Dette har sikker vært diskutert tidligere, men jeg prøver meg siden jeg ikke finner noen god oppsummering: Jeg har øverste Fly Premium nivå og en *A CT. Planen er å bruke CT på meg og fruen, og Fly Premium på barna (2 og 13 år). Destinasjon: Varme strøk til neste sommer eller en vinterferie på nyåret. Fortrinnsvis Hawaii, Bali, Karibia, Thailand, Brasil, Mexico. Klasse: C holder lenge for oss, men F er ikke å forakte . Det viktigste er å kunne sove godt på flyet. Legs: Så få som mulig Hva er beste framgangsmåte for å bestille bonusbilletter for en familie med en kombinasjon av CT og Fly Premium? Gode svar mottas med takk :-D
Det kan bli vanskelig slik jeg ser det. Flypremium funker kun på SAS. SAS fly ikke til så mange varme destinasjoner. Eventuelt kan du jo fly SK med Fly premium til feks MIA/HKG(eller annen SAS destinasjon og videre derfra med betalt billett) Bali er forresten en "kort" flytur unna HKG Så bestille CT for 2 resterende og fly *A dit. Kan gå, men litt styr. Da må du nok også dele dere med et barn vær
Ja, selvfølgelig. Fly Premium er jo bare SAS... Da er vi begrenset til: Los Angeles, San Francisco, Miami, og Hong Kong hvis vi skal slikke sol. Alternativet med en fem timers tur fra HKG til DPS er ok, selv om jeg liker OSL-BKK-DPS best, da den siste leg'en er litt kortere fra BKK. For enkelthets skyld, la oss si at vi skal til HKG med CT og Fly Premium. Hva er er beste framgangsmåte for bestilling? Kan man få ordnet begge deler på telefon til Tallin?
Usikker og tror det kommer an på agenten(det felste gjør nok ikke dette for deg). Men finner du ledig med SAS er det verste gjort. Det er nesten alltid ledig til Asia i biz med *A. Så ville begynt og lett etter SAS C til HKG. Så kan du booke det selv på sas.no for deretter og søke på united.com etter mulige ruter med *A.
Om dere skal på samme flight (SAS) så blir det vanskeligere. Det enkleste er vell å starte å finne en SAS flight hvor du kan booka inn dama + 1 barn, for å deretter finne en *A ruting for deg og det siste barnet.
Ikke for å knuse drømmer eller noe, men om dere ønsker å fly sammen, så må dere nok fram med lommeboken.. Eller fly i Eco.. til nøds Plus.. Tviler sterkt på at dere finner 4 seter i Biz hos SAS... C
Om de er villege til å fly til t.d. Shanghai og vidare derifrå vil det nok la seg gjere å få 4 seter på same fly, men då ofte ikkje veldig langt inn i framtida. T.d. kan du sjå 6.-12. september der det er 5 ledige seter i Biz på utreise og 6 på returen. Har inntrykk at det ofte bli slept ein god del billettar på denne ruta når det nærmar seg avreise. Frå Shanghai kan de t.d. fly til Okinawa eller andre interessante destinasjonar.
Noen som vet om det er mulig å bestille pluss en vei og biz andre veien med flypremium? Får ikke opp rabatten da jeg velger forskjellig på inn og utreise? Virker jo meget ulogisk at man får rabbatt på 2xpluss og 2xbiz men ikke om man tar en av hver.
Men er det da slik at man egentlig bare kan finne 2 biz billetter, ringe kundeservice å endre til plus de dagene man ønsker det mon tro?
Kanskje et dumt spørsmål, men hvis du finner C-billetter hele veien, hvorfor vil du nedgradere en vei?
hehe, problemet er at jeg ikke finner biz begge veier. Tenkte derfor å bare bestille de vilkårlige dagene det er biz ledig og så flytte og nedgradere til plus den ene veien så det passer med reiseplan.