Det merkeligste du har sett folk har med seg på flyet??

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Alfred, 14. april 2018.

1. Alfred

Alfred Fly er fantastisk

Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Har flydd mye men det jeg kommer på i farten er en bløtkake... i kakeform, som blir lagt over setet :confused:

2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Bløtkake er smørbart og dermed forbudt.....

3. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Som regel meg selv.

anders82 liker dette
  4. VirreVapp

VirreVapp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Ferdig bygd pepperkakehus. Kjøpt på Selfridges på juletur. I størrelse passer ikke i hattehyllen.. transportert i pappeske. Utløste mye latter i security på T2, de trodde ikke helt på det de så. SAS ordnet opp og fant plass til esken ombord. Kom til TRD via OSL like helt!

Alfred and vegardg like this.
  5. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Kembo-champagneflaske laget av sjokolade (tilsvarende tre liters flaske vil jeg tro). Var ikke gjort i en håndvending å få den gjennom security, og å legge den i bagasjehyllen var naturligvis uaktuelt. Heldigvis skjedde dette før jeg fikk status hos SAS, slik at jeg faktisk hadde ledig midtsete på flighten, hvor jeg kunne sette nevnte sjokoladeprodukt.

6. Alfred

Alfred Fly er fantastisk

Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    På RKV-AEY med Flugéfelag Islands i 2015 var det fullt lovlig :):)

jgroneng and Are like this.
  7. Alfred

Alfred Fly er fantastisk

Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Til opplysning er det ikke security på RKV heller og boardingkortet minner om en bussbillett.

Det er vel ikke ofte man finner nå i nyere tid?

8. m.normann

m.normann Bring back the dragon!

Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Gamlingenes 50 år gamle pendelur trengte service og nærmeste urmaker var i Bodø, hvor jeg studerte da. Uret ble sendt i posten ned, men det var ferdig til påskeferie - så da var det naturlig at jeg hentet det og tok det med meg. Måtte åpne bagen i security, men var mest stresset for å få det helt med meg hjem. Det overlevde.

9. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    35,988
    Bonuspoeng:
    293
    OLA-OSL med FlyViking var nok på samme nivå

10. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    35,988
    Bonuspoeng:
    293
    Fløy OSL-BOO for å hente ferske reker en gang, svigers møtte på gate og jeg tok samme maskinen hjem. Crewet lurte fælt på hva jeg hadde med i noen minutter, så fant de jo ut det av seg selv. Hjelper ikke pakke selv ferske reker i 5 poser og bag, lukt blir det.

Edit; tilbake til subject, det merkeligste er nok når jeg reiste med svigermor(uten reker)

Baldrick, kaijoar, Are and 2 others like this.
  11. Alfred

Alfred Fly er fantastisk

Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Beste så langt! Bedre om du hadde med svingermor og reker ;)

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,121
    Bonuspoeng:
    293
    STOR paraply. United fra LAX var ok med det. Ikke BA fra LHR.

13. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    679
    Bonuspoeng:
    93
    I forbindelse med en oppussing for en del år siden oppdaget vi at vi trengte mer baderomsflis. Leverandøren(e) i både Norge og Sverige var utsolgt og løsningen ble at jeg tok ut en eurobonus award OSL-CPH-OSL en dag etter jobb for å skaffe det.

Resultatet ble at jeg hadde med meg 60kg flis, fordelt på en trillekoffert og noen solide tax-free-poser. I flisebutikken gjorde de store øyne da jeg skulle bære alt for hånd (altså ikke hadde bil) og i security spurte de hva i all verden det var de nettopp hadde kjørt gjennom maskina. Jeg svarte "flis, vel" med et smil og etter at de hadde konferert litt slapp jeg uhindret gjennom.

Jeg var noe bekymret da jeg la det opp i hattehylla, men det gikk helt fint. Det var bare om å gjøre å lage som om det ikke var spesielt tungt og satss på lite turbulens på den flyvningen.:p

watchaddicted, dkvt, Finnks and 4 others like this.
  14. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    35,988
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel ikke noe å nevne engang, men hadde med meg 8 stk 787ml rødvinsglass fra Schott Zwiesel på MD-80 MAD-CPH-OSL på to av hjemturene når jeg jobbet i Madrid. MAD-CPH med JK var helt OK, neste gang med SK(dansk crew) så var det vanskelig men gikk. CPH-OSL med norsk crew var ikke noe problem. Det var tilbake til 2008/09 mens SAS enda hadde business, ledig midtsete og 2 varmretter å velge mellom i Europa. Var litt lettere å ukependle da.

15. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,285
    Bonuspoeng:
    293
    Fløy AEY-RKV 2011, da var det heller ikke noe innslag av security. Baggasjen ble lagt i en vogn som sto ved siden av innsjekk.

16. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,888
    Bonuspoeng:
    183
  17. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    jeg har sett svensker med slipperser på hendene..... :D

Men senest her forrige uke mellom Dallas og Austin var det ei jente.... type hippie... som hadde både dyne og pute med seg på flyet. Dyne og pute av normal strørrelse.
    Hun, det, luket vondt også. Jeg satt på førte rad ved midtgangen, og i det hun passerte var det ikke bare jeg som lente meg vekk fra midtgangen får å si det sånn. Jeg satt på First med AA og det var en del himling med øynene. Heldigvis satt "den venstre radikale" langt bak i fjøset!
    :confused::cool::D

Last edited: 15. april 2018
    Alfred liker dette

Del denne siden