CT-tur med kompis?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av alfrednobel, 24. sept 2016.

  1. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Hei! Hvordan gjøre det med å ha med en venn på CT-tur? Trumf-betaling?
     
    Last edited: 13. aug 2017
    tommy777 liker dette
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Spørs litt hvor god venn han er, men skal det være null moment av gav mildhet så kunne han dekket sin del av poengene og avgifter. Han kan jo kjøpe poeng 60 000 for 12 000kr. Andre her verdsetter poengene til ca 10 øre poenget, og ha blir det kun 6000kr. Så kan du få resterende 35 000 fra trumf kontoen hans enten med det samme eller over tid. Vil du ikke ta i mot penger så kunne kanskje han betalt for hotellet. Han får uansett en billig tur kontra det å måtte betale tilsvarende billett med cash.
     
    Last edited: 24. sept 2016
  3. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    717
    Likes mottatt:
    3,692
    Bonuspoeng:
    93
    Halvparten av 190 000 er 95 000 poeng; bruker man Trumf som utgangspunkt tilsvarer vel dette kr 720 pr 10 000, dvs. kr 6840 + halvparten av skatter/avgifter. Jeg ville lagt meg ca. der, evt. noe lavere om man legger til grunn at man helst ikke vil reise alene...

    Har han (helt eller delvis) Trumf poeng kan han vel overføre til din konto, ellers ville jeg gjort opp i penger eller justert fellesutgifter på turen. Alternativt, kan han skylde deg bonuspoeng om man legger til grunn at de blir oppspart etterhvert.
     
    Fredrik81 liker dette
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville anbefalt at han dekket hotellet i andre enden, samt evt. transport. Bare et forslag, som jeg vet funker. Å prøve å regne på antall poeng osv, det blir bare stress. Jeg vil dog anbefale at dere har en god- og klar avtale før dere drar avsted. Jeg har mistet noen kompiser opp igjennom, på grunn av "grumsete" avtaler om penger mm. Livet er for kort til å bli uvenner.

    God tur,
     
    Nanping, Stuttfeiten and Fredrik81 like this.
  5. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Muligens lurt å se bort fra poengene ja, men den ideen tror jeg ikke fruen digger. Hun vil på tur høst 2017 ;)
     
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    1 poeng til kone-mor, 60K til turen. Ser at den er litt skjev. Men høsten 2017 er lenge til. Poengene de triller inn. Eller så får du kanskje 100K poeng fra @SAS-EBP ?
     
    alfrednobel liker dette
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gjorde det samme med en kompis - vi var begge enige om at han dekket sin del av taxes og overførte sin halvdel av poengene til meg. (Alternativt kunne jeg jo reist alene til halv pris, eller han kunne reiset alene til full pris...)
     

Del denne siden