Definisjon av å fly mye!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stakar, 11. juni 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Løsningen er enkel, bare å flytte langt unna jobben så du må pendle til arbeid med fly :)
     
    Origo and Scandipendler like this.
  2. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,156
    Bonuspoeng:
    183
    Vel, SAS hadde en "Meet & Greet" i Oslo på torsdag som var, der kunne Eivind fortelle oss at hvis vi tok snittet av alle som var på eventen så hadde vi flydd 71 ganger med SAS de siste 12 månedene. Husker ikke hvor mye han som hadde flydd mest med SAS hadde, men mener at det var 370 ganger siste 12 måneder, var iallefall et sykt høyt tall.
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Alle som flyr til sølvkort hos SAS flyr vel mer enn de fleste. Selv mener jeg skillet går ved å fly ukentlig.
     
  4. Travelmate

    Travelmate Guest

    Aeroflot er bare OK, men business på Kenya Airways sine nye 787 er suverene. Har aldri hatt lengre avstand til setet foran meg og service og mat var veldig bra. Det er også en god business på 777, selv om de merker at den ikke er helt 'fersk'. Business på Alitalia longhaul er veldig god. Jeg liker setekonfirgurasjonen der vindussetene er veldig private slik at jeg følger st jeg ligger litt for meg selv. De har veldig god mat, servert på tallerken mens du selv velger ingredienser. Selv på intra-Europa kan maten på Alitalia være god...
     
    kwa liker dette
  5. Travelmate

    Travelmate Guest

    Jeg har hatt det i flere år og et kjempehappy med det jeg får av fordeler. Alltid hele Sky Priority-pakken der det blir tilbudt på flyplassene, uansett hvilket av selskapene jeg flyr med. Det er mye mer gjennomført enn det jeg opplever med mitt gullkort i StarAlliance, der gullkort med ett selskap ikke gir fast track når du reiser med et annet etc.
     
    Scandi liker dette
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Har aldri flydd Aeroflot eller Kenya Airways, så jeg kan ikke uttale meg der, men når det gjelder Alitalia, har deres nye Business Class det samme setet som Thai Airways på A380 som er (for meg) trangt/smalt og ubehagelig. Setet er staggered og bordfestet knuser kneskåla di hver eneste gang du skal inn/ ut av setet. Det og Delta sitt Thompson sete stiller i samme klasse. Maten er bra, på drikkekartet bærer det preg av at absolutt alt skal være italiensk. Italienske hvite og Prosecco er ikke akkurat i nærheten av å være hipp hurra selv om en flaske Prosecco er godt i sommervarmen, men det er ikke det samme som en skikkelig god Champers. De serverer skikkelig Espresso ombord. Helt greit liksom, men ikke slik at jeg flyr via hølet Roma/Milano for å fly Alitalia, men jeg brenner mer enn gjerne miles for å fly non stop til Roma fra Chicago. Mitt største ankepunkt med Alitalia både langt og kort er servicen, mye sutring der i gården, de har mye tilfelles med Air France.


    Sky Priority (der det finnes) er ett meget godt tiltak som de har jobbet veldig hardt med å få til. Nå er det dog ekstremt få selskaper i Star (dessverre er SAS ett av dem) som er så kjipe at de ikke gir *G adgang til Fast Track, så jeg ser ikke dette som ett stort problem. Jeg har flydd en del Skyteam og jeg tror det som er mitt største ankepunkt er mangel på aspirational flyselskaper og produkter. I Skyteam er det kun ett produkt jeg kunne tenke meg å prøve og det er La Premiere med Air France. Ellers har vi Delta, Aeroflot, Korean (som er så passelig) og en HAUG med kinesiske selskaper det aldri kunne fallt meg inn å fly med. De har kun en rockestjernelounge i hele alliansen som er La Premiereloungen i Paris. Ellers er det meh across the board. I tillegg er jo alle bonusprogrammene i Skyteam helt på jordet. Tror @Fnate og jeg fant ut at man trenger 800 t/r CPH-AMS-CPH for en gratis t/r ens. ;)


    På midten/slutten av 90tallet fløy jeg en lengre periode daglig mandag til fredag t/r Fornebu-Stockholm. Det var som å ta bussen til og fra jobb -- med Champers. Det var overhodet ikke slitsomt sånn som flymønsteret mitt nå er. Har seff også med alderen å gjøre ;)
     
    Last edited: 15. juni 2015
  7. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    18 mnd med Ukespendling KSU-OSL-TRD-SSJ-TRD-OSL-KSU. I tillegg til mye midt i uken turer div steder, genererte seriøst mange innenlandsturer her da.
    Kunne til tider kutte ut en OSL & komme ned til 5 legs pr runde, men når man ganger med jobbuker, så baller det jo på seg :) Desverre lite poenggivende de fleste Widerøe flightene da.
     
  8. Travelmate

    Travelmate Guest

    Vanskelig å argumentere mot ting som er på jordet, men mitt regnestykke er 3-4 longhaul business med KL-AF gir en ny tur i business når jeg tar med 100% tillegg i miles gjennom platinumkortet mitt. At jeg på KLM får det jeg anser som den beste økonomisetepitchen gratis er heller ikke på bonusprogram-jordet (har vokst opp på gård, så jorder vet jeg mye om :) ).
    For meg som reiser langdistanse enten i jobbsammenheng og skal rett på jobb eller sammen med barna betyr ikke maten/drikken all verdens. Jeg må være edru og fit både på og etter reisen. Jeg trenger en flat seng. Som relativt kort har også knærne kommet seg godt gjennom flere netter på Delta og Alitaila sine vindusseter.
    La Premiere var helt greit da jeg ble oppgradert til det. God seng og service men ikke noe ekstremt.
     
  9. Arcticflyer

    Arcticflyer Reis med komfort :)

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Hva jobber dere super reisende med 150 flights+ i året med for noe? :)
     
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    I samme tidsrommet fløy jeg kurer fra EVE-OSL-EWR, med DIP-mail, hver fjortende dag.
    Sitte edru som en "2-tom-fire", mens hele C-class danset "Pat-Sharp" disco....
    Vi fikk jo som fortjent, alle og en-hver.
    At SK-sjefene ikke klarte kostnadskontroll, de fikk jo gå-en-etter-en-etter-en...
    Det jeg savner, etter Jan-C, er "Erkjellensen etter namn".......
     
    Cecilie, Darkcho and tommy777 like this.
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Those were the days...
     
  12. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Dagpendlere i Statoil for eksempel... mange av dem (enn så lenge :) (OSL-SVG / BGO-SVG) Kjenner selv to av dem.
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har 90ish flights til/fra Oslo/året som ukependler.
    Deretter ca 1-2 jobbturer/mnd, i hovedsak til CPH. Og 10-20 på ferie, familiebesøk etc.
    Da blir det kanskje ikke 150 men heller ikke så langt unna..
    Burde planlegge nøyere og hanke inn 60 på KLM i tillegg til 90 på SAS :D
     
  14. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ukependler fra Oslo til Danmark, med mye jobb i Sverige og i tillegg all annen reising som følger med universitetsverdenens forskning, undervisning og populærvitenskapelig formidling. Pluss på litt ferie for hjemmefredens skyld, og dermed blir det nær ulevelig. I motsetning til en del andre her, så er jeg så drittlei av å fly - definert som tiden fra jeg forlater loungen til jeg er ute av ankomsthallen - at jeg kan kaste opp av det. Derfor desto større grunn til å forsøke å gjøre flyturen litt mer behagelig, på en eller annen måte.
     
  15. accidental_tourist

    accidental_tourist Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg tenkte jeg flyr endel da jeg satt i godstolen hjemme i stuen og så på tv (det var en flyscene) og skulle løsne setebeltet da jeg reiste meg....og da er jeg et stykke fra 100 legs i året.
     
    Henrik, Baldrick, Misterix and 2 others like this.
  16. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg begynte med hjemmekontor på en restaurant, fant jeg ut at jeg fløy mye....
     
    Henrik, Scandi, Scandipendler and 4 others like this.
  17. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Min def er hvis man flyr en gang i måneden...
     
  18. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har omtrentlig 30 flights i året, og føler at jeg flyr mer enn de fleste jeg kjenner. Men når jeg leser her inne er jeg jo for førstereisegutt å regne :)
     
  19. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Vel jeg vil definere etter hvor mange km hvert år.. Fruen og jeg hadde:

    2012: 204.000 km
    2013: 215,000 km
    2014: 210.000 km ( fruen 18.000 mer )

    Så tilsvarende 5+ ganger rundt jordkloden i km hvert av årene...:)

    Reiser aldri i jobb, har aldri gjort heller. All jobb er innen 8 km fra huset...

    Alt er kun T T og M.. Tull, Tøys og Moro:cool::rolleyes:
     
    Jørgen, Fnate, Cecilie and 1 other person like this.
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Da var det på tide å ta en liten opptelling for første halvår. Det har blitt 6 turer til Europa og tre turer til Asia, samt en god del internt alle steder.

    Ikke noe segmentkonge som vår venn som drar til Stockholm to ganger i uken noe som utgjør 240 miles per flight. Mitt gjennomsnitt er ca. 1900 miles per flight

    Så langt i år:

    Totalt: 116.669 miles flydd, 80% av BA Gold rekvalifisert og 74% av AA EP. Heldigvis kun 16K miles hos United.

    Litt smårask med SAS, Vueling, Virgin America, Dragon Air, Alitalia, Norwegian, Cathay, Singapore, Etihad.
     
    KristianSk liker dette

Del denne siden