Den Store Ønskelisten - Hvor vil menigheten ha reisebrev fra?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Brunello, 04. des 2017.

1. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har observert at InsideFlyer befolkes av en god del, eh, skal vi si, rastløse sjeler. Folk som, om de ikke har et boardingkort i lomma, eller i det minste en planlagt MR til andre siden av kloden, antagelig stabber rundt omtrent som karakterene i "The walking dead" mens de gurgler IATA-forkortelsene på alle de eksotiske flyplassene hvor de ennå ikke har sjekket ut loungene.

Så; Kor ska vi reis hen? Jeg tenkte at denne listen kunne fungere som en inspirasjon til turer for de aller galeste, mens vi noe mer normale da får gleden til å nyte de eminente reisebrevene som enkelte er så flinke til å dele. Selve reisemålene behøver ikke nødvendigvis være så hinsides eksotiske, bare de representerer et nytt selskap, nye og ubeskrevne lunger eller et reisemål som ikke er omtalt før.

Jeg tror jeg starter kalaset med å etterlyse noe med LOT sin business klasse. Hvor som helst, egentlig, bare det gir et inntrykk av hvordan selskapets premium-produkt fungerer. Jeg har sett litt på bilder fra selskapet, og synes interiøret ser ut som det hører hjemme på et sykehus. Lukten av kokt kål jeg syntes å kjenne, når jeg kikket på bildene, tror jeg må skyldes fordommer.

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg må innrømme at jeg føler meg betydelig mer "flyrastløs" nå etter at jeg har sluttet å reise i jobbsammenheng.

Fra 1993 og til februar 2017 har jeg hver arbeidsuke, minst en t/r reise noen ganger flere! Å komme hjem fra et sted i Europa med siste fly fra CPH en kveld og bytte innhold i kofferten for å fly til USA neste dag via CPH var ikke helt uvanlig.
    CPH var nærbutikken min og gullstuen på CPH og Senatorlounge i FRA ble besøkt oftere enn kontoret i Bergen.
    En av sjefene i selskapet sa omtrent som så: "Eddie er ikke lykkelig uten en bunke flybilletter i lommen!"

Siden 2003 har jeg i jobbsammenheng nesten bare flydd i Norge, med jobb i Oslo og bolig i Bergen.

Jeg vet at ting endrer seg når alderen henter oss inn, men savnet av fly og flyplasser gjør meg rastløs! Derfor er dette forumet et fantastisk sted!! Takk alle som tar meg med på tur!
    Jeg kan sitte i timevis å Google reiser og reisemål og lounger jeg ikke har vært før.

Så til spørsmålet ditt @Brunello, kor ska vi reise hen?
    Jeg ser faktisk etter spennende turer med LOT. Rundt år 2000 hadde jeg ca 100 flygninger i LOT BIZ (i Europa) og følte meg alltid vel ivaretatt, ofte var jeg eneste i Business fra WAW til OSL (ERJ 145). Plutselig finner jeg en tur med LOT til Asia et sted ... de flyr bl.a. til SIN.

I høst da rastløsheten var på det verste ramlet jeg over Emirates til MRU og Air Canada til CUN .... hva velger man da? Ti dager i feb/mars?
    Det kommer nok en beretning fra AC 883 - 1812 - 1811 - 882 etterhvert.
    Men først er det SK262 på torsdag og SK344 på fredag ...

Litt nostalgi til slutt:
    Jeg savner skikkelig Business klasse på SAS i Europa
    Jeg savner Luftansas direkterute BGO- FRA
    Jeg synes gullstuene til SAS taper seg hver gang jeg er innom, på 1990-tallet var mattilbudet lysår bedre enn i dag.

Travellingalf, Liza, OttoL and 10 others like this.
  3. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Savner rapporter om Air China first class... Gitt all tilgjengeligheten som finnes, burde det være noen som kan skrive en rapport eller to (og så må ikke alle bytte til LH 2 uker før da:D).

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    Hjertens enig!

Eddie47 liker dette
  5. Brunello

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Lukten av flyplass om morgenen! Det er noe for seg selv. Å gå fra den varme bussen, tyve meter i kulda og inn svingdøren der lukten av flyplass slår mot deg, og du vet du er på tur!

Det dunker litt i brystet, da.

lMartin, Robert H, anders82 and 2 others like this.
  6. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Enig med @mariusbb. Air China. Noen må da bite i det sure gresset og teste dette? Setene ser jo ut omtrent som hos Swiss, så fryktelig ille kan det ikke være?

Xflipper liker dette
  7. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis noen donerer 13679 Trumf, så skal jeg mer en gjerne "ta en for laget" ;)

Finnks, Are, Kaffen and 1 other person like this.
  8. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,833
    Bonuspoeng:
    183
    Eg kan også melda meg frivilleg til å vere forumet sin utsendte til dei fleste eksotiske plassar i verda, dersom det er snakk om crowdfunding. ;)

9. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,519
    Bonuspoeng:
    183
    Ønsker meg et reisebrev fra São Tomé og Príncipe (mest av alt São Tomé).

Har vært helt sykelig opptatt øyen siden jeg så et bilde, av Pico Cão Grande, som ble postet her inne for en tid tilbake (så ser ikke bort i fra at jeg må skrive det reisebrevet selv).

Lnbre and Brunello like this.
  10. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Liker å lese alle reisebrev. Kanskje de områdene som ikke er helt vanlig som turist destinasjon. Da kan man drømme litt.

Har grov regnet på at - for å besøke alle plasser jeg vil se i mitt liv - så må jeg bli 140 år gammel. :D Alternative er som nevnt ovenfor crowdfunding eller å vinne i lotto, slik at jeg har mer tid på reise og mindre på jobb :D

Brunello and Are like this.
  11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Synd det er så dyrt å dra dit..
    Og kun 737 med euro-buiness fra TAP..
    Men de stopper i Accra på veien og dit kan du fly ET;)

12. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,519
    Bonuspoeng:
    183
    Kan også fly med Brussels til Accra, bare synd tidene deres er umulige å kombinere med TAP. Men Turkish er også en mulighet i tillegg til ET.

Det er forresten en A320 TAP flyr med dit (uten at det hjelper noe særlig). ;)

Er uansett en destinasjon jeg kommer til å bruke poeng på om jeg skulle dratt til, og da helst i kombinasjon med en Open Jaw (men så spørs det vel ikke om jeg gir hovedsponsorene i Bodø hjerteinfarkt om jeg foreslår enda en Afrika-tur, eller nevner mellomlanding i Ghana i en bisetning).

Nord-Afrika/Midtøsten sonen er svært gunstig for meg som ikke drar i land så mange hundre tusen poeng i løpet av året.

13. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal en tur til EZE om kort tid. Det blir Iberia businessklasse den ene veien, som for meg er et nytt bekjentskap. Det er ikke det mest opplagte flyselskapet for oss som bor i Norge (all den tid IB ikke flyr hit), så det blir kanskje den første(?) her på forumet. Jeg skal forsøke å få tatt noen bilder og skrive noen kommentarer.

14. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg håper virkelig du finner tid og mulighet til å dele erfaringene du gjør deg med Iberia businessklasse - jeg har flere ganger vurdert å velge dette produktet, men av ymse årsaker har det hver gang endt med at jeg valgte noe annet (enten pga. pris, posisjonering eller reisetid).

15. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Sí meg, @Robert H, har ikke du selv en Sør-Amerika-rapport du er litt på etterskudd med? AMS-MEX-SCL med AM i januar?;):D

Last edited: 08. des 2017
    Brunello and Robert H like this.
  16. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ha, ha, ha... du husker jammen godt :) Og, joda, dette er jo noe jeg stadig tenker på at må gjøres ferdig..

Jeg skal straks en uke til New Zealand, så kanskje det blir tid til å pusle med litt sånt på kveldstid - jeg kan sitte i loungen på hotellet og late som jeg er veldig travel og må jobbe med viktige ting på pc'en.. svært lite troverdig, selvfølgelig, men det kan jo hjelpe mot eventuelle forvirrede funderinger etter verdens lengste flytur. Gleder jeg meg til den turen? Ja, noe så inn i hamphavet at jeg spratt opp pip våken klokka 04 i dag :D

Stuttfeiten and Brunello like this.
  17. Brunello

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    @morradi Vi gleder oss til reisebrev! :)

18. Brunello

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Pleier være et veldig bra tidspunkt å skrive et lite reisebrev på ! :)

Travellingalf and Robert H like this.

Del denne siden