F å finne i romjulen, så dere får bli enig om hva dere vil. Fly C til Australia eller F seinere, eventuelt bare følge med hva som kommer på flere destinasjoner og book det som høres best ut, om det kommer noe.
Ser den, C funker det også, så lenge vi ikke får noe eco når i skal så langt. Er det flere muligheter ved booking av C kontra F når det kommer til tilgjenglige ruter for EB medlemer? Kan vi booke SQ?
Nei, i de fleste tilfeller kan vi ikke booke SQ (777-300ER, A380 og A350 er blokkert). Generelt sett så er ofte romjulen ganske vanskelig å finne tilgjenglighet. Eneste måten å finne F til Australia er så vidt jeg vet via BKK, det er kun SYD Thai har F til. Book uansett først i C hvis dere finner en rute, så kan dere følge med og etterhvert endre billetten hvis noe bedre dukker opp.
Det er mulig å få SQ C fra IST, så IST-SIN-CBR skal i alle fall i teorien være mulig å få til med kun SQ. Det er relativt god tilgjengelighet på IST-SIN, så det kan jo også f.eks. kombineres med Thai videre. Det skal sies at jeg aldri har prøvd å ikke har noen aning om hvordan C i SQs 777-200ER er, men det ser i alle fall ut til å være 1+2+1.
Det er dessverre ingenting ledig i F med Thai fra Europa (CDG, FRA, LHR og MUC) til BKK eller fra BKK til SYD på de datoene dere skisserer (sjekket i Expertflyer nettopp). Det så heller ikke ut til å være noe ledig i C hos Thai på de samme strekningene.
Som andre nevner er det nok ikke mye å få østover på så kort varsel. Prøv å vær utradisjonell, vi landet t/r Colombia i biz, utreise 25 og hjemreise 31 des.
Det er ikke det nyeste biz-produktet til SIA, men det er mer enn godt nok og har 180 graders lie flat seter Noe hevder til og med at disse setene er enda bedre som seng enn de nye
Takker for at du sjekket opp Er det noen andre ruter vi med eurobonus kan ta til SYD evt. BNE eller MEL? Ser at kartet til *A at det er både øst og vest. Men er det det kanskje ikke noe vi kan booke?
Tror kun det er mulig å fly via øst, noen andre får arrestere meg om jeg tar feil. Klarte å finne noen flighter i business fra SIN til CBR eller ADL med Singapore Airlines, men problemet er at det ikke er business-billetter å oppdrive fra Europa til SIN. Sjekket også raskt muligheten for å fly via AKL, men også det ser vanskelig ut. Jeg har ikke sjekket Air China, da det ryktes at produktet de leverer er særdeles svakt.
Det er tilgjengelighet med Air China til både BNE og MEL ut fra OSL 25.12 med ganske mye fleksibilitet på returen. Det er riktignok litt lang layover i PEK. Det er også muligheter OSL-ARN-PEK-SIN-CBR 26. og 27. Da får du SQ på siste segment også
Takker for gode svar Er den routingen du oppgir overnfor lovlig? Jeg er litt noob når det kommer til transittsoner. Er det slik at hvis jeg skal til Australia kan jeg kun ha en transittsone? Den ovenfor har vel 2? "Central Asia & Far East Asia" og "South East Asia"? Eller tar jeg feil? Forklar meg gjerne hvis jeg tar feil Fant faktisk tilgjenglige C billetter fra OSL-FRA-CTU-SYD 26. desember med Air China. Noen som har erfaringer med Air China? Returen blir nok ikke noe problem da vi tenker å være i Australia i 3-4 uker. Så Asiania hadde flights fra SYD til ICN
Jeg tenkte at PEK og SIN var samme sone, men du har nok rett i at det er to. Jeg er ikke noen ekspert på hva som er lov og hva som ikke er lov, men om du har en backuprute klar så er det jo ingenting i veien for å prøve EDIT: Har aldri testet CA, men av hva jeg kan lese av andres erfaringer er setene gode og maten vond.
Reglene var enkle. Det er dog nå sagt at disse reglene ikke følges lenger. Samme som med open-jaw og utreise fra Skandinavia. Nå ville jeg forsøkt å booke dem optimale ruten først og tatt problemene etterpå
Stjeler litt denne, håper det er greit. Noen som kan sjekke om det er mulig å komme seg OSL - BNE t/r fra 6-16 desember? Kan være litt fleksi på datoene. C går også greit.
Nå har jeg bare sjekket veldig raskt på United.com, men det ser ut til å være mye mixed class (business/økonomi) og Air China rundt de datoene ja. Ser bl.a. ut til å være muligheter med utreise den 9. og retur den 17. eller 18, men da er det mye Air China, men på de datoene kan du i alle fall slippe økonomi. Men det er selvfølgelig mulig du kan finne andre og bedre alternativer om du søker med andre avreiseflyplasser, f.eks. Frankfurt, London etc., og så finne tilknytningen til Oslo til slutt. Merk at jeg bare har søkt etter en plass siden du ikke nevner om du skal reise alene eller sammen med andre.
Ref. hva jeg skrev tidligere, har ikke hørt særlig mye bra om Air China. Så; hvis mulig styr unna. Men om reisemål og tidspunkt er absolutt, så er nok turen i Air China-business bedre enn i økonomi hos andre
Med forutsetning om at det kun er en person som reiser (og at det godtas forskjellig transittsone på utreise og hjemreise, hvilket jeg er usikker på..): Utreise 4. desember kl. 0615 OSL - MUC, LH i C (flight LH 2457) 4. desember kl. 1335 MUC - BKK, TG i C Boeing747 (flight TG 925), ankomst 5. des kl. 0610 6. desember kl. 0001: BKK - BNE, TG i C Boeing787 (flight TG 473), ankomst 6. desember kl. 12:30 Her får du altså 18 timers mellomlanding i Bangkok, men det åpner jo muligheten for en tur inn til sentrum. I tillegg skal loungefasilitetene være gode. Hjemreise 17. desember kl. 1930: BNE - PEK, Air Cina i C Boeing A330 (flight CA 796), ankomst 18. desember kl. 0445. 18. desember kl. 1130: PEK - FRA, Lufthansa C i Boeing A380 (flight LH 721), ankomst 18. desember kl. 1505. 18. desember kl. 1600: FRA - OSL, Lufthansa C (flight LH 858)