Hallo, Noen som har erfaring med CU fra EWR med SAS? Har allerede Plus billett, hvor ofte gjør de CU hvis det fortsatt er ledig i Biz? Samboer er statusløs men flyr under samme PNR som meg. Er det noe man bør spørre om ved innsjekk? Tips her? Takk for svar
Uten at jeg skal si det 100% sikkert så mener jeg at det kun gjelder EBD og EBP. Er du EBG ville hvert fall jeg gått for Plusgrade.
Tror fortsatt at du ikke skal håpe for mye på det. Da må eventuelt flyet være fult f. eks. Men kjenner faktisk noen som ble oppgradert over vannet med kun EBG. Edit: Jeg hadde hvert fall lagt inn bud via Plusgrade.
EBD fordel eller ei ..... jeg har aldri fått CU ... (det kan jo selvsagt være fordi 1D alltid har vært opptatt)
Jeg og fruen ble oppgradert fra go til biz fra CPH til EWR i november i fjor. Er EBG. Aner hvorfor. Fikk beskjed ved innsjekk.
Er jo rart om de ikke skulle gjøre det tenker jeg hvis det er 10 ledige seter som uansett står tomme.
De gjør ikke det. Og med relativt tom kabin, fyller de heller ikke opp med mat til flere pax. Så moralen i tråden er, gå for plusgrade.. Selv med EBD pleier jeg å ligge inn plusgrade.. kanskje ikke såpass kort som EWR.. men HKG/LAX får seg alltid et bud.. C
Husk det er forskjell på CU (kun for EBD/EBP) som kommer på mail fra SAS, og OP-UP som skjer ved innsjekk eller på gate. OP-UP kan i prinsippet skje hvem som helst.
Op-up ved innsjekk/gate er det noe tips til hva man bør spørre / si til innsjekk / ved gate for å sannsynliggjøre en op-up? Mulig jeg skulle ha kalt det op-up og ikke cu, for jeg mener først ved innsjekk/gate og ikke oppgrading før du i det hele tatt sjekker inn som er gjort automatisk av sas
Trodde Op-up var kun hvis din klasse er full, men det er ledig i klassen over. Da vil antallet som reiser samt status telle, eventuelt også når du sjekket inn. Eks du har EBG reiser alene og sjekket først inn på flyet. Om jeg har forstått det rett så vil du være første EBG. Er det da ingen med høyere status og de kun trenger å flytte en person så flyttes du. I gaten er det vel bare å oppgradere for poeng som er aktuelt, tror ikke de oppgraderer om man smiler pent og har på seg dress da må du i det minste inne ha EBP status.
Kan det være at SAS gjør som Luftwaffe ved op-ups (selv om Luftwaffe offisielt nekter), d.v.s. gi de med de dyreste økonomibillettklassene oppgradering foran de med status? Jeg ble op-upet et par ganger i min tid som EBG, men hadde da rimelig dyre billetter (bestilt via reisebyrå). Hva gjelder CU, har jeg fremdeles ikke fått det på noen av mine fire IC-segmenter. Men da igjen, jeg er jo svartelistet.
Fått op-up flere ganger med Emirates fra OSL til DXB, med å ha kjipe economy billetter men sølv status hos de og ved å være høflig ved innsjekk. Og Emirates fyller så og si alltid business classen sin med op-up fra OSL virker det som, hvis de ikke har solgt tomt.