CT rute hjelp til BKK i F:)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av JayP, 07. nov 2017.

1. JayP

JayP Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann,

Jeg skal reise til BKK i slutten av november med retur 23 desember. Har sikret F med Thai A380 hjem fra BKK via FRA i desember, men er veldig åpen for gode forslag på outbound. Har en C reise med Thai 27 november, men satser på å finne en F reise ut.

Har sett på ruten LH MUC-HND, og Thai F fra HND-BKK. Er det andre ruter som anbefales (evt med LH A380)? Vurderte også ANA F til HND, men har veldig lyst til å oppleve LH First på MUC/FRA. Har skjønt at ANA er en vill opplevelse, så kanskje man kunne kombinert LH F og ANA F;) Jeg er åpen for alt, og fleks på utreisedato.

Dersom jeg kan legge på et spenstig leg ut fra BKK på hjemreisen også tas tips imot med takk;) MEN, det bør jo være Thai ut av BKK for å få F loungen der som er magisk!

Takk for tips!

2. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ser følgende er ledig.
    26nov OZ 542 Asiana F suite A380
    21tilmer i soul.
    28nov TG 659 First i Boeing 747-400.
    Her kan du sikre deg enda et opphold i F loungen om du flyr videre med thai til f.eks CNX.

Leon, JayP, Insomnia4u and 1 other person like this.
  3. LCH

LCH Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    ANA er veldig oppskrytt spør du meg. Håpløst designet "boks" med vegger som dekker de fleste vinduene, slik at du må lene deg kjempelangt frem for å se ut, og ganske talentløs vestlig mat. Den japanske maten deres skal visstnok være bra, men den testet jeg ikke. Heller ingen ekstraservice på bakken, men det skal sies at jeg kun fløy dem til Japan, ikke fra, og fikk derfor ikke testet deres egne lounger. Pysjen var kul, men alt for varm.

JayP liker dette
  4. JayP

JayP Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for rute! Bestiller den så jeg er sikker på F hele veien. Hva er erfaringene mellom LH og Asiana? Det eneste jeg går glipp av her er jo loungen i Frankfurt..

5. JayP

JayP Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Noted! Da blir det vel Asiana eller LH:)

6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Delte meninger men språk forståelse trakk veldig ned for min del og velger soleklart LH over asiana

JayP liker dette
  7. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    For min del så er det soleklart FCT som trekker opp for Lufthansa. Asiana har kanskje språk barriere, men service og hardproduktet i luften var i mine øyne bedre eller like god som Lufthansa. Min påstand er at alternative reiser med LH er rimelig høy kontra Asiana som for oss kun har denne ruten tilgjengelig. Så du kan like godt spare Lufthansa til senere, F.eks kan du dra til USA og teste United og Lufthansa til en prislapp av 75000poeng per pers ved bruk av CT.

JayP liker dette
  8. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    F med TG er veldig fint det. Særlig i A380'en. Det har passe service (dvs. du får være i fred hvis du vil, og får alt du trenger hvis du vil ha mye service). På 747 er det kun på rad 3 du kan sitte sammen med medreisende (hvis du ikke reiser alene).

Jeg har aldri skjønt poenget med å bruke å mye tid i lounger på bakken så jeg legger alltid opp til minimumtid connections og er sjelden innom loungene i mer enn kort tid.

I luften er TG i F like bra som LH (og de andre forsåvidt) og dermed velger jeg den ruten som er mest effektiv og til BKK er det som regel alltid Thai.

Forøvrig er jo direkte ruten fra OSL et godt alternativ i Biz og det aller mest effektive - men av og til vanskelig tilgjengelighet på den på award - og så er det er morro å prøve F også da.

Leon liker dette
  9. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenker helt motsatt. Mest mulig tid i F og mest mulig antall F flygninger og mest mulig tid på FCT er mitt motto :) Jeg hadde ca 7t sist uke i FCT og tiden gikk dessverre alt for fort, kunne gjerne tatt 7t til der. Det var en helt fantastisk opplevelse på alle måter. Når det gjelder standard business lounger så er det jo ikke noe poeng i å være der mange timer. Men vi hadde ca 5-6t i Thai Royal First loungene og disse var også meget bra og tiden gikk fort.

Jeg er ikke enig i at TG F er like bra som LH F i luften, jeg har bare flydd 2 ganger F med TG F i 747 og jeg ble skuffet hver gang som jeg har skrevet i reisebrevet. LH F var bedre på alle måter og også Qatar C maten var mye bedre enn det vi fikk på TG F. Asiana F var også langt foran TG F på både service og spesielt mat og setene. Anbefaler derfor LH og OZ foran TG.

JayP liker dette
  10. JayP

JayP Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for innspill!

Booket @Fredrik81 sitt forslag (Takk!!) så får jeg se hva jeg gjør når det nærmer seg ift LH. Vært på både TG F 747 og a380 ut fra BKK. Sistnevnte var en fantastisk opplevelse og skulle gjerne vært lengre i Loungen i BKK - men 747 gammel kabin var litt nedsig selv om servicen var rå.

Man kan vel ikke endre en returbillett etter avreise?

Nå har jeg:

Utreise 26 november:

OSL - FRA LH C
    FRA - ICN Asiana F A380
    21tilmer i soul.
    ICN - BKK Thai F 747-400

Hjemreise 23 desember:
    BKK - FRA Thai F A380
    FRA - OSL LH C

Må jo bli bra! :)

Upsaker, Fredrik81, RoadKing and 2 others like this.
  11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Nei du kan ikke endre når reisen er begynt.

12. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Vel ....7 timer i en flyplass lounge er big-time "no-go" for meg uansett hvor "First" det er .....da kanselleres reisen hvis det ikke er mulig å få kortere forbindelser.

Var 3 timer i Thai Royal First på BKK en gang på vei hjem.....forsinket fly ut. Det var mer enn nok for å si det slik :) Men det er kjekt å kunne spise seg mett og smekke setet ned til sengestilling i det flyet når marshøyde da.

13. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er bra vi er forskjellige:)

Jonkebassen liker dette
  14. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Sant det :)

TravelManBiz liker dette
  15. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekker litt for en CT tur senere i år.
    Ser på en mulig F-flight med TG: FRA(/LHR)-BKK, og finner nå *NULL* bonus-seter O/I/X.
    Utvidet og sjekket en del random datoer fra august til desember (ExpertFlyer)
    Hva skjer?

16. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig du er litt tidlig ute. Mener de pleier å åpne opp rundt 6mnd før

17. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som Thai er helt strippa for alt. hmm

18. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,348
    Bonuspoeng:
    93
    Dere ser tilgjengelighet i ANA-tool. Hos United, Expertflyer og Awardfares er det av en eller annen grunn borte.

Origo liker dette
  19. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booka TG F FRA - BKK og BKK - HND til slutten av november, for et par uker siden. Da var det massevis av ledig TG F rundt de dagene.
    .
    Jeg fulgte med i et par uker før jeg booka og det ble konsekvent sluppet 330 dager før. Nye åpninger omtrent hver dag

20. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden