Hei @Are og dere andre eksperter! Jeg og min samboer ønsker å reise til Asia juli 2016 Har ca 200 000 EBP. CT er i boks. Noen som kan anbefale plasser å reise til? Har snakket om Kuala Lumpur. Ønsker innom Frankfurt for first class terminal og Porschekjøring! Lufthansa first er en drøm, men er det mulig? I så fall, hvordan går man frem for å finne billetter dit? Er jeg for tidlig ute? Tusen takk!! mvh Alfred
Hei Alfred Som du kommer til å lese i tråden Stuttfeiten referer til så er det sjelden, om aldri, at LH First åpner opp mer enn 1-2 uker før avreisedato. Da har dere to alternativer: 1. Booke LH Biz og håpe på en åpning hos LH 2. Booke Thai Royal First og evt. vente på åpning hos LH Lykke til
Tusen takk begge to. Men er det gratis ombooking hvis man først booker thaibroyal first, og deretter finner LH first? Må man ringe tallinn for å sjekke dette?
Dersom du finner ledige billetter hos Thai er jo det lurest. Da får du fly F likevel dersom det ikke dukker opp et bedre alternativ med Lufthansa.
De har hvert sitt felt som de er best på. United er best på å søke fra A til B uansett selskap. Expertflyer er best på å finne f.eks. kun F mellom A og B med bestemt selskap. En stor oppside i tillegg er expertflyer hvor du kan sette opp automatiske søk. Personlig ville jeg gått langt for å unngå LH C rett og slett fordi du kan risikere å havne 4 meter bak gardina om de ikke slipper F.. Da vil jeg heller booket et annet selskap Om Asia ikke er et must ville jeg bare satt av tid og begynt å søke når det var 14 dager til avreise. Dette passer kanskje ikke for alle, men hjalp en kollega med dette. Han fikk LH F til/fra MEX og på ene flighten var han alene i kabinen