Hei alle sammen, håper det er greit jeg starter ny tråd, hvis ikke må admin flytte posten min til relevant tråd. Har en CT som går ut 31.12.21 som jeg i utgangspunktet vil bruke på en langweekend-tur med kjæresten. Er det noen gode forslag/erfaringer for å utnytte CT max, selv for "kun" en weekend tur? Flyr fra Bergen og ønsker maks flytid 8-10 timer. Tid på året spiller liten rolle, men litt varmere strøk er å foretrekke. Takk for svar.
Flere reiser i denne tråden passer dere bra. https://insideflyer.no/forums/threa...r-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/page-235
Hvor mange poeng har dere? Og dere har vel pointgruppe for å dele poeng? Når ønsker du turen? Må den være i 2021 eller er 2022 åpent? (Du må kun bestille før utløp, fly kan være senere) 8-10 timer totalt flytid, eller per strekk? Er jo mulig å komme seg til f.eks Miami relativt lett, men da med flybytter underveis. Som @bombusfervidus sier, tråden der har mange tips.
Skal du til varmare strok og vil ha ordentlig business (evt First) vil eg tru @HaraldOslo sitt tips om Miami er eit av få høvelige reisemål. Kanskje Oslo - Bangkok med Thai om du er villig til å strekke deg litt på tid. "Berre" 8-10 timar tur kvar veg når du må mellomlande i Oslo eller Køben kan fort bli krevjande om du vil til andre verdensdelar.. Er du villig til å fly "business" intra Europa finst det nok ein del destinasjonar i Spania, Hellas, Frankrike og Portugal som vil kunne høve.