Mulig de ikke ønsker at noen sjekker inn til denne flyvningen andre steder enn på CPH fordi dette vil avsløre hvor man drar? Får håpe at neste runde blir fra OSL
Jeg tror ikke det. Enn så lenge koster morgenflyet til CPH og kveldsflyet tilbake til OSL ca. 1500,- i Go Light. Go Smart eller Plus litt mer. Bonusbillettene koster 20 000p plus 542,- i avgifter. Jeg tror ikke at det er særlig interessant å bruke poeng på det? Men enig med @holmen. Dumt gjort at dem ikke tilbyr tilknytningsfly.
Det er et godt poeng. Men de kunne ha holdt av x antall billetter fra de norske og svenske byene, og gitt dem til de som kommer fra andre steder enn CPH. Jeg har meldt meg på, men kommer nok til å takke nei om jeg blir tilbudt billett. Men, om det betyr at de kommer til å kjøre sånne stunt fra flere byer, så er det jo greit.
Og der forsvant den turen fra min radar. Hadde den gått fra Oslo hadde jeg definitvt meldt meg på, men å legge ut ytterligere 40.000 poeng for tilslutningen gjør det mindre interessant. Legg til ny innsjekking av bagasje i CPH både ut og inn så blir det litt krøkkete hele opplegget. Da blir det heller å se om det går an å ta med fruen på et annet sted som frister.
Jeg står også over denne med glans. Men samtidig er det en liten djevel inni meg som skriker at flyet går til ei øy i karibien. Type St. Maartin, Aruba eller noe annet gøy. Og da blir det desto seigere å sitte her og følge reisebrevene.
Har sjekket litt på Expertflyer og SAS.no. Her registrerer jeg at SAS har et fly fra Athen til CPH 5. april kl 14:50. Det er ingen offisielle utreiser til Athen denne dagen. Men hjemreisen kan tyde på at det kan være en avreise fra CPH rundt kl 09:00. 8. april har SAS et fly på morgenen fra CPH til Athen. Dette flyet kommer tilbake til CPH ca kl 17:00. Hjemreisen synes på SAS.no om man søker det opp, men ingen billetter er tilgjengelig. Dermed er mitt tips Athen.
Jeg tror du kan være ganske avslappet når det gjelder karibiske øyer. "Noen timer" kan sikkert bety alt mulig, men ikke noe transatlantisk.
Jeg skjønner at de er redd for å avsløre destinasjonen. Men dette står altså i veien for å kunne legge til en helt forsvarlig tilslutning samme morgen for samme poengpris og slippe styret med ny innsjekking av baggasje og kanskje miste flyet. Er det helt umulig å klare begge deler?
Ganske dårlig å gjøre det nærmest umulig med connections fra steder annet enn Oslo. Men, jeg er påmeldt så får vi se.
Første flyet fra OSL lander kl 7:15, flyet fra BGO lander kl 7:20, SVG kl 7:10 og fra TRD kl 7:35. Så det er ikke sååå ille da, tror ikke de har beregnet såpass tight connection fra OSL at det er ikke mulig for de som kommer fra BGO og TRD å bli med.
Fredag 5.april ser det til å gå to morgenfly BGO-CPH… SK2861 og SK2863 med 10 min mellomrom. Kanskje de satser på å fylle flyet med bare bergensere
En full stapet A320Neo med 194pax x 30 000poeng = 5 820 000poeng til SAS ikke dårlig dag på jobb nei. Håper virkelig at reisende for noe bra her.
Som vi verdsetter til ca 10 øre, men som SAS antageligvis har solgt for halvparten. Så drøye 300.000kr inn i kassa for å fly 194 stk t/r Europa med muligens tomt fly tilbake. Basert på det lille jeg vet om priser på charterfly er ikke dette noe SAS tjener noe særlig med penger på. Snarere tvert i mot vil jeg si. Og det gjelder også om vi verdsetter de til 10 øre.
Det er vel godt mulig de tjener litt penger på å selge hotellpakker også. Pluss at de sikkert kan skrive av noe av turen på markedsføringsbudsjettet