Den store Norge 2020 tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av OttoL, 10. mai 2020.

  1. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Der håper jeg du ikke har gått for forhåndsbetaling, jfr Hertz' finansielle situasjon...
     
    Smurfboy and OttoL like this.
  2. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, booket direkte på hjemmesiden til de som leide ut (Å Feskarbrygga Rorbuer)
     
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Seff. Alt er forhåndsbetalt uten mulighet for å avbestille.

    ;)
     
    Eddie47 liker dette
  4. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Noen ganger trenger en å bli minnet på hvorfor noen velger å reise til varmere strøk... fikk akkurat video av fattern som fyrer opp snøfresen igjen i dag oppe på Sunnmøre, så mye for den sommerfølelsen! :eek:

    Så husk å leie stor nok bil til sommerferien, når man skal på tur i Norge må man ha med klær og utstyr for alle årstider, selv om sommeren! :cool:
     
    Maggie liker dette
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Var det stor forskjell på reservere med betaling ved henting?
    Avis hadde muligheten tidligere til at prisen man fant på nett ved betaling nå, fikk man om man ringte inn og bestilte med betaling ved henting.
     
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Nei den var faktisk helt lik. Jeg tar sjansen på at Hertz overlever til sommeren. Vurderer å ha en backup inne just for the sake of it, men Hertz var billigst.

    Alt for ferien er seff bestilt med gratis avbestilling.
     
    Maggie liker dette
  7. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Blir Lofoten til høsten Tar med hunden, og da er fly helt uaktuelt. Kjører tur/retur Østlandet, og ser frem til dette:)
     
    RoadKing liker dette
  8. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Selvsagt altfor seint ute med planlegging. Har jo også vært en del usikkerhet pga Korona. Enn så lenge booka 4 netter på https://campingplassen.no/ til den nette sum av 13 lapper. Vurderer avbestille om jeg finner en mer barnevennlig campingplass der de har ledig ei ukes tid.
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Blir liten tur til Geiranger og Molde. Kjører nedover ifra Trondheim via Kristiansund for å se Atlanterhavsveien på vei nedover. Så blir det to netter i Molde hvor ene dagen går med til Geiranger og neste dag går med på å kjøre Trollstigen før man setter snuten hjemover :)

    Spent på hvordan det blir med elbil lading, om stasjonene er stappfulle...
     
    OttoL liker dette
  10. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg må jo si at atlanterhavsveien er litt "meh", men det er nå bare meg. Fin arkitektur og alt det der, men synes ikke kjøreturen i seg selv var noe givende.

    Ville heller kjørt Aursjøvegen, og så må du huske å stoppe innom Spar i Valldal etter trollstigen for å kjøpe Norges beste jordbærsyltetøy. Heller ikke feil å stoppe innom Tafjord og videre opp til Zakariasdammen. En del av turen beskrevet her: https://insideflyer.no/forums/threa...e-Åndalsnes-sogndal-og-litt-derimellom.13978/
     
    paramberg liker dette
  11. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Er forøvrig ei gruppe på Facebook, husbytte sommeren 2020. Rimelig alternativ til hotell/hytte.
     
  12. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    613
    Likes mottatt:
    1,302
    Bonuspoeng:
    93
    https://xn--kort-fra.dk/#start

    Dette er noe norske selskaper burde vurdere.

    "Copenhagen AirTaxi (CAT), DAT og NORDIC Seaplanes har indgået et samarbejde, der giver dig helt nye muligheder for at opleve nogle af Danmarks mange smukke øer og byer."
     
  13. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,231
    Bonuspoeng:
    183
    RoadKing liker dette
  14. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Siden alle ukene i Spania i sommer ikke blir noe av, booket vi fly t/r Bodø, billetter videre derfra med når til Lofoten og noen netter på Thon i Svolvær. Der skulle vi på rib safari til Trollfjorden samt putre rundt med bil.

    Men - så ble jeg småmuggen med tanke på at det var jo egentlig ikke det vi ville denne sommeren, og kansellerte hele greia.

    Så nå skal vi oppleve «nærområdet» og dagsturer rundt hytta istedet. Hytta stod ny i fjor, så det er masse ukjent terreng for oss fremdeles. Ergo blir det utflukter til Hardanger, Bergen og Telemark.

    Da sparer vi både penger og feriedager til 2021 istedet og går «all in» på ekstra digg USA-ferie da.

    I Telemark skal vi besøke Rjukan og ungene skal få innom Vemork (lader opp med å se Tungtvann på NRK nå), dessuten skal vi til Dalen og drikke te på Dalen hotell.
     
    Maggie and OttoL like this.
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg begynner å lande på samme tanke. Og dessuten har jeg alltid sett for meg at slutten av august er den beste tiden for å komme seg nordover. Så blir en blanding mellom lokalt med lengre turer i marka, hytten på voss, og fjellturer i Hardanger/Sognefjorden og Sunmøre. Eventuelt en frekk liten rallarveg innimellom der også.
     
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Både for Trøndelag, Aust-Finnmark og Tromsø-området later det til å være, som du sier, andre halvdel av august, samt størstedelen av september, som værmessig er mest stabile. Og høstfarger gjør ikke noe dersom man har en plan om å rusle litt ute i Guds frie natur. Dette er i alle fall min erfaring (blanda med utsagn fra gamle ringrever i nevnte strøk) :)
     
    holmen and OttoL like this.
  17. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183

    Attached Files:

  18. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Hei

    Tenker flere av oss skal på Norgesferie i sommer. Jeg drar avgårde til Lofoten på bonusreise med SAS til Evenes med utreise søndag 21 juni og retur tilbake til Oslo søndag 28 juni, leiebil fra Hertz for Hertz Rewards points og ca 800 kr i flyplassgebyr og ellers en Airbnb hytte mellom Leksnes og Svolvær.

    Det er lenge siden jeg var på Lofoten og alle tips på hva et følge på 3 voksne kan gjøre settes med takk (fisking, båtturer eller fjellturer er aktuelle men også strand- og gåturer).

    Takk !
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Unstad og Hauklandstrands er absolutt å anbefale. Henningsvær. Det er bare å glede seg til kjøreturen ut til Lofoten fra Evenes.
     
  20. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Lofoten får flere nordmenn enn noen gang denne sommeren. Kragerø også for så vidt

    Vanskelig å si hva man skal anbefale om man ikke ønsker overfylte steder.. Svalbard?
     

Del denne siden