CT på SK-metall

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av KristianR, 03. jan 2017.

1. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    113
    Hei dere,

Usikker på hvilket subforum jeg skulle opprette denne på, men prøver meg likevel.

Jeg har en CT på Premium-kort som jeg muligens blir nødt til å selge, eller bruke tåpelig på intra-Europe. Den er gyldig ut hele 2017. Er det marked for noe slikt, og hva er den eventuelt verdt? Vet ikke om jeg kan reise selv (har en bonusreise booket i business til Tokyo, men vet ikke om jeg kan benytte den). Som nevnt i trådtittel er den gyldig på alle SK-destinasjoner, men ikke andre selskap i *A.

Tar gjerne imot fornuftige tips.

Mvh
    Kristian

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,989
    Bonuspoeng:
    293
    Ad salg av CT
    En annen som har prøvd og sier han lyktes, hør med ham:
    https://insideflyer.no/forums/posts/111400/

Jeg vil dog tro at en Premium CT er problematisk, fordi SAS slipper så lite i Biz/Plus på IC.

Du kan ikke anvende den på en allerede booket bonusreise (tror jeg). Du må eventuelt høre med Tallinn.

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan du ikke.
    Men jeg tror vel at det ble sagt at han har booket en reise, men antakeligvis ikke kan benytte seg av den som er booket (?).

Men helt klart, CT på premiumkort har begrenset verdi. Er i utgangspunktet kun Platinum som er verd pengene, selv om jeg så en rekke med ARN-LAX i C her for kort tid siden.

RoadKing liker dette
  4. Nanping

Nanping Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Gjelder CT hjelpen du tilbyr for 2 flasker champagne også for Premium CT'er? ;)

5. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    35,215
    Bonuspoeng:
    293
    Avbestilte OSL-NYC 21-25 jan i går, de ligger kanskje ledig enda?

6. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes nå jeg titt og ofte finner tilgjengelig bonus-C på SAS IC, selv om det riktignok i det siste har vært vesentlig mindre enn det syntes å være i fjor sommer og høst. Noen destinasjoner peker seg imidlertid ut som litt vanskeligere å få C på, især SFO. Men til LAX og MIA har jeg sett en god del.

RoadKing liker dette
  7. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,218
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man ikke benytte CT på en allerede bestilt reise? Mener jeg har lest om folk som har gjort nettopp det på dette forumet? Bestill reisen før du har fått CT (om du har nok poeng) og deretter bruke CT på den reisen og få poeng tilbake. Har jeg misforstått?

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,080
    Bonuspoeng:
    293
    Føler også at jeg har lest om akkurat det.

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,989
    Bonuspoeng:
    293
    Det burde iallefall virke hvis man velger å bruke det på 50% og ikke en ekstra person.
    Burde ikke spille noen rolle for hverken Amex eller SAS om man gjorde det.

I tilfelle man skal legge til en person, så kan jeg forstå det blir problemer.

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,080
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng, men er det ikke bare en endring hvis det finnes ledige billetter?

11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Selvfølgelig :)

Det synes jeg også å huske, men jeg spurte Tallinn om det her for par dager siden og de sa nei, det går ikke. Mulig jeg hadde fått et annet svar om jeg hadde spurt igjen men..
    Om noen har andre erfaringer så vil jeg gjerne høre om de :)

kiev and KRS like this.

Del denne siden