View attachment 147837
View attachment 147837
Da var det endelig min tur til å starte på dette eventyret (marerittet for noen)!
Jeg har delt opp jakten i 3 deler. Starter med å ta for meg selskapene i Europa. Et par uker hjemme i Norge før jeg flyr over til Amerika og tar for meg selskapene der. Hjem igjen 1-2 uker før jeg tar for meg den mest spennende delen av reisen. Nemlig Asia-delen.
Nå har jeg akkurat boardet flyet som skal ta meg til Bucuresti (OTP). Flyr direkte fra OSL med Norwegian slik at jeg kan ta for meg statusmatch-challengen i samme slengen.
Europa-reisen ser slik ut:
21-10-24
OSL - OTP (Norwegian)
Her velger jeg å ta en hel dag + overnatting, ettersom jeg ikke har vært i Romania før. Hotellet jeg skal bo på er Intercontinental - Bucharest (bilder vil deles derfra etter ankomst).
22-10-24
08:35 OTP - FRA (Tarom) - CDG (AF) - NCE (AF) 17:35.
22:10 NCE - PMI 23:35 (EasyJet).
Overnatter på hotell rett ved flyplassen på Mallorca.
23-10-24
07:05 PMI - BCN 07:55 (AirEuropa)
09:55 BCN - TRF 13:05 (Norwegian).
På relativt kort tid har jeg da fått unna de selskapene i Europa jeg må gjennom (Har KLM på Amerika reisen) + at jeg da er ferdig med Norwegian statusmatchen. Så her slår jeg to fluer i en smekk!
Norwegian flightene + EasyJet og AirEuropa ble betalt med cash. OTP - NCE ble bestilt med 24K poeng + 1200kr i skatter & avgifter.
Vis alt...