Hjemreisedag. Senator-fornyelsen skal få seg 2 klipp til. Hos Swiss. For håpe jeg ikke får testet Swiss behandling av Senator ved irrops. Appen har gitt beskjed om 15 min forsinkelse ut av PMI og viser 10 min forsinket ankomst inn til ZRH. De gjenværende 45 min er vel normalt ganske god tid på ZRH selv om Swiss-flightene som flys av Helvetic ofte har bussgate. Senator-loungen i Zurich er imidlerid ganske langt over Formentor-loungen her.
Visst er det lørdag! Og også i hovedstaden er det litt grått. Her er man akkurat tilbake fra en drøy halvmaraton. Ble ikke tilbakelagt i kø i sentrumsgatene, men i nokså stille forhold i Østmarka. Tempoet var også adskillig lavere enn de lycrakledde i Oslo Maraton. På vei tilbake ble lammelår og rødvin innkjøpt, så nå skal det straks kokkeleres. T-drøy måned til Thailand. Ha en fin lørdag hvor enn du er!
Litt sør av Bergen er det også lørdag. Og hakket mer sommerlig, sol og blå himmel. Shorts har man også gravd frem igjen. Dagen går med til forefallende og unger som vil sove ute i hagen og grilling og handling og kaffedrikking. Helt fint altså!
God ettermiddag fra Indre Østfold! En veldig lite spennende dag, kun spennende arbeid med å stable ved i sekker og legge til tørk for neste vinters forbruk. Årets forbruk er stable opp under tak ved inngangsdøren, kjekt å slippe å gå langt ut i de verste snøstormene til vinteren! En uke igjen til en tur med LOT OSL-WAW-GDN-WAW-OSL, da skulle både fruen og jeg komme opp på 7 tellende segmenter for å vedlikeholde Senator ett år ekstra. Vesla mangler to legs etter dette, jeg får ta en kjapp helgetur et eller annet sted med henne hvor det er lav pris og god uttelling på segmenter. Ha en fortreffelig helg, resten av arbeidet skal avhjelpes med "Probably The Best Beer In The World"!
Livet er lett uten Kaffe . En time i badstu med øl og dram! Nå blir det grilling av burgere fra Meny ..
God ettermiddag! Lørdagen ble startet i Oslo. Måtte tråkle meg gjennom en haug med svette folk som løp midt i veien. På Nationaltheatret stasjon kom det et Flytog mot Drammen som man ikke kunne gå på (det var ca 7 personer ombord totalt). Regiontoget på andre siden av perrongen tilbød ståplass til oss andre. (Jeg ventet til neste tog, og fikk sitteplass) Nå skal Lørdagen tilbringes i godstolen med et glass vin. Ha en fin en!
En er Swiss og en er Swiss som jeg oppfatter at flys av Helvetic som wetlease og da teller det? Eller så er forsinkelsen oppe i 40 min nå, så da får jeg satse på ombooking til Swiss Swiss i morgen. Trenger uansett ikke siste legget.
Noen sendte epost til LH og spurte, og da ble det sagt at det ikke teller om det er LX operert av Helvetic. (Noe jeg synes høres veldig rart ut, all den tid man som kunde ikke kan velge hvem som flyr flyet på den strekningen man booker) Jeg har en booking med LX operert av Helvetic, og trenger de leggene. Så jeg er litt i tvil om jeg skal booke en tur til, for å være på den sikre siden.
God kveld frå Sunnfjord. I dag har eg partyert eit lik og jobba litt. Burger har det blitt og, men frå smavirkelaget, ikkje Meny. Snart er det tilbake i ringane før det vonaleg vert elevert fyking både i oktober, november, desember og januar.
Min teori er at hvis du kan booke en strekning med Helvetic eller Swiss, så er det code-share hvis du har Swiss flightnummer, og da teller det ikke. Hvis det er wet lease flyr du med Swiss. OSL-ZRH er ikke mulig å booke med Helvetic. Men fasiten kommer ikke før den kommer.
Det vil være smått utrolig om wetlease booket på ordinært LX-flightnummer ikke skal telle. Code-share (LX 3000-4999) er det nok verre med. (fra http://www.flyzed.info/LX)
God kvelden fra hovedstaden. Vel hjemme i egen sofa etter noen dager på farten. En del skyer i Åndalsnes i morgens, strålende sol nedover Gudbrandsdalen før skydekket igjen dukket opp når toget nærmet seg hovedstaden. En rolig lørdagskveld er planen for resten av dagen
En mulig ganske sterk indikator er vel forøvrig om man også får qualifing points i motsetning til bare points. Det ville være svært merkelig om man får HON poeng, som man bare får hos miles and more selskap, men at det ikke teller som segment.
Vi hadde en flight med Helvetic ZRH-OSL, LX1218, denne ga oss i det minste 40 QP&HON slik all business innenfor Europa skal gjøre. Nå kommer vi uansett til å ha fire segmenter til ifm. høstferien, så vi ender opp med minst syv, kanskje åtte segmenter for å forlenge Senator til februar 2026. I lett paranoid ånd er det bedre å ha for mange segmenter enn for få segmenter, spesielt hvis man kan unnskylde de med avslapning et eller annet sted i Europa!