Den store Millionjakten - i 3 deler

Tråd i 'Reisebrev' startet av GMJSChr, 21. okt 2024.

1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,450
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig galskap, takk for at du deler :)

GMJSChr liker dette
  2. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,494
    Bonuspoeng:
    113
    @GMJSChr kom inn fra nord.
    20241023_131321.jpg
    Snart ved gate.

3. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Haha fantastisk!

Da sender jeg over stafettpinnen til deg og gleder meg masse til oppdateringer fra din tur.

Fikk du booka nødutgangssete?

Shyneno and ari1000 like this.
  4. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,494
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ingen status hos rødnesene, har ikke søkt heller da jeg i utgangspunktet valgte å fullføre senator matchen (6legs, ble unnagjort forrige uke). Ved ombordstigning var setet mitt fult av vann og jeg ble flyttet til raden bak. Den er forøvrig helt tom.

Skarven and GMJSChr like this.
  5. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Aha, tenkte du også dro gjennom Norwegian matchen mens du først var i gang. Viktigere med Senator.

God tur!

Shyneno liker dette
  6. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,494
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vurderte det til at jeg ikke kom til å få nytte av det. I etterkant har jeg fått 2 reiser på kort varsel med norwegian, begge på såpass kort varsel at jeg ikke rakk å søke.
    Senator skal forhåpentligvis gi meg 2x eVoucher for biz upgrade med LX til BKK i februar ved tilgjengelighet.

Vel hjem!

Shyneno and GMJSChr like this.
  7. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    17,049
    Bonuspoeng:
    183
    Litt nysgjerrig på om du tar AirEuropa som en av de 15, eller tar du 16 for sikkerhets skyld? Jeg tør ikke gamble på de siden jeg ikke stoler på at SAS har fikset poengopptjening der tidsnok.

8. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Planen var å ta 16 i tilfelle det skulle bli noe problem med et av de andre selskapene. Men jeg tror ikke AirEuropa blir noe problem. De har lovet å fikse det med poengopptjening, og dersom de ikke klarer å få det til i tide, så er jeg 100% sikker på at det er nok å vise til at du har flydd med de.

NoLimit, Earl, jgroneng and 3 others like this.
  9. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Vel framme på Radisson Blu OSL, er jeg nå klar for å sette i gang med andre del av denne millionjakten!

Fin start på reisen med oppgradering til Superior room w/ Airport View grunnet VIP status hos Radisson. Har ikke vært særlig fornøyd med Radisson Hotel & Conference Centre OSL, så det var på tide med en liten forandring. Blir nok å foretrekke dette hotellet selv om prisen er litt stivere enn Conference hotellet.

I morgen starter altså andre del av min ferd mot millionen, men det vil også kombineres med en allerede planlagt jobbtur til Puerto Rico.

Første del av etappen:
    07:55 OSL - LHR 09:35 med SAS.

13:00 LHR - MCO 18:10 med Virgin Atlantic.

Begge flyvninger på Business Class betalt med poeng.

Vel framme i Orlando vil jeg sjekke inn på DoubleTree by Hilton Hotel ved Universal Orlando, og overnatte der fram til 6. November. Da flyr jeg fra Orlando til San Juan med følgende rute:

(6.Nov)
    13:03 MCO - ATL (4t layover) - SJU 23:19.

Disse flyvningene flys med Delta på Economy og er betalt med cash.

Jeg vil da være på jobb i Puerto Rico mellom 6.Nov og 18.Nov da jeg drar videre til Mexico. Den delen vil jeg skrive mer om i morgen, for nå innså jeg at det var på tide å legge seg for å få nok timer med søvn før en ny og spennende reise venter!

Nok en gang gleder jeg meg til fortsettelsen av denne galskapen! Mulig sol og 30 grader også gjør noe med humøret:D

Attached Files:

10. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
  11. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
  12. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Fikk ikke den beste nattesøvnen, men noen timer på puta ble det. Kan ikke skylde på senga, fordi den var svært svært god!

Har kommet meg bort til flyplassen og installert meg inne på loungen før jeg beveger meg mot passkontrollen. Er ikke noe særlig frokostmenneske så det blir kun et glass vann og et par bananer som jeg tar med meg videre på turen.

Neste måltid blir nok i Virgin Clubhouse på Heathrow. Aldri vært der før, så det blir spennende!

Attached Files:

jgroneng, AirMags, Kristian and 17 others like this.
  13. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Flyturen over til London var veldig smooth og vi ankom Heathrow 15 min før forventet ankomsttid. Deretter var det buss videre fra Terminal 2 til Terminal 3 der Virgin har sine flyvninger samt sin ENESTÅENDE lounge!

Jeg har nå funnet meg en fin sitteplass i en slags stue i krok2en av loungen. Servicen er 10/10 fra det sekund du går opp trappen til Virgin Clubhouse. Det var et par andre som også kom med SAS flighten min som også skulle videre med Virgin, og det virker som at de ansatte i lounge-resepsjonen er godt forstått med at dette besøket er vårt første i denne loungen. Derfor gir de oss en omvisning og forteller oss hvordan det fungerer.

Det er ingen buffet eller plass der du plukker maten din. Derimot er alle bord utstyrt med et bordnummer og en QR-kode. Når du scanner koden så kommer du inn på dagens meny (frokostmeny nå), der du kan bestille hva enn du vil fra menyen. Masse forskjellig utvalg i både matmenyen og drikkemenyen. Du kan også legge til allergener dersom du har det. Det settes pris på fra en allergiker som ikke tåler melkeprodukter selv:D

Har bestilt meg toast med eggerøre samt noen form for "sausage breakfast roll" (!?). Litt usikker på hva det egentlig er, men det hørtes digg ut!

Tok meg også et glass vann samt at jeg bestilte noe som het "Yuzu" som ble beskrevet slik:

"It tastes like the sound a band would make if their members were a tangerine, grapefruit and a lemon... and you could actually taste sound."

Dette blir spennende! Loungen er for øvrig stor og luftig, men ganske full. Vanskelig å få helt oversikt. Skal få lagt til litt bilder etterhvert, men akkurat nå ligger mobilen til lading.

Bon apetit!

Attached Files:

jgroneng, AirMags, Kristian and 20 others like this.
  14. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Maten var også helt fantastisk og jeg ble faktisk ganske god og mett. For en start på denne reisen!

EDIT: Bestilte meg enda en "Sausage breakfast roll". Fy flate nå er jeg stappmett. Tabbe eller genistrek? Jeg heller mot det siste:cool:

Last edited: 04. nov 2024
    jgroneng, AirMags, Kristian and 11 others like this.
  15. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Flyet er forsinket med 1 time så da benytter jeg meg av muligheten til å ta litt bilder fra loungen. Det siste bildet er blitt min foretrukne sitteplass den neste timen.

Attached Files:

jgroneng, AirMags, Kristian and 18 others like this.
  16. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Enda mer forsinkelse her på Heathrow, men nå har jeg endelig boardet flyet. Og det til en ganske stor skuffelse skal jeg være ærlig. Jeg har ikke gjort veldig mye research på hvordan business class ser ut på de ulike flyene, men det har sett bra ut når jeg så noen videoer og bilder.

Dette er nok et eldre fly ettersom de fortsatt har bar-området bak business setene. Dette har de nå endret til et lite loungeområde med sofa og stoler på de fleste andre flyene.

Setet er trangt og samtlige seter peker ut mot gangen og mot hverandre. Det er heller ingen høy skillevegg, så jeg ser absolutt samtlige andre passasjerer i business class. Vil gå så langt og si at det er omtrent null privatliv. Benplassen er heller ikke den beste.

Jeg tror faktisk jeg synes dette er den dårligste business class’en jeg har prøvd ut. Den kjemper med Ethiopian sin 2-3-2 konfigurasjon da jeg havnet på høyre kant i 3’er rekka. Der var det tross alt drøssevis med benplass og du fikk være ganske privat.

Mener ikke dette som noe klaging eller sutring, men det er rett og slett sammenlignet med tidligere erfaringer og det man kan forvente seg når man flyr business.

Det er helt fullt og det var svært trangt under boarding, så det var ukomfortabelt å ta noe særlig med bilder. Samt sitter jeg oppi ansiktet til de andre, men jeg legger ved et bilde.

Noen her inne med erfaringer fra Virgin Business class??

Får krysse fingrene for at det blir en bra flyvning uansett!:D

EDIT: Nå har jeg tåfis i monitor fra samtlige vinkler.

Attached Files:

Last edited: 04. nov 2024
    jgroneng, AirMags, Kristian and 23 others like this.
  17. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Sliter litt med å forstå layouten i kabinen med det bildet du delte. Ikke særlig digg utsikt! Haha

Takk for deling ellers forresten, spesielt fra Virgin Clubhouse Loungen! Ble veldig nysgjerrig på den etter jeg var på LHR for første gang for et par uker siden, men hadde "bare" tilgang til OW-loungene. Fortsatt god tur :cool:

GMJSChr liker dette
  18. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,494
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ikke ut som om det er a359 upper class du beskriver. Vi var veldig fornøyd med vår tur til JFK mai 22. Vi fikk også med salt og pepper bøsse hjem, 2 små søte fly.

20220519_084001.jpg

God tur videre.

19. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    300kr for Wifi under hele flyvningen var uaktuelt, men har nå kjøpt tilgang i 1 time for rett under 100-lappen for å komme med en liten Update.

Det har seg sånn at jeg er blitt informert om at jeg har endt opp med den eldste kabinen de har, og vært uheldig med flybytte ettersom det ikke var denne kabinen jeg skulle fly i.

Selvsagt utrolig kjedelig… men ikke så mye man kan gjøre med det nå. Kabinen har virkelig sett sine bedre dager og det meste av interiøret er svært svært slitt. For ikke å snakke om den idiotiske konfigurasjonen der jeg har øyekontakt med alle passasjerene hehe. Jeg har ikke noe annet valg enn å velge Virgin igjen neste gang jeg skal over Atlanteren, i håp om å få prøve deres bedre produkt. Har ikke noe i mot Club loungen én gang til heller! Der koste jeg meg:cool:

Setet er veldig slitt og det er utrolig trang plass, samt første gangen jeg ikke får strekt ut bena helt i Business class (er 1.95). Så og si ingen lagringsplass heller, så setet blir fort veldig rotete dersom man har litt ekstra stæsj man ønsker å ha ved setet. Egentlig vært en ganske dårlig opplevelse helt siden jeg boardet flyet, men ikke mye jeg får gjort med det som sagt.

Maten var så som så. Jeg hadde «pre-order» grunnet melkeallergi, og fikk da servert «No dairy» retten deres. Veldig lite smak i hovedretten, og jeg er fortsatt ikke sikker på hva slags kjøtt jeg fikk servert, men jeg tror det var kylling.

Akkurat nå sitter jeg i baren (drikker ikke alkohol) alene og tenker over alle de dumme valgene jeg har tatt i livet som har ført meg til denne situasjonen… Neida, var bare dritlei det setet så jeg måtte opp og sitte et sted med litt mer plass. Egentlig overrasket over at ingen andre sitter her.

Yes yes, da er det bare å stålsette seg for de neste 5 timene. Det skal nok gå bra! Premien er tross alt sol og 30 grader.

EDIT: Jeg har forsøkt å legge til bildene jeg har tatt på flyet, men Wifien på flyet er ikke god nok til at de vil laste opp. Legger de ved etter ankomst.

jgroneng, AirMags, Kristian and 17 others like this.
  20. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,948
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for at du deler, det er nesten som å være der selv.
    Veldig skuffende å få en så dårlig bizopplevelse. Konfigurasjonen høres ut som Air NewZealand, der satt vi på tre rader og på to av dem så alle på alle. Men maten var god og crewet i godt humør.
    God tur videre!

Last edited: 29. nov 2024
    jgroneng and GMJSChr like this.

Del denne siden