Det er fredda, trenger ikke vente lengre

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Spielhaug, 05. mars 2021.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Mens man sitter på nattevakt, så flakser denne uvanlige fuglen inn over Norge:
    8D62334E-7109-4816-BB2D-B99AF8D5946B.jpeg
    NASA sin 747-100SP, også kjent som SOFIA-laboratoriet, har hatt tungt vedlikehold i Hamburg og skal fly noen oppdrag over Europa før de reiser hjem.
    https://simpleflying.com/nasa-boeing-747sp-sofia/
    Etter man våkner utpå formiddagen en gang, så er det rett på hytta og forhåpentligvis logge noen km ski, samt boble seg litt på kvelden. Gjør godt for sjelen med kun lyset fra vedovnen, og noe godt i glasset. God helg alle sammen!
     
    Calling, EndreD, Berlioz and 16 others like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,185
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra sofaen.
    Formen er sådær, så i dag går alt litt sakte. Snart forflytning til hjemmekontoret.

    Men, det er helg om kun få timer! Og hvis lykken står meg bi, så skal jeg ut og fly om en uke!

    Nyt fredagen.
     
    EndreD, Berlioz, Earl and 13 others like this.
  3. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Ikke særlig humør da flyturen min i helga måtte kanselleres pga ventekarantene da det er oppdaget smitte i begge trinnene der kidsa går :(:(
    Så da sitter man her da.....når man EGENTLIG skulle vært på Værnes i denne tida.... !! Ja ja....herrens veier er uransaklige sies det... :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

    Får trøsteboble meg litt i kveld :D:D

    Ha en feiende flott fredag :):)
     
    EndreD, Berlioz, Earl and 14 others like this.
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God fredag.

    Blir en fantastisk dag, ordinær jobb fra 0800-1600 så påtvunget arbeid fra 1600-0900, det kan ikke sies at en gleder seg.

    Skulle heller skrevet, på vei til OSL, inn biz sjekking, igjennom FastTrack, rett inn i Gullstua, litt frokost, venter til boblene ankommer, stikker innom OSL lounge grunnet AmEx tilgang. Tripper i glede, da reisen går til LHR, lounge safari, LH senator lounge, så over til litt Singapore sling, vafler/pannekaker i Canadian lounge(husker ikke lenger hva de serverte), så over til United, for litt egg & bacon, mac & chesse og bobler. :D

    Deretter rusler en videre til TG check inn, F class A380 venter på en...(dag drømmen forsetter til neste gang) :)

    God helg folkens.
     
    EndreD, Berlioz, Earl and 14 others like this.
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    6 kommuner i Vestfold ble «stengt ned» fra midnatt, inkludert Larvik og Sandefjord. Dermed er det påtvunget hjemmekontor :(
    Ikke det at utsikten er så bra fra kontoret men den er iallfall kjedelig fra hjemmekontoret ..

    image.jpg

    Bra det snart er helg!
     
    EndreD, Earl, Kaffen and 13 others like this.
  6. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,008
    Likes mottatt:
    6,432
    Bonuspoeng:
    183
    Hilser fra hovedstaden, hvor solen har stått tidlig opp, for å ønske helgen velkommen!

    Dagen på hjemmekontoret blir forhåpentligvis kort, men det er disse fjottene som kaller inn til teamsmøter, da.
    I dag har to arrangører maktet å legge møter samtidig som stafetten i VM, det er talentfullt. Men hevnen er søt: hjemmekontoret er da bestykket med tilstrekkelig antall skjermer, til at dagens match mellom Furet Værbitt og Bolsjunov vil kunne følges med minst ett øye…;)

    Nå er det på tide med ny kaffe, må få tempoet opp og "bunken" i epostboksen ned.

    God fredag!
     
    Last edited: 05. mars 2021
    EndreD, Berlioz, Earl and 11 others like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen. Flying start på dagen, har ikke før satt meg før telefonene strømmer på.
    Tenk at det er fredag. Enda en uke er blitt historie.
    Praktfull dag alle sammen!
     
    EndreD, Berlioz, Earl and 9 others like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,185
    Bonuspoeng:
    293
    Kult med hjemmekontor når Telia har problemer.
    Det morsomste er at nettet fungerer sånn passe, den eneste nettsiden jeg ikke kommer inn på nå er Telia.no. :rolleyes::p
     
    Grooo, EndreD, Earl and 12 others like this.
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.

    Det ser ut som vinter nr2 har ankommet, 15-20cm snø dalet ned siden i går. Får vel starte snøfresen etterhvert.

    Ha en flott fredag alle sammen :)
     
    drsyk, EndreD, Berlioz and 8 others like this.
  10. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    1,671
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Trondheim
    Tok helg i går og godt med langhelg, ser ut som kollegaene på Værnes plages med mer snø og desto mer behagelig med frihelg. Men nå er snø+bakketjenester= inntekt som er positivt i disse tider.

    1-åringen sover og nå er det tid for kaffe. Ellers ser jo jeg som mange andre på fornuftig bruk av samlingen av poeng både i star allianse (CT) og flying blue, frister med varmere strøk kan man si.
     
    drsyk, EndreD, Earl and 8 others like this.
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,272
    Bonuspoeng:
    183
    God førremiddag frå Sunnfjord. Her er eg nesten blitt frisk att. Endelig. So i kveld spørst det om eg ikkje må feire EBG med ein alkoholfri Mikkeller. Fyrst skal det jobbast hardt i nokre timar til. Snart helg :)
     
    drsyk, EndreD, Berlioz and 10 others like this.
  12. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,385
    Likes mottatt:
    12,121
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.
    Tatt ut en hel indrefilet fra frysen. Sagd i to med stikksag så kjøttføyka sto. Da blir den ene delen til https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kjott/beef-wellington i morra, og resten går tilbake i frysen.
    Har takket ja til et overtidsskift i ettermiddag, da skal jeg heller avspasere i min jobb periode, når været blir varmere.
    God helg
     
    drsyk, EndreD, Berlioz and 8 others like this.
  13. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,599
    Bonuspoeng:
    183
    Endelig fredag fra Oslo! Akkurat gjennom et fioretimers teamsmaraton, tekniske pauser er ikke undervurdert.

    For nøyaktig ett år siden var jeg på siste utenlandstur, tuslet da rundt i Chicago uten så altfor store bekymringer om Covid...

    Forhåpenligvis kun en uke til neste tur ut å fly, dog ikke utenriks.
     
    drsyk, EndreD, Earl and 5 others like this.
  14. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Hverdagen er ikke den samme uten Vibeke... vente flere dager på svar på epost, bare for å bli henvist til å ringe kundeservice som tyvärr inte kan gjøre noen ting fordi en CT er involvert. Der røyk siste grunnen til å være diamant, gitt... o_O
    Godt det er helg!
     
    drsyk, EndreD, Earl and 7 others like this.
  15. SirH00D

    SirH00D Roger, Roger. What's our vector, Victor?

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    458
    Bonuspoeng:
    53
    God fredag!!

    Da ble det en ekstra påtvungen digital detox fra Telia idet «internett forsterkeren» (elsker ord eiendomsmeglere klarer å lire av seg) tok kvelden. Serviceteknikker kommer på tirsdag og frem til da blir det brettspill, bobler og vinyl! (Samt litt 4G magi på deling. Det var bare 5G som var farlig med tanke på korona, right?) :D
     
    drsyk, EndreD, Berlioz and 7 others like this.
  16. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    ...."Before landing, be sure to raise your window screen., put your chair in upright position and secure your table"......... ;)
     
    indahla liker dette
  17. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    God freddag fra kafeen i Los Cristianos Tenerife, den varmeste byen å bo i på vinteren innafor Shengen med 27 grader, sol med frisk bris :cool:

    IMG_20210305_160958-01.jpeg
     
    Last edited: 05. mars 2021
    drsyk, Calling, EndreD and 8 others like this.
  18. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Janni på dk-mailen har jeg sålang bare gode erfaringer med.
     
    Earl, ArthurDent, Eddie47 and 3 others like this.
  19. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra Nidaros hvor været ypper til kamp i helga...

    Meldt både snøfokk og polart lavtrykk, så det kan jo bli spennende:confused:

    I dag er det 1 år siden jeg startet min siste tur før Covid-19 stengte samfunnet, SAS Business i A350 til IAD for langhelg! Så nå er vi bare 4 dager unna 1 år på bakken...:eek:

    Minneverdig tur, og det ble min første tur både i Business, A350 og til USA.
    Håper jeg snart kommer meg ut på tur igjen:cool:

    Ha ellers en strålende helg:cool:
     
    drsyk, EndreD, Berlioz and 6 others like this.
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,406
    Bonuspoeng:
    293

    Grattis med 1 års dagen. Fin forsmak til det som skal komme.


    God helg til hele Norge med eller uten munnbind og karantene.

    Roligere her en på AHUS som har sprengt kapasitet. Så her er kveldens høydepunkt tomatsuppe, taco style.
     
    drsyk, EndreD, Earl and 5 others like this.

Del denne siden