Da Holmen skulle til Barcelona. (Once upon a time in (West) Hollywood, part II)

Tråd i 'Reisebrev' startet av holmen, 03. mai 2022.

1. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    Korleis er det med munnbind der borte no?

2. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,531
    Bonuspoeng:
    183
    Kjekt med tripreport av en by jeg snart skal besøke selv. Rainbow grill havner nok på listen av ting å gjøre.

Takk for flott rapport!

holmen liker dette
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke brukt munnbind i det hele tatt. Men mange bruker munnbind både inne og ute.. Ha med vaksinepass, det kommer det spørsmål om enkelte steder. Fungerte å ha det på mobil, den ene gangen jeg måtte vise det, og hadde glemt utskrift på hotellet. :p

Sunnfjordingen liker dette
  4. holmen

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Det var det jeg også konkluderte med. :)

5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge Karen har 5.0 så tar jeg en tur på henne. Og det skjer ikke ofte:)

@holmen : top 10 tips til første gangs besøk i lax?

tobeornot999 liker dette
  6. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for turen, forresten!

holmen liker dette
  7. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    25,635
    Bonuspoeng:
    183
    Og so nokre covidspørsmål:
    - Var det nok med det koronasertifikatet for EU/EØS som ligg på Helsenorge? Eg ser fødselsdatoen der står (naturlig nok) ikkje på amerikansk format (mmddåååå), men norsk (ddmmåååå)
    - Er det nok med sjølvtest, eller måtte du teste deg hjå nokon av kollegaene til @drsyk?

8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    Har samme erfaring.

Virker egentlig som om dette er noe flyselskapene må ta imot kun av compliance hensyn, og at de egentlig er helt uinteressert i annet enn å bare arkivere skjemaet i den store bunken.

Takk for super tur-rapport!

Last edited: 03. mai 2022
  9. holmen

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm.. Godt spørsmål. Det kommer jo litt an på hva man liker. By eller strand, eller fjell, eller kjendiser. Eller arkitektur. Men, jeg kan jo prøve å lage en uoffisiell liste over ca 10 ting som man kan ha glede av som førstegangsreisende til Los Angeles og omegn.

Ikke i prioritert rekkefølge. :)

Griffith Observatory. Flott utsikt, og utgangspunkt for fotturer i åsene bak Hollywood.

Hollywood Blvd og walk of fame. Man må nesten ha sett det, når man besøker byen. Det er veldig turist, men samtidig veldig ekte Hollywood, som vi ser det på tv og film.

Venice Beach og boardwalk. Som over.

Kanalene bak Venice Beach. Rolig og hyggelig område, og en helt annen verden enn det som finnes to kvartaler unna.

Universal studios. Kjempegøy! For store og små. Utrolig mye lyd og inntrykk, og man blir fort sliten. Men det må oppleves.

Kjøre cabriolet langs Mulholland drive, og opp feks Laurel Canyon. Se på husene, folkene, bilene, og utsikten. Flotte utkikkspunkter hvor man kan feks se ned på Hollywood bowl med downtown i bakgrunnen.

Gamle Los Angeles/Olvera street i downtown. Her oppsto byen for lenge siden, og det er noe helt annet enn den travle byen rett rundt hjørnet.

Da kan man også besøke union station som er rett i nærheten, og har vært med i omtrent alle filmer noen sinne.

Hollyhock House. Som nevnt over her. Aller helst når de åpner for besøk inne. Helt nydelig.

Sunset Strip. Whiskey a go go, Viper Room, The Roxy. Prøv å komme deg på en konsert, omtrent hver dag. Og kvelden starter og slutter selvfølgelig på Rainbow Bar and grill. :)

Santa Monica pier, og stranden. Og kanskje 3rd street promenade også.

Og aller helst, kjør oppover PCH, spis lunsj på Paradise cove cafe, og fortsett til San Luis Obispo, hvor man bor på Madonna Inn.

God tur!

(Og selvfølgelig masse mer, avhengig av hvor mye tid man har)

Last edited: 04. mai 2022
  10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for turen! Tar med endel av tipsene til min aller første LA tur om 3 uker med 11-åring på slep. Begge er StarWars-fans og teknisk interesserte, så dette blir bra!

holmen liker dette
  11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig @holmen , nevnte jeg at jeg er misunnelig? :rolleyes:

holmen liker dette
  12. holmen

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tok test på Oslo Helse på Oslo S dagen før avreise. De har også avdeling på OSL. Har avtale med SAS, så det koster 645 kr for en antigen test. Resultatet kommer på Helsenorge.no, og jeg skrev ut koronapasset derfra. Hadde ingen problemer med å bruke dette i LA, de ser bare på om man har noe å vise frem, virker det som. Noen steder sjekker navn mot ID, og jeg brukte både førerkort og nasjonalt ID-kort som ID.

Usikker på om dørvakta på Rainbow kjenner meg igjen, men der viste jeg ikke vaksinepass eller ID noen av gangene jeg var der. De fleste andre ble sjekket, som jeg kunne se. :cool:

Sunnfjordingen liker dette
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Du glemte Lemmy!

holmen liker dette
  14. holmen

Likes mottatt: