CT-reise til Miami

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Sprinkle, 12. jan 2018.

  1. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Hei.
    Har gjort et forsøk på å sette meg inn i gangen med å finne fornuftige CT-turer, men må innse at det er en egen vitenskap å finne fornuftige bonusreiser :) Håper noen kan være behjelpelig med følgende:

    Har fått over meg å dra en kjapp tur over til Miami 22 eller 23. mars med retur 26 eller 27. mars. Viktigste er å komme seg over, men hadde vært kult å få med seg first-class e.l. hvis jeg først benytter poeng. Har CT og ca 150.000 poeng, 2 stk som reiser. Utreise fra Bodø.

    Har jeg forstått det riktig at første steg er å søke på united.com for å se om det er tilgjengelige billetter?
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
  3. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Tror jeg ville gått for SAS på denne routingen om du finner tilgjengelighet. BOO-OSL-MIA tur/retur i SK Biz. Det koster 100k poeng for to pers med CT.

    Sjekk her: https://travelhacks.azurewebsites.net/Home/List

    Nå er det ikke noe tilgjengelig på datoene du forespør, og kan hende du er sent ute, men kan godt dukke opp mer etter hvert.
     
  4. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Du er nok alt for seint ute. Finner ingen tilgjengelighet i den perioden pluss minus en del dager
     
  5. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Ja fryktet nok at jeg var lovlig sent ute... Men øynet håp når jeg søkte etter award-tickets på united.com. Der finner jeg flere alternativer om jeg søker strekning for strekning. Eller har jeg kanskje misforstått hvordan jeg går fram?
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nå forsøkte jeg bare ett raskt søk på Oslo - Miami, men får ingen treff i Business/First på dine utreisedatoer. Mulig du kan finne noe om du i stedet søker fra Frankfurt, London eller andre steder og så finner tilknytningene dit etterpå. Husk også at det er kun Business/First Saver Awards som kan bookes med SAS EB-poeng.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er riktig.
    Søk strekning for strekning. Nesten 100% sikker på at det går å finne noe om man er litt kreativ, men du har en kort tidsramme og det er vel i påska så kam være litt ekstra kinkig..
     
  8. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har funnet BOO-OSL-FRA-ORD-MIA på utreise og MIA-ZRH-OSL-BOO for hjemreisen. Begge på first / biz. Noe knotete reise ut da... Men hvis jeg skulle bestemme meg for å gå for denne. Da ringer jeg Tallinn hvis jeg har forstått det riktig?
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er riktig. Og jo tidligere jo bedre.
     
  10. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Vedkommende jeg skal reise med sitter med ca 50k EB poeng. Finnes det noen mulighet for nyttiggjøre seg av disse når man reiser med CT?
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, i prinsippet er det for dyrt å overføre poeng..
    Du kan be han booke noe for deg senere eventuelt.
     
  12. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Regner med det er litt dårligere med tilgjengelighet de datoene, ettersom at det er Ultra Music Festival 23. til 25. Å finne noe direkte over Atlantern er nok vanskelig.
     
  13. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig det blir tur til Miami sommer 2020. Siden SAS ikke flyr så må det bli *A.

    Sjekket kjapt tilgjengeligheten og det var ikke noe å skryte av. Noen med erfaring her? Og hva er beste biz produkt over dammen til Miami? OS? LX? 2 pax + barn under 2 år
     
  14. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har reis en del ganger med Swiss (både biz og economy). Fungerer fint og har stort sett korrespondert bra med flight fra Nord-Norge via OSL. Jeg har opplevd relativt greit med tilgjengelighet ved søk.
     
    animals liker dette
  15. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Dårlig tilgjengelighet med Swiss og Austrian nå. Men dette blir kanskje sluppet senere. noen som vet?
     
  16. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fremdeles et lite håp om at SAS kommer tilbake til Miami også i sommermånedene :)
     
  17. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    Kan garantere at det ikke skjer i 2020 heller dessverre :)

    SAS sine analyser viser at det ikke er nok PAX
    som ønsker å reise til MIA om sommereno_O

    Undrer fælt på hvordan de har kommet frem til dette:rolleyes:
     
    1884derby liker dette
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Mitt helt ukvalifiserte gjett er at det er nok av skandinaver som skal på cruise på sommeren fra Florida men at veldig mange velger andre flyselskap en SAS, pga pakkeløsninger, troen på at andre selskap er billigere og nærhet til cruise terminaler også er en faktor. Også er vel SAS en smule avhengig av å fylle en del av sine premium seter med betalende passasjerer. Og så lenge de ikke har nok fly til å fly over alt, velger de rutene de har mest tro på.
     
    NoLimit liker dette

Del denne siden