Det er tirsdag, gitt!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av funkenstein, 19. jan 2021.

  1. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    999
    Likes mottatt:
    6,321
    Bonuspoeng:
    163
    Hilser fra hovedstaden, hvor vaktmesteren er i full gang med å trimme traktoren til det langvarigvarslede snøfallet som har begynt. Hadde vært greit å fått mest mulig unna før det går over til regnet på torsdag, så vi står på balkongen og klapper…

    Lite annet å melde, sjokket etter SAS forbedring av prisen på poengreiser har gitt seg. Det skyldes antagelig delvis at eventuell langtur ligger såpass langt frem i tid, at de nok kan rekke å justere poengprisene enda en gang innen den tid.

    Nei, nå skal humøret virkelig få seg en boost: det er lunch!
     
    Berlioz, Avixlo, Kristian and 6 others like this.
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    På solkysten er det bittelitt lysere enn i går og i nordvest er det bittelitt blå himmel ..
    Dette blir nok en flott dag ..
    90581523-8656-4D41-B3F9-D8E6740F0285.jpeg
     
    funkenstein, Berlioz, Avixlo and 6 others like this.
  3. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,377
    Likes mottatt:
    12,052
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra Porsgrunn. Her laver det ned. Får ta en runde med snøfresen etter brøytebilen har kjørt forbi. Tipper det ligger et nytt sas gullkort i postkassa og venter i dag? Får ta på polarklærne og ut og se:)
     
    funkenstein, Berlioz, Eddie47 and 5 others like this.
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,195
    Likes mottatt:
    22,198
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå eit heimekontor i Sunnfjord. Snart på tide å lage meg havregrynsgraut til lunch. Poengfangsten må skjerpast ettersom SAS no har devaluert favorittreisemåla med *A igjen. Heldigvis har eit kjøp på ViaTrumf blitt bekrefta i løpet av natta, so no er det snart poeng på veg. Men eg skal fly pent i år! Berre eg får lurt madammen ut på jentetur so blir detta kanon.
     
    Berlioz, Eddie47, haifinn and 4 others like this.
  5. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    God lunsj fra hjemmekontoret hvor man "feirer" nøyaktig ett år på bakken. Får håpe det er åpent for "unødvendige" reiser - og ikke minst noe godt i glasset - innen mars, for da ligger det i alle fall en liten svipptur i appen.
     
    Berlioz, Eddie47, haifinn and 5 others like this.
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,375
    Likes mottatt:
    20,965
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra hjemmekontoret.
    De første møtene er unnagjort, og 3 nye venter på å bli gjennomført. Hvordan i all verden skal man få tilstrekkelig med tid til IF?
    Må også ringte til forhenværende Tallinn for å få gjort komplett en bestilling, for nå er startpunktet OSL, og sluttpunktet LHR, begge noenlunde upraktisk plassert når man bor nær TRD. Håper at agentene ikke kødder til hovedbestillingen, som blant annet inkluderer ANA first.

    Ha en flott dag!
     
    funkenstein, Berlioz, Eddie47 and 4 others like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,762
    Likes mottatt:
    57,028
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret.
    De som skal bytte tak på huset vårt valgte riktig dag for å starte på den jobben.. Det skal snø i et par dager, før det går over i regn. jaja. Jeg har innekontor. :rolleyes:

    Det blir ingen flytur i januar, så nyttårsforsettet om å fly en gang hver måned i 2021 har fått en dårlig start. Får prøve igjen neste år..
    Det er i underkant av en måned til neste tur i appen, så i februar skal det bli flytur igjen! 1 år og 13 dager siden sist, i dag.

    Nyt tirsdagen!
     
    funkenstein, Berlioz, Eddie47 and 5 others like this.
  8. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,375
    Likes mottatt:
    20,965
    Bonuspoeng:
    183
    Et statusmøte ble kansellert, så jeg fikk tid til å ringe til CT telefonen.
    Første oppringing: nr 2 i kø, gikk få minutter før jeg fikk snakke med en svensktalende person. Før jeg rakk å lese opp hele bestillingsreferansen ble forbindelsen brutt. Usikker på om jeg kom bort i noe.
    For å unngå å komme bort i noe var forsøk 2 på høyttaler. Da var jeg nr 1 i kø og kanskje 1 minutt venting.
    Skulle altså legge til TRD-OSL og LHR-TRD. TRD-OSL, det går ikke "tyverr", men returen, jo det kunne han ordne, men da måtte vi fly i Y fra Tokyo til LHR, der jeg altså allerede har en bestilling i F... galskap. Jeg nevnte at dette har vært uproblematisk før, men nei, det går ikke, ferdig snakka, alt i Y eller ingen endringer på turen. Skuffende dette.
     
    Berlioz, Eddie47, Avixlo and 3 others like this.
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, nå er det tirsdag og jeg tok meg en tur opp på en av de toppene her :)

    IMG_20210118_141825-01.jpeg
     
    EndreD, RoadKing, Avixlo and 2 others like this.
  10. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,306
    Likes mottatt:
    35,173
    Bonuspoeng:
    293
    Hallo frå Aust-Finnmark!

    Sola er tilbake for oss på nordsida av Varangerfjorden:
    20210119_113441.jpg

    Ha ein fin tysdag, gode medforumistar!
     
    Earl, EndreD, RoadKing and 5 others like this.
  11. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Jau tirsdag gitt.....
    Gudagen fra Trondheim
    Her jobber man innimellom...ellers greit rolig dag :)
    Idag tror jeg jammen "operasjon rydd kjeller" starter....må vel begynne selv om jeg ikke har lyst.... :eek:

    Ha en strålende tirsdag :D:D:D
     
    EndreD, Kristian, Berlioz and 3 others like this.
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,762
    Likes mottatt:
    57,028
    Bonuspoeng:
    293
    En av fordelene ved å ikke ha kjeller. :p

    (Har en låve i stedet, det er kanskje enda verre..)
     
    Kristian and Eddie47 like this.
  13. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,742
    Likes mottatt:
    8,291
    Bonuspoeng:
    183
    God tirsdags ettermiddag fra den arktiske Hovedstaden
    Her har det vært litt stille fra meg og det skal jeg gjøre noe med. Igår var jeg i Hammerfest og fikk sanka inn flyvning nr. 41 (Ikke det at SAS har registrert den enda da) så blir det flyvning til Trondheim på torsdag for å så reise til en kamerat ved Moholt for å overnatte også reise til TRD tidlig morgenen etter for å ta Morgenbladet til Mosjøen. Enten via TRD eller BOO så måtte jeg ha en overnatting enten til eller fra og da ble TRD bedre alternativ. Så etter Mosjøen blir jeg i Trondheim til søndag med påfølgende Koronatest i Tromsø den mandagen etter. Så da ligger jeg på 43 flyvninger da Mosjøen er anbudsrute. Uke 4 altså neste uke blir en flyfri uke mens uke 5 blir det både tur til Bodø, Hammerfest & Kristiansand om alt går etter planen

    Det er sånn jeg har fordrevet mine dager og hva som kommer i vente. Nå sier telefonen min at det er -7°C her og skyfritt. TIFF har begynt og jeg har vakter på utekinoen som får meg opp om morgenen eller stille og rolig. Nå blir det å prøve TIFF digitalt.

    Ha en flott tirsdag alle sammen. Det går mot lysere tider og jeg vil at SAS åpner Café Lounge nå som jeg får EBG siden OSL loungen ikke blir hverdagskost for meg her i Nord
     
  14. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    999
    Likes mottatt:
    6,321
    Bonuspoeng:
    163
    Det var da underlig mye prat om fly og lounge i én post. Hva har den slags på et slikt forum å gjø…
    Å, ja det stemmer, det var den slags aktivitet flere av oss drev med i De Gode, Gamle Dager (snart ett år siden).:)

    Godt å se at det er noen som fremdeles bedriver relevant aktivitet her! Krysser fingrene for at du får tilgang både til bollebua og andre lounger snart.
    (Husk forresten å ta med deg den ferskeste utgaven av Morgenbladet til Mosjøen ;))
     
    Last edited: 19. jan 2021
    Kristian, holmen, Berlioz and 2 others like this.

Del denne siden