Etter å ha bedugget meg selv med godt øl, var det på tide å begi seg ut på shopping. Lettere sagt kjøpe sjokolade til godteri grisen hjemme! Det er jo nok av sjokoladebutikker i Brussel, så jeg gikk inn i en. Bra utvalg i løssalg disken her Det ble min tur, og jeg gjorde en enkel bestilling. Ta en av hver er du snill. Akkurat billig ble det ikke, 41€ for ca 35 biter. Men da blir konemor fornøyd minst 1 mnd frem i tid!
Med sjokolade i sekken var det bare å sette kursen for tog stasjonen. Svingte innom Grand Place en siste gang på veien Ankom Central kl 16:53, det var litt i seneste laget for mitt første forslag i planen jeg hadde laget på forhånd. Central til BRU 16:50-17:08 IC9255 Amsterdam 18m Plat 1 16:57-17:24 IC1915 BRU 27m Plat 3 17:14-17:31 IC3716 BRU 17m Plat 1 17:19-17:35 IC3614 Landen 16m Plat 1 17:28-17:47 IC2314 BRU 19m Plat Ente opp med å ta 17:14 toget Var ved ankomst hallen Kl 17:44. Sikkerhetskontrollen gikk kjapt unna og jeg hadde forsynt meg selv på the Loft 18:03 Veldig fullt i loungen, ingen selvbetjening ved alkohol serveringen. Der var det sperret av og ble betjent av 1-3 personer «bartendere»
Det var på tide å gå mot gate, da tuslet jeg forbi denne Gate fries er en ting jeg ikke rakk å få med meg dessverre. Det stod på planen, men utgikk pga strøm trøbbel med telefonen. Gate A43 ligger rett ved loungen, så man trenger ikke gå for tidlig ditt. Jeg reiser på Go Bio billetter t/r, kjøpt før det nye konseptet kom. Og når jeg bestilte disse billettene ble jeg lovet totalt 4K EBP t/r. Ved check in bestilte jeg også litt biobrensel for en 100 lapp. Så blir spennende å se om jeg får 1,2 eller 3 steg for dette.
Godterigrisen : Er det et akseptabelt navn som alternativ til medlåntager? Spør for en singel venn.....
Tuslet litt rundt gate området Jeg hadde 12A på vei hjemover, og inntil 2 timer før avgang hadde jeg ledig midt sete. Men når jeg sjekket sete kartet i SAS appen etter sikkerhetskontrollen var det ingen ledige seter i Go. Javel, jeg overlever vel dette også! Tok en tilfeldig titt på sete kartet for Plus avdelingen på Expertflyer, og dette var resultatet Så vandrer jeg fortsatt litt rundt. Også kommer gate manager på høytaleren og sier: Can kjeeli come to the gate front desk. Jeg var vel 4 meter unna, så det var fort gjort å gå ditt Den hyggelige agenten spurt: Vi trenger noen som vil oppgradere til Plus? Og siden du har plass ved nødutgangen spør vi om du har lyst til å bytte sete, i tilfelle du kan havne på en dårligere plass? Veldig realt at de spurte om dette før bytte. Jeg sa at, får jeg 4A så er det helt ok for meg (refererte til screenshot’en jeg hadde tatt fra EF) Nytt BP i hånden Tuslet inn på plass 4A. Tenkte på hvorfor ble akkurat jeg valgt ut til oppgradering. Er det pga at jeg sjekket inn som nr 1 Eller pga en kombinasjon av nr 1 og diamant!
Under boarding følger jeg nøye med på sete kartet, og ved boarding complete ble det sånn Yes, da ble det ledig midt sete allikevel. Kjempestolt over å ha fått min første upgrade Serveringen kom i gang, boksen med ble levert ut. Drikke trallen fulgte rett etter, spurte Purser om det ble en eller to serveringer. Svaret hans: Det blir en, men skulle du ønske noe mer etterpå. Så er det bare å si fra. Sånt liker jeg å høre fra betjeningen! Har ikke sett vodka mojito i menyen før Så den og litt bobler ble bestilt til maten Noen biter av kyllingen var tørre, men mesteparten var faktisk saftige Sjokolade boksen ble delt ut før jeg hadde fått mikset meg mojito’en Sjokoladene skled rett ned i lommen, gjett hvem som får de? Det er godterigrisen Tilbake til mojito’en, ikke bestill den! Den smaker absolutt ikke som en mojito. Praten med sidemannen gjorde at hjemturen ble ekstra hyggelig. Er gøy når man møter en sidemann/dame man kan utveksle erfaringer med på en flyreise. En dagstur til Brussel for litt poeng og annet moro kan anbefales. Har nå fått beveget meg litt i dag Håper jeg har fått spredd litt inspirasjon blant IF sine medlemmer med dette reisebrevet! Avslutter med ca samme bilde som reisebrevet startet med fra flybussen hjem.
Takk! Det inspirerer. Å besøke Europeiske storbyer har som regel alltid noe å by på, som man kan legge til i verdi-formelen utover EB-kosten
Nei, den er det bare å holde seg unna. Men vodka og ginger ale er godt, så bestill enten det eller GT. Takk for turen!
Imponerende! Langt bedre planlagt og taimet enn noen av rundene med kommisjonen og parlamentet jeg har vært med på. Og helt klart bedre resultat også, i hvertfall på området kulturelle opplevelser. Takk for turen, skal prøve noen av tipsene om et par uker.