Vanligvis pleier jeg å legge ut litt historisk data på dette tidspunktet . Men nå skal jeg være litt mer personelig! Jeg fikk tilsendt nytt batteri til min gamle Mac for noen uker sider for 580 kr. Har valgt å vente med batteri byttet til jeg endelig fikk godkjent årsregnskapet til min bedrift. Litt redd for at data ville gå tapt ved batteri bytte. Etter søknad om utsatt frist til 30. juni, klarte jeg endelig å få det godkjent i går. Overgang fra manuelt regnskap til å gå via ett regnskapsprogram var litt mer tidkrevende, men nå har jeg malen for CSV filen som skal brukes neste år. Tilbake til batteri byttet, her er 10 skruer i bunnen på Macen skrudd ut og lokket tatt av 5 skruer til og batteriet er fjernet Nytt batteri på plass Hele prosessen tok 17 min på hjemmebane, ett verksted skal ha 2500 kr for samme prosedyre. Jeg er også over the top angående Conscious traveler Attpåtil har jeg blitt medlem av DNT for tur i sommer. Vel vel, nok om meg! Ønsker dere alle en trivelig lørdag folkens
Lørdagshilser fra Bangkok. Her er det en flott dag, passe varmt, sol og litt bris. Og luften er mye, mye bedre enn i mars. Nå er man ute og spaserer, for å ha god samvittighet før kalorimessige utskeielser utpå kveldingen. Nyt dagen!
Morn fra godstolen. I dag skal det brygges til bryllup (og meg selv og til en venn) igjen! Det blir ca 70 liter blonde, 70 liter wit og rundt 50 liter med min variant av chimay blå som skal modnes med amerikanske eikeflis. Blir nok å gjøre, men har en kølsch og en mango ipa på fat for å holde koken gjennom dagen Alt som ble laget forrige gang må smakes på også, men tralla blir ikke tømt, for da må vi til pumping hele gjengen. For å holde oss litt i sjakk ordnes det Korean fried chicken, bibimbap, bulgogi og buldak. Dette blir bra! Deilig at brewshop gir trumf, da blir det mye lettere å ja til slike aktiviteter. Ha en herlig lørdag!
God morgen fra regnkysten! Da har jeg for første gang noensinne valgt bort en tur i First for Busines. Det dukket opp to seter i F på retur fra Bangkok i sommer, men vi har allerede direktefly i Biz til Oslo, og madammen brånektet på 11 timer layover i London før connection til Oslo. Ellers skal jeg bare sitte og sture i dag, og se på den splitter nye grillen som har kansellert alle takeoffs de siste ukene "due to adverse weather conditions". Ha en fin (og våt) en!
God morgen fra Sølvbyen. Svært vellykket på Engebret i går. Nordnorge leverte. Kokkene var fra Vadsø og Kirkenes. Servitøren fra Tromsø, og de fleste gjestene utflyttede vadsøværinger. Blir ingen livlig søndagsmorgen av slikt. Snart hyttetur med vaktmestertjeneste. Skigarden må få noen nye sveig etter vinterens snømengder. Og så kan vi begynne å pønske ut seks legs med LH. Ha en fin dag!
Vurderer å outsource det der til neste generasjon, men enn så lenge ligger det meste på mine skuldre .. Det kunne nok vært litt bedre vær her på strilelandet når jeg får være her helt alene noen dager, men jeg får nok tiden til å gå. Godt der er helg
God morgen fra jobben. Hva gjør en når maten er på et sykehus og pasienten på et annet? Da blir sykehusnorge ekstra effektivt. Gratulerer med å ha reddet naturen @kjeeli du fortjener en F tur for innsatsen. @Flyingdutchman, må være mulig å få smakt på alt det som brygges på et tidspunkt?
God føremiddag frå godstolen heime. Ungane og madammen er sendt av gårde til det kommunale badet i Førde, slik at eg kak få gjort unda meir på kårhuset. På tide å få ting klart no snart, men alltid mykje å gjere. Gras gror og veggar malar ikkje seg sjølv. Det blir i det minste AmEx-omsetning og poeng av det om ikkje anna.
God formiddag fra hovedstaden. Her tror jeg værgudene har bommet på kalenderen, det virker som de tror det er høst allerede. Vurderte å reise bort denne helga, angrer litt på vi ikke gjorde det.
God morgen fra UK! Smakte en ny øl igår, og navnet inviterte til fnising ved bardisken når jeg kjøpte en runde til kompis og meg selv
Noe verre for en kollega som fikk shoppingliste fra sin tenåringsdatter: Forestill dere en solid normann som må tråle parfymeriene i Paris og be om «a peachy pink orgasm please»
God ettermiddag fra godstolen. Her går det litt sakte i dag, etter en helaften i går. Men, jeg har allerede vært innom mor og hjulpet med dataproblemer, og fått i meg noen kopper kaffe. Og potetgull. I dag får noen andre lage maten, det blir sushi foran fjernsynet. Det regner! Mye! Men det det går vel over en gang? Snart? Kanskje? Ha en tørr dag!
Ser at alle skriver om regn og kaldt? Denne uken har jeg vært søn-tir i Oslo, ons-fre i Brussel, og nå en dag tilbake i Trondheim. Hele tiden med perfekt vær (19-24 grader, sol og passe vind). Dette samtidig med at Yr sine HRES-modeller estimerer at «i løpet av et par timer blir det regn, storm og kaldt» Enten er PC’en på meteorologisk institutt på ville veier, eller så har jeg hatt UVANLIG flaks denne uken? Edit en halvtime etterpå: Og der kom regnet. Ikke at jeg er spesielt overtroisk, men «noen» ble vel påminnet om at jeg hadde sluppet unna
God lørdag fra Tigerstaden. Planen var å komme hjem til full sommer etter en 5 ukers rundreise. Så feil kan en ta. Frister allerede å booke en ferie tilbake til Asia. Etter å ha besøkt de fleste av de asiatiske landene over flere år må jeg virkelig si at det er Vietnam som frister mest å reise på nytt besøk. Stor gjestfrihet med hyggelige hotellpriser og samtidig fremdeles ikke ekstremt turistifisert av «charterturister». Nyt helgen hvor du måtte være
3 bryggemaskiner som vi kjørte 2 batcher hver på. Vi var 6 karer, hvorav de fleste bryggere. Null stress De som ikke var brygger fikk vaskejobben (og selvfølgelig opplæring i brygging).