De endret CT turen vår i mars! Hva kan skje nå?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av yukho, 09. febr 2018.

1. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde opprinnelig tur for 2:
    OSL-FRA (LH C)
    FRA-PEK (CA F) Planen er endre en etterhvert til LH F
    PEK-SYD (CA F) Nå gjort om til C!
    SYD-AUK (NZ C)

AUK-PEK (CA C)
    PEK-BKK (TG C)
    BKK-MUC (TG F) Nå gjort om til FRA, som er helt OK, men her er det kun 1 sete ledig!!
    MUC-OSL (LH C)

Jeg har ringt CT telefonen og overraskende nok, snakket jeg med som snakket svensk!!? Hun lovte og sjekke det opp og ringe meg opp igjen... men hva kan de egentlig gjøre? hva bør jeg si hvis de sier de ikke kan gjøre noe?

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,164
    Bonuspoeng:
    113
    Har de byttet fly til type uten F?
    Så de har også kansellert turen for den ene reisende? høres suspekt ut...

3. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ene leggen fra PEK-SYD har de kun endret klasse, fra F til C! På retur fra BKK-MUC har de ruten til BKK-FRA, hva om jeg hadde lyst å dra til MUC da? hadde opprinnlig 14 timer i MUC, men akkurat det er ingen krise, men litt krise om 1 sitter i F og andre i C...

4. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,164
    Bonuspoeng:
    113
    Dette må jo være feil? I følge CT vilkår er det jo ikke mulig å ha forskjellige klasser ;) Hadde nok vært ganske striks mot Tallin.

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,080
    Bonuspoeng:
    293
    PEK-SYD har gått fra 773 til 333 som ikke har first, så det er grunnen til det. Så skjønner jeg ikke hva du mener med "men her er det kun 1 sete ledig!!". Det er samme hvor mange ledige awardseter det finnes nå, dere er jo flyttet til denne flighten allerede.

Og så til slutt: ta det helt piano. Dette løser seg, Tallinn kommer til å hjelpe deg, men de kan ikke bytte flytypen tilbake til et med first. Er nok bare å godta nedgraderingen eller begynne å snekre en ny rute. Du får ikke tilbake poeng så lenge du fortsatt har noen F-legs.

PS: dere skal til AKL, ikke AUK.

GinTonic liker dette
  6. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det forsåvidt greit å godta nedgradering hvis de har byttet flytype... men har de egentlig det? Bunsniess class starter fra rad 11, så vidt jeg kan se...
    upload_2018-2-9_15-6-44.png

Så det med 1 sete fra BKK til FRA, bekrefter Tallin at de har holdt av bare 1 sete, de sa vedr. den andre sete må jeg ta opp med Thai på flyplassen...
    upload_2018-2-9_15-8-32.png
    Dessuten er det ergelig når jeg hadde opprinnelig 3,5 time mellomlanding i BKK til MUC and bare har 2,5 time til FRA, mellomlaning i FRA blir også pes nå som det bare er 1,5 time.

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Hva slags svar er det, du har bestilt 2 og så skal de plutselig bare toe sine hender fordi flyoperatøren velger å skyve ut en?
    Tipper det er en eller annen royalitet der nede som skal ut og fly, men det er uansett ikke noe du skal være nødt til å ta opp med Thai på flyplassen den dagen du skal reise derfra. Det er jo helt spennvilt.

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,080
    Bonuspoeng:
    293
    773 har business fra rad 11-17, 772 og 333 har fra 11-15. Expertflyer sier aircraft 33A. Business starter på rad 11 på alle flytypene deres for å gjøre det konsekvent. Det er samme hos TG og SQ, sikkert mange andre. 3F er blokkert, så da får dere nok det setet på flyplassen. Så får dere spørre om 3D har lyst på vindu så dere kan sitte sammen.

yukho liker dette

Del denne siden