CT til HAWAII, hvilke ruter er lov nå?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Oslo1989, 15. jan 2019.

  1. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.

    Ser på muligheten for en tur til Hawaii enten i midten av april rundt påske, eller i august/september.

    Sliter med å finne OSL-LAX/SFO-HNL

    Har lest litt om agentrulett hvor noen får godkjent gjennom asia. Noen som har fått det til i det siste?
    Og hvile ruter har dere booket?

    Hovedsakelig F, men kan sikkert nøye meg med C om det skulle være for vanskelig.

    Ønsker også gjerne tips om øyer/hoteller/hus som har blitt besøkt fra noen av dere.

    Poengprisen er såpass høy at det er synd man skal slite med å få kommet seg dit. Har brukt noen timer på å prøve å finne en ok rute, men klarer ikke å bli i nærheten av fornøyd med det jeg finner.

    All hjelp settes pris på!!
     
  2. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Følger denne. Ser etter samme tur, men det ligger et godt stykke frem i tid.
    Forøvrig, poengpris har ikke noe med tilgjengelighet å gjøre. Selskapene er pålagt å ha et visst antall seter tilgjengelig for award tickets. Å fly rundt med «gratispassasjerer» er noe de godt kunne greid seg uten. Tror f.eks. SQ mer eller mindre ble tvunget til å åpne for dette av de andre Star selskapene
     
  3. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Skjønner hva du mener, men tenker på at om reisemålet er så langt unna/prisen er så høy, så burde de kanskje være litt greie med å godkjenne asia når det ikke er særlig mye lengre og du betaler for den nest dyreste sonen.
     
  4. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også sjesket på Hawaii, men aller helst som en forlengelse av en tur til SAm. Kikket også på et alternativ med Premium til SFO eller LAX og så rett og slett kjøpe billetten T/R Hawaii. Fant bare nokså dyre billetter i ultimo oktober 19.
     
  5. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,163
    Bonuspoeng:
    183
    Generelt sett er Hawaii med poeng ganske vanskelig, spesielt i Business.
    United slipper veldig få seter som kan bookes av andre i Star Alliance, og nesten aldri i Business (Domestic First).
     
  6. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan fly F ut fra London med SQ til Singapore, og videre med ANA til Tokyo i C og siste etappe til Hawaii med deres nye A380 i C, eller prøv Air New Zealand fra London i C hele veien til Hawaii med stopp i LAX og Auckland ;)
     
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Ja og nei. Det går an å konstruere en slik rute (rent tidsmessig og med tilgjengelighet), men det er ikke lov i følge Tallinn å fly den type routinger. Noen få slipper igjennom, men det er altså unntaket.
     
    Oslo1989 liker dette
  8. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Det er vel i hvert fall ikke lov å dra innom new zealand? Det er jo en enda dyrere sone.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Er ingen award I C etter hva jeg har sett ..
    Finnes enkelte I F dog... Bare time riktig så bør man kunne komme seg fra Europa og hele veien i F uten problem.... :)
     
    Oslo1989 and SVG_flyer like this.
  10. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan jo om det går prøve videre i C med eller annet selskap videre fra Hawaii til French polynise hvis det går :), jeg snakka nettopp med Tallinn om en reise til Australia til nyttår 2020, der hun bekrefta om at hun hadde før klart å finne F (2018/2019) med SQ fra London,Zurich,Paris,København til Singapore så det er en god start, men ut fra Singapore var det vanskeligere å få til en F reise.
     
    Kokkejakob and Oslo1989 like this.
  11. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    F er perfekt.. bare å la 14k poeng til tikke inn.
    Kan du peke meg i riktig retning i forhold til rute?Fant ingenting i august/september via LAX/SFO
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nope..
    Du finner OSL-LHR-BKK-TYO-HNL .
    Men du skal ha litt flaks med agenten før du får det booket.. Mange (men ikke alle) vil si nei til deg på denne ruta..
     
    Wiolenze and Oslo1989 like this.
  13. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Skal prøves ut så snart jeg bikker 250k poeng! :) takk
     
    Are liker dette
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg også neste gang jeg får CT og nok poeng etter neste ferie som skal bookes når jeg får CT og nok poeng... :D
     
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Som newbie hva poengjakt angår, lar jeg veteranene ta seg av rute-biten, men jeg har vært på Hawaii flere ganger og har dermed litt reisetips å komme med.

    Jeg har vært på Kauai og Oahu, og foretrekker helt klart Kauai. Utrolig flott natur, ikke så mye folk og veldig laid back stemning. Oahu er også veldig vakker og har mye å by på, men problemet der er at majoriteten av hotellene ligger langs Waikiki Beach, og det er et sted jeg ikke synes yter Hawaii rettferdighet. Billetter mellom øyene er forøvrig billig og flytiden er ca en halvtime til en time, så det kan være fint å fordele tiden på 2 øyer om du skal være borte 10 dager eller mer. Maui sies å være en blanding av Kauai og Oahu og kan sikkert passe om man ønsker en god miks av alt.

    På Kauai er nordsiden der absolutt vakreste stedet, med fantastiske strender og natur. Kan varmt anbefale Hanalei Bay Resort. Helt fantastisk utsikt! Bruk da Vrbo/Airbnb og lei fra en privatperson. Da får du mye bedre pris. Dersom penger ikke er et problem ligger St Regis rett nedenfor.
     

    Attached Files:

  16. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Ser bra ut!:) skal sjekkes ut så fort jeg eventuelt får godkjent reiserute
     
    ArthurDent liker dette
  17. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    ANA A380 First er nå sluppet :) Hvem blir førstemann som nailer denne

    92521F8F-E3E0-44F4-A715-568074D45033.png
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Flere har forsøkt og fått nei på routing :/
     
  19. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    175 000 hvis reisen starter i japan.
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    ANA F er kult det, men 175k poeng for en 7-8 timers flight?
    Ikke for meg i alle fall ..
     

Del denne siden