Hei, har endelig fått overtalt fruen til å bli med på en CT Tur. Siden hun ikke deler samme lidenskap som meg i form av selve reisen, er det litt begrenset hvor mange segmenter jeg får lurt henne med på. Vi har i utgangspunktet tenkt en drøy uke i andre del av November med Thailand som destinasjon. Tenkte som følger: OSL-FRA - LH Biz FRA-ICN - OZ First ICN-HKT - OZ Biz HKT-BKK - TH Biz BKK-FRA/LHR/CDG - TH First FRA/LHR/CDG-OSL Så eventuelt se om det er mulig å få noe ut med LH first 14 dager før avreise. Virker som det er grei tilgjengelighet internt i Asia. Utfordringen foreløpig er at jeg ikke får min CT billett før om ca 14 dager, og ut i fra hva jeg kan se har Thai kun tilgjengelige billetter til Paris 26/11 i first. 1)Noen som har noen erfaring med om Thai slipper fortløpende, eller er det løpet kjørt? 2)Eventuelt gode alternativer til opplegget? innspill mottas med takknemmelighet
Var litt i samme situasjon ifjor, men da jeg begynte å se på det var det muligheter både fra MUC, LHR og CDG. Så datt LHR ut, jeg var ikke hypp på CDG så da tok vi MUC. Fulgte med tett opp til, fordi jeg lette etter muligheter med Lufthansa fra FRA via SIN/HKG men det kom ikke og det kom heller ikke flere muligheter med TG.
Til Asia med LH har vi vel Tokyo, Hong Kong, Singapore, Bangkok, Beijing og Shanghai og spille på. Mulig jeg har glemt noen i forbifarten Er heller ikke krise om vi må ut med Asiana, men det er det hjemturen jeg er redd henger i en tynn tråd.....Kan heller ikke se at det er noe ledig til MUC. Flyr Thai F til andre designasjoner i Europa?
De slipper fortløpende, dog veldig lite og uten mønster. Jeg har en reise til Tokyo på trappene i begynnelse av september hvor opprinnelig hadde retur fra BKK en onsdag via CDG. Her åpnet det seg retur både fredag og lørdag via MUC. Retur på lørdag oppdaget jeg en søndag ettermiddag etter at CT-telefonen var stengt. Mandag forsov jeg meg og de var borte da jeg sjekket rundt 11. Det interresante var at ingen tilsynelatende hadde tatt dem. Setekartet på expertflyer viste tom kabin og gjør det fortsatt. Ingen fasit på at de ikke er tatt, men dog av en viss interesse. En uke senere dukket det opp en ny mulighet. Denne gang på fredag, som jeg heldigvis ikke forsov meg til. Denne også til MUC. Dette skjedde hhv. drøye 6 og 7 uker før respektive flygninger. Innenfor samme uke har jeg satt opp varsling for ledighet i F på TG flyvninger med F til FRA/MUC/CDG/LHR for perioden onsdag til søndag. Varslingene har vært aktive i ca 3 uker nå, og disse to flightene er de eneste som har slått til. I tillegg til varsling har jeg sjekket utallige ganger manuelt. Mao. jeg mener du kan tillate deg å være en forsiktig optimist, men du er nok sent ute og trenger en liten dose flaks og disiplin (eller expertflyer). Det avgjørende vil muligens være hvor fleksibel du kan være på dato.
Sikker? Søkte nemlig på MXP før jeg postet, men fikk ikke noe opp så antok de hadde avviklet F på den routingen. Vet de hadde før.