CT med StarAlliance gyldig ut 2017 vurderes solgt

Tråd i 'Reisedeals' startet av Jos, 03. febr 2017.

Tags:
  1. Jos

    Jos Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei. Relativt ny her på forum, men har lest her i lang tid.

    Har en CT med Star Alliance som er gyldig ut 2017 som jeg ikke får brukt. Har 150 000 poeng pt, men disse stiger raskt pga AmEx bruk.

    Noen som er interessert? Send en PM eller skriv i tråden.

    Jos
     
  2. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Beklager dersom trådstarter mener jeg tyvlåner tråden, men gir det et forsøk; hva mener folk at en CT med *A er verdt alene? Eller er dette vanskelig å omsette da personen som innehar CT må benytte seg av poengene? Hadde vært kjekt for meg å vite, da jeg mest sannsynlig opparbeider meg en CT i år men ikke ønsker å bruke noen poeng.

    Har ønsker om å hamstre poeng til jeg har råd til å fleske til med Asia-tur på F, noe som gjør at all bruk i utgangspunktet er fy-fy.

    Takk for svar.
     
  3. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Etter hva jeg har skjønt kan CT overføres?

    Vanskelig å sette en verdi på det tho...
     
  4. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som kan svare på om CT kan overføres til andre? Hadde jo gjort saken betraktelig lettere.
     
    DanH liker dette
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Står i reglene at CT et personlig og kan kun brukes av den som opptjer(trenger ikke reise selv)den og hans/huns poeng. Så det går nok ikke
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nærmest umulig å prissette en CT m poeng fordi det vil avhenge av reisemålet, reiseklassen, hvor viktig det er mm.
     
  7. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Ok. Da får jeg heller bryte alle kunstens regler ved å bruke den på en poengreise innenlands for å unngå å svi av for mange poeng.
     
    Xflipper liker dette
  8. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Eller kjøpe 50 000 poeng for kr 10 000 på Sas.no og fly Biz med CT for 1 person :p


    C
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Grusomt. Du kan ikke mene det?
     
    Baldrick liker dette
  10. Jos

    Jos Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Det er ikke så lett å prissette en CT med poeng, og som det sies opp i tråden her så er det avhengig av reisemål, reiseklasse osv.

    Mener jeg så et sted her på forumet at noen hadde fått nærmere 20 000 kr, men da med bruk av ganske mange tusen poeng (190 000?).
    Man kan imidlertid sammenligne med hva tilsvarende billetter koster hos flyselskapene for å få en indikasjon.

    En annen faktor er hvor mye koster selve poengene. Har man penger hos trumf så får man vel rett i underkant av 14 000 poeng for 1000kr. Kjøp hos SAS gir, som nevnt over, en pris på 10 000 kr for 50 000 poeng.

    Dersom man vil reise alene vil CT billetten gi halv poengpris, noe som kan være et alternativ for noen.

    CT kan ikke overføres til annen person, men innehaver av CT kan booke en reise for hvem som helst på CT, uten at CT innehaver selv er med på reisen. Det som er viktig er at selger og kjøper, sammen finner en sikker måte å bestille/betale CT billetten på slik at ingen av partene blir lurt. Her skulle jeg tro det finnes forskjellige løsninger, delbetaling o.l. som gjør dette trygt og sikkert.
     
  11. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Tar du deg av forklaringen til fruen min om at hun får være hjemme alene med toåringen mens jeg drar på en reise i Business? Og at hun ikke får ta del i de 10k jeg nettopp svidde av :)
     
    RoadKing liker dette
  12. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Ja hva foreslår du? Per dags dato så er CT en konsekvens av at jeg bruker Amex for tjene mest mulig poeng. Når poengene er inne, vil denne situasjonen snu seg. Da vil det være CT jeg jager.

    Som ordinær Ola Nordmann i 20-årene med full jobb, småbarn, enormt huslån og stasjonsvogn - så er ikke økonomien god nok til å "bare svippe til Asia en tur" for å bruke CT.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Sant, men du har jo ut året før du må bruke den, og vi er bare i februar.
     
  14. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Hehe, har ennå bedre tid enn det skjønner du. Har ingen nå, men kommer til å opparbeide meg en for omsetningen jeg har i år (2017). Men har likevel lyst til å spare opp til 200k poeng slik at jeg og fruen kan få oss en skikkelig kjærestetur i F til feks Japan. Derav litt kjiping når det gjelder å bruke poeng :)
     
  15. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Slikt blir det sikkert stjerne i boka for, og noko godt attåt kaffien får vi tru.

    Med fleire og fleire butikkar som aksepterar AmEx (mitt inntrykk i alle fall) så håpar eg du når målet ditt snart.
     
    n0gga liker dette
  16. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Ta en prat med slekt, venner, arbeidskollegaer o.s.v. og kjøp litt trumfpoeng av dem. De kan helt lovlig overføres til din EB konto. Da når du raskt opp til en CT tur med fruen. Kjedelig å spare i årevis...
     
    Are, Shyneno and Chrisbgg like this.
  17. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Har ennå ikke funnet noen fastboende kjenninger i min by som ikke ser rart på meg når jeg prøver å forklare denne galskapen...
     
    TommyL, Nanping and RoadKing like this.
  18. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Hehe, kjenner igjen den reaksjonen :D Du får utvide søket. Selv var jeg heldig nå nylig og fant ut at datteren til en kollega var vegetarianer og handlet på Kiwi :rolleyes: Fulltreffer!
     
    alfrednobel, DanH and Chrisbgg like this.
  19. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Stemmer det at ansatte hos feks Spar får 11% trumf på -ALT- i butikk?
    Vurderer deltidsjobb o_O
     
    Are liker dette
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    La de se rart på deg, vel verd poengene:)
     

Del denne siden