Yep, høstmånedene er her og som vanlig kommer de altfor tidlig. Var ute en ørliten tur i kveldingen i går, for å riste middagen på plass, og observerte altfor mange gyldne blader på bakken. Jaja, ingen vei tilbake og det blir sikkert noe sol og varme fremover uansett. Om enn innenlands, har dessverre ingen reiseplaner før om knappe to måneder. Ha en flott tirsdag!
Ja september er her, og det betyr nytt SAS år for undertegnede. Kan konstatere i app at points rollover - uansett hvor mye jeg ønsket for det - fortsatt ikke er en ting. Så med andre ord er en tilbake på null og må begi seg ut på poengleting igjen. Første på programmet er å se video så siste steg i den challengen kan krysses av og kontoen i det minste kommer opp fra sitt begredelige nullpunkt. Og så må en jo fly litt etter hvert, men først om 11 dager påstår appen. Ha en flott tirsdag!
God fantastisk tirsdag fra Rayong hvor vi er å titter på områdets siste attraksjon, HS-TUE som ble demontert, fraktet hit og satt sammen igjen og fungerer nå som en café. De har masse flymaskiner rundt over hele Thailand som de har gjort tilsvarende med. Litt vemodig å se denne fantastiske maskinen tatt ut av trafikk, har mange gode minner fra First med TG fra tiden med kjøp av billige poeng hos US Airways som deretter ble brukt til Bonus turer med *A, var tider det…. Nå nytes en ice mocha i salongen på eco dekk. (Beklager å spamme med litt mye bilder) Ha en fin fin tirsdag
God morgen fra Sølvbyen. September, første måned uten reiseplaner. Unntatt selvfølgelig hyttetur og hundevakt i hovedstaden. Og kanskje en båttur til DK. Og så kan vi drømme litt og lete etter reiser vi ikke vil gjennomføre uansett. Jo, september skal gå bra! Ha en fin og filosofisk dag!
God morgen alle sammen, og relativt store nyheter, ihvertfall for undertegnede. Oslo vest ser ut til å skulle byttes ut med Singapore som hjemsted i overskuelig fremtid, noen år. Må vel sette meg inn i masse nytt mtp hvordan jeg kan utnytte ting og tang der til det fulle. Eurobonus og sas er fortsatt prio, LTG-1 og eventuelt LTD-2, så må se det i land om mulig. Ønsker alle en strålende en.
Morn fra vest! Var ute og fylte opp fossilbilene igår før prisoppgangen, så er jeg klar for vinteren… Ølbrygginga igår ble mer stressende enn forventet, når bunnen av maltrøret falt ut, og jeg måtte sile alt en ekstra gang. Jaja, får man ikke utfordringer så eldes man raskere… Gratulerer til @rimitone med å bli Singaporianer, gode minner fra pre-covid og SQ 380 dit! Ha en drømmende dag!
Morn fra kontoret. Dagen startet med et totimers zoommøte, som jeg forsåvidt fremdeles deltar i. Det er lite interessant, men viktig å være med på likevel. Det kommer forhåpentlig noe som er veldig relevant også, vi får se. Heldigvis finnes IF Fant ut at KLM sin basic billett ikke gir anledning til å ta med håndbagasje, utover det som passer under stolen foran, selv om man er gull/diamant hos Eurobonus. Koffert får man dog sjekke inn. Jaja, da får vi vente på koffert og satse på at den kommer frem. Noe som i grunn ikke bør være vanskelig på kun TRD-AMS, men jeg synes Schiphol har vært veldig upålitelig i det siste når det gjelder kofferthåndtering. Uansett, 2500 t/r er en god pris for en direkte flight t/r, så da tar vi det vi får. SAS skulle ha neste 4000kr for rimeligste tur på tilsvarende tider (men via CPH/OSL). Poeng får jeg hanke inn på en MR eller to til USA som hvert år de siste årene Satser på en fin julekalender i år også. Kun to stempel igjen på LTG. Ha en fin dag!
God formiddag fra Grenland. I dag skal jeg leke bilmekaniker. Demontere beskyttelsesdeksel under bilen, bytte olje og oljefilter på den gamle dieselbilen min. Har tilgang til løftebukk på hobbyklubben på jobb, så det burde gå greit? Har dessverre dårlig erfaring med "selvmekking" tidligere. Enten bolter som har blitt dradd runde, eller at jeg mangler noe spesialverktøy. Har endt opp med at det hadde vært billigere å sendt driten på verksted med en gang Nuvel- wish me luck
Ja, det var det da, gitt SAS og Eurobonus, med mindre de får ut fingeren på mer sammarbeid. Har fått oppleve heldigvis A380 i biz ihvertfall dit og 350 ut. Håper på mer etterhvert, skulle gjerne hatt qsuite en gang og.
God tirsdag! Her er en også i ny periode og sådan 0 statuspoeng. Har "spart" opp 99,5k spend på dnb mc, så kan vel trygt begynne å bruke kortet igjen
God formiddag fra solkysten.. litt høstlig i dag, men vi er jo som flere har nevnt i september. Denne måneden blir den første med flyginger siden 10. mai. 10. mai var en lang som startet like over midnatt i BKK og via NBO og AMS og endte i BGO om kvelden. På fredag starter vi vestover og i dag har jeg bestilt båttur i Niagara Falls neste tirsdag .. det blir gøy!
God formiddag fra kontoret. Her går det slag i slag. Først trening før jobb, og så møter og eposter og presentasjoner og annet snask. Og jammen er det ikke snart lunsj! Ny måned, høsten er på vei. Og heldigvis kjører jeg elbil. Mangler poeng fra HEL-ARN på søndag. Går det alltid sakte når det er BRA som flyr for SAS? Eller må jeg forberede meg på ebretro? Ha en fin en!
God morgen (lunch) frå Spaniakontoret! Her ventar meir arbeid i dag. No skal det skiftast komfyr på kjøkenet. Så blir det nok også eit glas tinto etter kvart. Nøtteliten helsar god dag til alle!
God formiddag fra Oslo sentrum. Har begynt å komme ajour jobbmessig etter turen til London, så da er det snart klar for ny tur igjen. Den starter på mandag og går vestover. God tirsdag
God formiddag fra hjemmekontoret. Oppussingen går sin gang, fått gjort det meste og nå tar snekker finishen siden taklister er en kunst jeg ikke behersker samt noen andre skal komme og fikse deler av taket som de der luringene vi kjøpte av ikke trodde var noe problem... Siden man er ferdig med å bruke penger på oppussing passet det å få bestilt litt flybilletter mot slutten av året for å se Sint Truiden-Brann i Belgia og Dortmund-Inter, så da kan jo bare vintertiden komme. Begge blir fra TRF siden både pris og bonustilgang fra OSL var skandaløst dårlig, men er jo ingenting som slår det å stå og se laget ditt bli pisset på når man har kjørt hjemmefra klokken 4 om morgenen. Ha det kjekt
God ettermiddag fra kontoret hvor det var såpass med mas i dag at jeg ikke rakk å sjekke IF før nå. Men har rukket å booke noen hoteller og flybilletter til jobbreise i november så aldri så ille det ikke er godt for noe. Da går reisen først til hovedstaden før en tur innom Værnes og eksotiske Stjørdal. T-3 til ARN Ha en fin en!
God (snart) ettermiddag fra kontoret i Sandefjord! GA har kansellert CGK-SYD t/r på min ego-trip i februar. Jeg skulle fløyet 5/2 og tilbake 8/2 men dette har nå GA endret til 6/2 (med landing 7/2) og tilbake 7/2. Så totalt 3 timer på jorden i Sydney.. Det funker jo ikke. Tok kontakt med GA. De kan ikke hjelpe. Chattet litt med SAS. De forsøkte men kunne heller ikke gjøre noe. Så vi ble enige om å avvente litt. Orker ikke bruke mer tid på AF for å finne et alternativ. Det tok lang nok tid å finne denne turen (OSL-AMS-JED-CGK-SYD-CGK-JED-LHR-OSL). Ja, ja. Snart Sør-Afrika da iallfall. T-16
Ser der er ledig til AMS fra Melbourne(MEL) den 10. feb om du kan forflytte deg dit selv. Men det er med China Eastern ene strekket om du får booket det
Når jeg møtte Thai i Bangkok sist så angret de veldig på avgjørelsen om å ikke beholde A380 videre. Men det var for dyrt å gjøre om på beslutningen dessverre