Atera Business Suites … 1150kr/natt inkl frokost …. 12 rom i ulike størrelser. Ligger midt i byen med gågater og restauranter rett utenfor døren
Har brukt Hilton sin tilbringertjeneste når jeg måtte til Beograd, 40EUR til eller fra flyplassen. Som @kiev nevner, på taxifronten er de like kjeltringer som i Oslo eller hvilken som helst annen by
Vet jo ikke helt om han var kjeltring? Han var etterhvert en hyggelig fyr å snakke med, når vi var enige om at jeg var fra Norge begynte han å snakke om Holland! Det tok litt tid før jeg skjønte at det var Erling Braut Håland det var snakk om … Ellers var Stoltenberg et tema, han ble jo født i Beograd da Thorvald var ambassadør her.
Har hatt en liten spasertur til Saint Sava Katedralen https://no.m.wikipedia.org/wiki/Sankt_Savakirken som er en av de største turistattraksjonene i Beograd
«Litt» norske innslag var det også, utenfor kirken og inne i kirken Viking Ullur er en av cruisebåtene til Torstein Hagen fra Bergen … han som fikk døpt et cruiseskip inne på Vågen på selveste 17. mai og gjorde at Trude Dreveland ble anklaget for korrupsjon ..
Appen du viser til er "Pink Taxi", andre trygge taxi'er er Lux (gul logo), Naxis (grønn logo). Generelt, fra flyplassen stiller man seg i den offisielle køen og får utlevert lapp og avtalt pris. Da er det greit. Forøvrig er jeg fortalt at taxiene ikke tar kort, så man må ha cash. Normalen skal visstnok ligge rundt 2500 gærninger. Så du ble vel litt lurt da. Med 4k gærninger så kan man jo like godt bestille via hotellet som @Wiolenze sier.
Ville ikke hatt for store forhåpninger til oppgradering med LH, de flytter heller gardina. Har hatt selskap av HON som har fått eco hele veien selv om det var god plass foran
Er på Sunset cruise på Donau… det første som skjedde var at fyr på fordekket fridde og fikk ja! Full applaus og tuting fra kapteinen.. Det er seikonkurranse på elven som krever en del ratting Også her ombord er det litt norsk, en Simrad V5035 Transciever
Jeg er litt i stuss om hvilke vaner de har her på Balkan? Allerede ved innsjekk ble jeg spesielt gjort oppmerksom på at jeg ikke skulle skylle ned annet enn toalettpapir i do .. det sto også uthevet i infosktivet på skrivebordet. I tillegg står dette på veggen: Jeg er jo egentlig sluttet å reise og fly, men i gamle dager var jeg på ett og to hoteller og har aldri sett noe slikt. Riktignok har jeg i Hellas blitt bedt om å putte dasspapiret i en bøtte .. Hva pleier Serbere å fylle dassene med??
All mullig drit, kanskje? (beklager, den muligheten for tørr humor greide jeg ikke å motstå....) Tillegg: Det er kanskje ikke erketypisk for serbere, da...
Det gikk greit i sikkerhetskontrollen på Teslaflyplassen, men er overbevist om at de bruker sikkerhetskontrollen som sysselsettingstiltak for sure kjerringer …
Kjellerloungen på Teslaflyplassen er ingen høydare .. i stedet for å bruke glass fra hyllene (de så ut som de var røsket ut av gamle skap, ulike fasonger og størrelser) brukte jeg nye plastkrus .. Finnes det ikke noe bedre??
Taxi på returen: Hotellet bestilte en Pink Taxi som stilte boret på hjørnet med alle de andre taxiene .. jeg hadde lapp med fra damen i resepepsjonen med nr. 178 på .. ble tilsnakket av flere sjåfører, men gikk til 178 .. en sliten Duster, vi vekslet sikkert 3-4 ord .. Airport? Yes .. så viste han takstameteret når vi var fremme … 2730 dinarer .. han fikk 3000 og jeg sa OK og han hostet frem noe som kunne tolkes som takk ..
Med Car:Go appen får du i tillegg til lav pris, valg av bilklasse også mulighet å betale med kredittkort. Det var en periode før covid jeg reiste hyppig til Beograd og fant ut at Car:Go og Hilton bar en fin kombo i Beograd. Toppetasjen hos Hilton kan anbefales for både bespisning og for kun ønske om noe godt å drikke. Også et fint sted å være selv om man reiser alene. Loungen på hotellet er dessverre av den mindre størrelsen.