I juli og tidleg august sette heile husstanden kursen for Torrevieja (Tørrevika på norsk) i Spania. Her skulle vi etter planen bu i ei leiligheit i sentrum med gangavstand til både strand og badeland. Dessverre vart det ikkje heilt slik. På AirBNB-sida gjekk det klart fram at leiligheita hadde både Aircondition og takvifte. Ingen av desse fungerte, og det var uhorvelig varmt inne. Soverommet var det einaste med temperaturmålar og her var det 33 grader. Vi vart difor nøydd å bu på hotell i staden for i leiligheita. Det vart ein fin ferie til slutt, men kostnadane til leiligheita er sure. Eg har sjølvsagt reiseforsikring, og leiligheita var betalt med SAS Amex Elite. Er det nokon kloke hovud der ute som veit om det er håp om å få noko attende frå enten AirBNB, forsikringsselskapet eller AmEx? Eg har lese gjennom reiseforsikringsvilkåra og trur det skal halde hardt, men det skadar vel ikkje å prøve? Edit: Eg klaga som berre det med ein gong vi kom. Og har dokumentasjon på det Eg krevde både omgåande reparasjon av AC og når det ikkje gjekk ny plass å bu. Ingen av dei lot seg ordne. I følge verten "er det slik ting er i Spania", "ein risiko ein tek når ein leiger gjennom AirBNB" og "det er ikkje eit Hilton-hotell til 1000 EUR natta".
Klage direkte til AirB&B er det riktige, men du skulle jo klaget med en gang dere oppdaget det, så hadde de enten ordna opp så a/c ble reparert eller gitt dere et annet sted å bo. Nå i etterkant er det nok lite du kan få igjen siden du ikke ga de en sjans til å ordne opp
Beklagar for lite info i posten. Eg klaga som berre det. Og har dokumentasjon på det Eg krevde både omgåande reparasjon av AC og når det ikkje gjekk ny plass å bu. Ingen av dei lot seg ordne. I følge verten "er det slik ting er i Spania".
Klagde du direkte til verten eller til Airbnb-kundeservice? Jeg har god erfaring med kundeservicen, mens verter er litt mer vanskelig å ha med å gjøre når ting går galt.
Begge. Verten virka å vere behjelpelig i starten, men det varte ikkje veldig lenge. Han sende ein kar som brukte forferdelig lang tid på å montere ei vanlig bordvifte. Dagen etter var det nokre karar der som såg på ACen og som konkluderte med at den var "caputo". Takvifta trur eg ikkje han brydde seg med.
Ville fortsatt å klagd til kundeservice hvis jeg var deg. Har fått refundert hotellopphold tidligere, men da var det verten min som kansellerte dagen før jeg skulle sjekke inn, så ikke helt samme scenario.
Reiseforsikring dekker ikke krav som andre har ansvar for (i dette tilfelle Airbnb), men om du har betalt med kredittkort kan du rette samme krav mot kortutsteder om brukerstedet/selgeren ikke ordner opp. Gjør ditt ytterste for å løse saken direkte med Airbnb. Om du gjennomfører en chargeback er det en viss sannsynlighet for at du blir utelukket fra tjenesten.
Eg konkluderte med det same når det gjeld reiseforsikringa. Eg har sendt krav til AirBNB, so får vi sjå kva det endar med. Vonar det let seg gjere utan å ha med AmEx å gjere.
Jeg har hatt 2 dårlige opplevelser med vertene fra AirBNB her i Budapest, begge ganger refunderte AirBNB etter et par uker. Den ene ganger var det samme problemet som ditt, AC som ikke virket, den andre gangen var det rett og slett møkkete.
Gode greier. Eg søkte berre om delvis. Slo av for at verten var grei nok til å booke eit hotellnatt for oss fyrste natta.
Mulig det bare er meg, men jeg mener Airbnb har blitt et dårligere alternativ i det siste. Prisene har steget og på ferie ved Middelhavet i sommer var hotell billigere enn Airbnb. Er noen fordeler med Airbnb sammenlignet med hotell, men alt i alt synes jeg hotell er tryggere og bedre.
jeg sliter med airbnb for å få refundert for en reise i Mexico, så ganske skuffet over de. Ga lite mersmak for å bruke de igjen!
Er ikkje all verdens nei. Vi enda opp med å betale litt meir for hotell enn for AirBNB-leiligheita, men det var det jammen verdt. Eg trur ikkje eg kjem til å bruke AirBNB igjen.
Hotellet hadde mye strengere regler for COVID-håndtering en resten av området uten at dette var informert om. Jeg ba på grunnlag av dette å betale for dagene jeg var der, flytte og få refundert de gjennværende dagene. Hosten viste lite forståelse og var meget vanskelig å snakke med, men jeg fikk snakke med administrasjonen på hotellet som sa de forstod, viste forståelse og sa OK. Jeg har enda tilgode å få tilbake pengene fra dette, og jeg har kontaktet airbnb support om dette. Jeg har skjermbilder på chatten som bekrefter alt og bekreftelse fra hotellet. Hosten svarer ikke lengre og airbnb sier de ikke kan gjøre noe, de har gitt meg en voucher på 30% av summen som jo ikke gir meg mye. Så ja, ganske frustert og iritert over airbnb. Skal hvertfall være ekstremt forsiktig med å booke resort eller lignende via en mellommann på airbnb, det er nok siste gangen.
Jeg tenker at litt av årsaken til vanskelighetene med refusjon er nettopp det du sier i siste setning, at du har booket et tradisjonelt resorthotell gjennom en mellommann på AirBnB. Da har du tre aktører å forholde deg til (mellommann som avtalepart, AirBnB som formidler og resorthotellet), og når det topper seg med at det er en frivillig utflytting og bærer preg av goodwill for å sikre refusjon, er det ikke rart det kanskje blir litt kluss.