Den store Millionjakten - i 3 deler

Tråd i 'Reisebrev' startet av GMJSChr, 21. okt 2024.

1. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Etter at flyturen ble forsinket med litt over 2 timer, var det godt at de klarte å ta igjen mye av tiden i lufta, slik at vi kun endte 30 min bak skjema.

Flyturen var virkelig ikke den beste, og det ble aldri noe å rope hurra for underveis. Som nevnt så føltes setene veldig trange og bena måtte ligge litt krokete til ettersom jeg ikke fikk strekt de helt ut.

Det kan også nevnes at setet kun har 2 ulike sittestillinger dersom du ikke tar med standard posisjon. Du kan enten velge å lene setet litt bakover, eller så er mulighet nummer 2: lie flat seat. Ingenting i mellom, og det gir også minus i min bok.

Jeg forsøkte å sove/slappe av i liggende posisjon, men det var så og si umulig. Bena hadde ikke nok plass og dersom jeg forsøkte å bøye dem så krasja de inntil veggen. Så det var svært liten plass å jobbe med.

Nei det var rett og slett svært godt å endelig treffe bakken og komme seg ut av det flyet. Heldigvis var det null trafikk på MCO, og det tok 5 min fra da jeg forlot flyet til da jeg plukket opp baggasjen og allerede hadde vært gjennom passkontroll. Tidenes rekord i USA så langt.

Fikk raskt bestilt meg en Uber som tok meg til DoubleTree Hilton hotellet der jeg skal bo fram til i morgen. Sjekket inn i appen på forhånd og gikk dermed rett opp til rommet uten å gå innom resepsjonen ettersom man får en digital nøkkel i appen.

Var egentlig utslitt og ville bare legge meg, men jeg ville prøve å få med meg dagens episode av Åsted Norge på TV2 (et av mine favorittprogrammer). Jeg satt i gang episoden, men da alle åstedene i serien minnet meg om kabinen på Virgin Atlantic, så tok jeg hintet om at denne dagen bør vi bare avslutte nå! Jeg lukket pceen og la meg til å sove.

Sovnet heldigvis fort og fikk meg en veldig god natts søvn, og våknet opp med følelsen «hvor er jeg nå?». Det er alltid et godt tegn på at man har sovet godt. Akkurat nå er det godt og varmt i Orlando men dessverre en del skyer på himmelen.

Legger ved litt bilder fra flyturen samt Hilton hotellrommet.

EDIT:

Gir en liten ranking på opplevelsen i går

Flyreisen: 3/10

Virgin opplevelsen utenom flyvningen: 9/10

Attached Files:

jgroneng, AirMags, Kristian and 16 others like this.
  2. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Sitter nå på flyplassen i Orlando og venter på min neste flyvning MCO - ATL - SJU.
    Synd at man ikke får loungetilgang som SkyTeam Elite + på innenriksflyvninger her i USA.

Delta blir mitt #6 SkyTeam selskap i denne jakten.

Etter ankomst i Puerto Rico bli jeg relativt opptatt i litt over en uke, og det blir ikke noe flygalskap da. Kan hende jeg får delt litt bilder fra turen uansett.

3. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,047
    Bonuspoeng:
    113
    Kult. Har 4timer i klubbhuset på vei til florida i julen.

4. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,047
    Bonuspoeng:
    113
    Var det A330-300 du fløy med LHR-MCO?

5. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Gled deg!

Ja, fløy A330-300

6. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,047
    Bonuspoeng:
    113
    Vi skal dessverre fly A330-300 vi også. Ville du heller sittet på den raden man sitter alene mot midtgangen? Vi er 4 som flyr sammen.

Shyneno liker dette
  7. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Ja jeg ville valgt et A-sete.

K-setet er nok det verste.

EDIT: Ettersom dere er 4 pax, så kan dere jo muligens sitte ovenfor hverandre dersom dere ønsker det?

Shyneno liker dette
  8. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    En liten historie fra dagens Uber tur:

Uber sjåføren som skulle kjøre meg fra hotellet til flyplassen var av den svært pratsomme sorten.

Etter en prat som hovedsakelig handlet om at han fortalte meg om at jeg måtte innom alle de ulike fornøyelsesparkene i Orlando neste gang jeg var innom, spør han plutselig «Where do you live?”.

“I’m from Norway” svarer jeg da.

Da ble det helt stille og jeg skjønte at han var forvirra. «Do you know where Norway is?” Spurte jeg da.

«Yes, is it in England?” Svarte han tilbake da, og fulgte raskt opp med spørsmålet «Do you like cricket?”.

“It’s close to England yes, but not in England. A bit east of England. Cricket is not really very common in Norway, so I don’t know too much about the sport unfortunately. Where are you from?”

“I’m from Pakistan, WE LOVE CRICKET!”

obay, jgroneng, AirMags and 17 others like this.
  9. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,561
    Bonuspoeng:
    113
    classic

10. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,081
    Bonuspoeng:
    93
    Snodig av din medpassasjer å velge seg kondomer som fottøy, men hver sin smak:D

Takk for finfin rapport så langt!

GMJSChr liker dette
  11. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Nå er min tur til Puerto Rico kommet til veis ende og jeg er klar for å fortsette med millionjakten igjen!

I morgen tidlig flyr jeg fra Puerto Rico til Cancun med JetBlue og har der 2 netter på IC Presidente Cancun Resort. Tikket inn en hyggelig oppdatering i IHG appen i dag tidlig, nemlig en oppgradering fra vanlig rom til "King Suite Ocean View". Dette blir knallbra!

De to dagene i Cancun kommer egentlig bare til å gå til kos på stranda og ellers et rolig opplegg.

Hjemreise 20.Nov:

18:29 (AM) CUN - MEX - (AM) LHR - (KLM) AMS - (KLM) OSL 22:20 21.Nov

Reisen blir gjennomført i Business class og er booket med poeng. Det blir spennende å prøve ut AM sitt produkt, og det virker å være bra!

EDIT: Bilder fra Puerto Rico

Attached Files:

jgroneng, AirMags, Kristian and 18 others like this.
  12. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    JetBlue flyvningen som tar meg fra SJU til CUN kan virkelig ikke være veldig lønnsom. Jeg telte meg fram til 25 passasjerer på dagens flyvning.

Samtlige passasjerer har sin egen rad. Jeg klager ikke!

Attached Files:

jgroneng, AirMags, Kristian and 11 others like this.
  13. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Fin flyvning over til Cancun. Gratis Wifi på flyet som også var utrolig raskt. Passkontroll og baggasje gikk raskt.

Med en gang du kommer ut så starter det typiske turistkaoset jeg så for meg. Drøssevis av amerikanere, busser, folk som ønsker å selge deg alt mulig rart, taxi-folk som roper etter alle og rett og slett bare mas. Hadde heldigvis forhåndsbooket sjåfør, så jeg kom meg raskt bort derfra. Det tok en halvtime til hotellet og jeg ankom hotellet i 12-tida ca.

Konge-suiten var dessverre ikke helt klar enda, men etter én time så fikk jeg melding på WhatsApp om at rommet var klart. Flott suite med nydelig utsikt til havet rett fra senga!

I det jeg skriver dette, så ligger jeg rett ut i en strandseng på stranda. Av en eller annen merkelig grunn, så foretrekker de fleste å legge seg rundt bassenget, så det er rikelig med plass her på stranda!

Nå skal jeg bade!

Attached Files:

14. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Etter 2-3 fine dager i Cancun setter jeg nå kursen hjemover. Jeg hadde to fine dager på stranda med mye sol, mens i dag våknet jeg til full storm, lyn og torden. Det bedret seg litt utover dagen, men sola kom aldri gjennom skyene og det småregnet hele dagen. Da passet det greit å reise hjem igjen.

Nå sitter jeg på flyplassen i Cancun og venter på min AeroMexico flygning som skal ta meg fra CUN til MEX. Derifra går turen videre til LHR på business med AM. Så KLM til AMS og KLM til OSL.

Lander i Oslo 22:20 Torsdag 21.Nov.

Scandic kjørte en poengkampanje her om dagen, og jeg booket da en bonusnatt på Scandic Sjølyst for 12.5K poeng.

Etter en god natts søvn fra Torsdag til Fredag så drar jeg rett bort til The Thief og har en natt der fra fredag til lørdag (booket på poeng).

Siste del av millionjakten starter 2.Desember. Da står Saudi Arabia for tur.

NorFlight, AirMags, Earl and 18 others like this.
  15. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Sete 1F

2-2 konfigurasjon

¡Vamos!

Attached Files:

NorFlight, AirMags, Earl and 8 others like this.
  16. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Kjempepositiv opplevelse med AeroMexico longhaul business.

Hele kabinen føltes ren og moderne, og selve setet var også veldig godt. De kabinansatte var utrolig serviceinnstilte og man fikk med en gang en veldig god følelse!

Det var god benplass for en kar på 1.95.

Fin amenity kit med standard ting + munnskyll og tøfler.

Ettersom dette var en nattflyvning så hadde jeg allerede planlagt å prøve å sove så mye som mulig av turen. Derfor spurte jeg cabin crew om det var mulig å droppe forrett og dessert og kun ta hovedretten. Det var selvsagt helt greit og ho skjønte med en gang at det var fordi jeg ønsket å sove. Jeg trengte ikke å vente på at de andre spiste ferdig forretten sin, og cabin crew kom med hovedretten med en gang. Hovedretten var helt ok.

Etter maten var i magen så gjorde jeg klar senga, og det var faktisk ganske behagelig. Vi fikk til og med utdelt 2 forskjellige puter. Jeg sov gjennom nesten hele flyvningen. Våknet kun her og der da det var litt turbulens.

Jeg våknet ikke ordentlig før det ble sagt over høytaleren at det var 25 min til landing. Gledelig melding å våkne opp til!

Vi fikk Wifi vouchers på 1.5 time som du kan pause underveis når du ikke bruker det.

Det ble også delt ut Fast track kort til passkontroll i London, men tror ikke den gjaldt EU passasjerer som kan gå gjennom den selvbetjente E-kontrollen.

Framme i London måtte jeg komme meg fra terminal 3 til terminal 4. Det gikk ganske raskt. På terminal 4 er det kun én lounge SkyTeam Elite + medlemmer har tilgang til, og det er Plaza Premium lounge som også er en lounge du kan kjøpe deg inn til.

Loungen var stappfull og det fantes ikke et eneste sted å sitte. Flere ble stående eller gående rundt. Utvalget i mat og drikke var også ganske «ræva», og jeg gikk ut fra loungen etter 2 min. «Buy in» lounger pleier som regel å være fulle og av ganske lav kvalitet, så jeg var ikke veldig overrasket. Kjedelig at dette er det eneste alternativet vi har på Terminal 4.

Nå går neste flyvning til Amsterdam med KLM og jeg venter nå på boarding ved gaten.

EDIT: Det var da jækla kaldt her hjemme da!:eek:

Attached Files:

Last edited: 21. nov 2024
  17. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Flyet fra London til Amsterdam er nå 50 min forsinka og vi har enda ikke tatt av. Det er nå 1T og 50 min til min neste flyvning, og når denne turen tar ca 1T og 30 min, så ser det mørkt ut…

AirMags, paron, Earl and 6 others like this.
  18. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Å joda! Dette gikk :) Vi klarte å fly inn mye av tiden, og med et høyt tempo gjennom hele Schiphol så kom jeg fram til gaten i det de boardet gruppe 2. God tid!

Attached Files:

19. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,561
    Bonuspoeng:
    113
    Greit med litt medvind noen ganger!

20. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    83
    Da var altså del 2 av Millionjakten over og jeg landet trygt på OSL i 22:30 tida i går.

Veien gikk da videre til Scandic Sjølyst der jeg hadde booket en bonusnatt for 12.5K poeng under en nylig Scandic-kampanje.

Planen var å sove helt til utsjekk, og etter en god dusj i 11:30 tida så sjekket jeg ut og startet reisen mot Tjuvholmen. Der stor The Thief for tur.

Ankom The Thief litt før 13-tida og møtte på en superhyggelig fyr i resepsjonen. Han var svært servicevennlig og kunne komme med den gode nyheten om at jeg hadde fått et oppgradert rom i den nylig oppussede 6-etasjen. Rommet var ferdig pusset opp forrige uke fortalte han meg. Rommet jeg fikk var et Deluxe rom med fin størrelse på balkongen og nydelig utsikt!

Booket meg et spaopphold med en gang jeg ankom, og det var virkelig verdt det! For et fantastisk spa. Enda bedre var det at jeg var så og si alene der. Absolutt ikke siste gang jeg besøker The Thief:cool:

Attached Files:

Del denne siden