CT i Lufthansen F - trenger assistanse

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Travellingalf, 06. april 2015.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Som sikkert opptil flere allerede har fått med seg så har jeg planer om å overraske madamen med en tur i LH F til sommeren, mest sannsynlig i slutten av juli/begynnelsen av august. Det er snakk om en CT-tur, via Frankfurt, så langt som mulig og deler av reisen kan godt være i Biz (men altså ikke ut fra Frankfurt).
    Jeg vet at noen av spørsmålene jeg stiller her sikkert er besvart på forumet allerede, men jeg tar likevel sjansen på å spørre igjen.

    Mine spørsmål er;

    1. Hva er den lengste LH F flyturen ut fra Frankfurt? Jeg ser at det er f.eks. 14 timer til Buenos Aires, men finnes det noen lengre der det finnes CT-muligheter?

    2. Kan jeg reise til ett sted og returnere fra ett annet med CT-billetter? F.eks. reise til Osaka og returnere fra Tokyo? Dette er i tilfelle for å få muligheten til å prøve LH F i to forskjellige flytyper.

    3. Slik jeg har forstått det så er det maks fire legs (?) hver vei med en CT. Vi vil da bruke to av de bare på å komme oss til Frankfurt og det er forsåvidt greit. Men har dere gode forslag til ett ekstra stopp? Kunne f.eks. godt ha tenkt oss å prøve Singapore Biz til en eller annen destinasjon.

    4. Hvor lang stopover kan vi ha når vi flyr CT? Kan vi f.eks. stoppe i Osaka, bli noen dager i Japan og så reise videre til f.eks. Singapore, bli der noen dager, og så returnere til Japan/Osaka og deretter reise hjem?

    5. Jeg ønsker jo i utgangspunktet å prøve LH F på 744´en med seng/stol komboen, men der er det jo ikke mange alternativer igjen. Osaka er ett, men det ser ut til å være en dagflight på litt under 11 timer. Jeg vil jo gjerne få så mye ut av en slik tur som mulig, men har problemer med å velge mellom dag- eller nattflight. Jeg sover vanligvis veldig lite/ingenting på fly og lurer derfor på hva ville dere ha valgt?
    Det beste for meg hadde antakeligvis vært en laaaang flight med avgang fra Frankfurt på ettermiddagen slik at jeg fikk nyte den både våken og sovende.

    På forhånd takk for alle svar og innspill!
     
  2. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Her var det mye jeg også kunne tenkt meg å få svar på :)
     
  3. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Spm er interessante, har dessverre ikke svar til deg.

    Ville bare si at LH F PVG-MUC så relativt ledig ut på Søndag, men hadde kanskje med påske å gjøre. Flytur på rundt 12t
     
  4. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Kan ihvertfall svare på to av dem...

    2. Ja, open jaw er tillatt så lenge du holder deg innenfor samme sone.

    4. Stopover på maks 24 timer. Så det går nok ikke dessverre.
     
  5. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen.

    Kan ikke svare deg på alle spørsmålene dine på stående fot, men svarer på de jeg kan:

    1. EZE (Buenos Aires) er den lengste flighten LH flyr etterfulgt av SIN (Singapore). Etter disse er det tettere mellom de som er lengst unna FRA, og HND, LAX, GRU/GIG er nok de neste som har F service.

    2. Denne er jeg usikker på da SAS er strenge på utreisebyer, men bør være mulig å fly et domestic hopp med ANA fra HND til KIX for å så fly LH hjem. Men KIX har ikke First class service fra LH i sommer, så ta må du nok finne en annen by.

    3 og 4. SAS er ganske så strenge på dette, og jeg mener at max tid i connection på vei mot endelig destinasjon er under 24 timer (men dette kan sikkert noen andre på forumet svare helt korrekt på). Greit å merke seg at du ikke får SQ business på 380 77W, så det utelukker en god del destinasjoner i Japan.

    5. Dessverre flys ikke KIX med First class service lengre, så denne utgår. 747-400 hos LH er under reconfigurering igjen og skal ende opp med Business, Premium økonomi og økonomi. Det kan teknes at KIX flys med fly med F setene ennå ombord, men det betyr business service ombord og på bakken :(

    Dersom Asia er målet er det kun de følgende destinasjonene som flys med LH F: HND, PEK, PVG, HKG, ICN og SIN. Merk at de 5 første også flys med F til og fra MUC.
     
    Last edited: 07. april 2015
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    1. Sør-Amerika er rått, men det er jo strengt tatt "vinter" når du skal dra. EZE er som nevnt lengst, men det er langt til både Rio og Sao Paulo. Både GRU og GIG er fine utgangspunkt for SA
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen, tusen takk alle sammen for svar og relevant input! Det er sannelig ikke bare bare å skulle planlegge en sånn tur, men så er jo det en del av moroa også :)

    Asia er ikke ett must for denne turen, det er vel heller det at jeg gjerne vil så langt som mulig i LH F og da gjerne minst en vei med seng/stol komboen i 747-400´en. Men som jeg også har forstått i andre tråder her inne og av svarene fra dere så skjønner jeg at denne raskt er på vei ut. Og om jeg har forstått det riktig tidligere så er vel antakeligvis Seattle siste muligheten (til begynnelsen av august) til i det hele tatt å få prøvd dette. Jaja, så blir man kanskje nødt til å reise litt kortere denne gangen, men da får vi ta igjen en lengre tur senere.
     
  8. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde t/r FRA-BOS i LH F (744) med hele toppetasjen for oss selv i påsken. En unik opplevelse! Skulle gjerne hatt en litt lengre flight, men det var den åpningen vi fant. Best å sikre seg før sengene forsvinner helt :) Anbefales hvis du får muligheten! 0.jpeg
     
    Edvard, Ruby and bern747 like this.
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Takk, det var omtrent akkurat det jeg ville høre! :) Jeg har fulgt mye med på ledige bonus-seter i LH F i den senere tid og spesielt i det siste så synes jeg det har vært bra tilgang. Så får jeg bare krysse alt jeg har og håpe på at det også skal være to ledige seter (og senger) i en av de to ledige periodene jeg og madamen har i sommer.
     
  10. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Er du sikker på dette? Har lest at det er mulig å booke dette med EB, men det er litt vanskelig å finne award space siden man ikke kan søke på ANA og UA etter SQ award på disse flytypene. Tror eneste mulighet er å ringe til sas
     
  11. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Vel SAS sine sier at det ikke er mulig, men ser nå at ordlyden er endret til at F ikke er mulig :) Da bør jo C være mulig, men som du sier vanskelig pga få ledige seter. Vet at flere fikk booket både C og F når SQ hadde datatrøbbel og awardspacen lå åpen for alle, men har ikke hørt om noen som har klart det etter det.

    https://www.flysas.com/en/uk/eurobonus/earn-points/airlines/singapore_airlines/
     
  12. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom du har muligheten er dette uten tvil det beste setet/sengen jeg har flydd i F med. På tur hjem fra EZE sov jeg 9 pluss timer, og det var helt perfekt å våkne uthvilt over Spania før en rask frokost og landing på FRA :)
     
  13. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Er mulig (var i hvertfall tidligere) å søke etter ledige SQ C seter på Lifemiles. Om SAS kan se de samme setene er jeg usikker på. Der var det mulig å finne seter på A380 også, selv om det var lite av dem.
     

Del denne siden