Diamant hos SAS eller Platinum hos KLM?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BusyBee, 20. juni 2018.

  1. BusyBee

    BusyBee No bees, no honey; no work, no money.

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    13
    Da er den tiden på året kommet da det er på tide å ta noen valg. Har i dag gull hos SAS EB og hos KLM FB, og har kvalifiseringsperioder hos de to i henholdsvis oktober og januar.

    Så er spørsmålet, hvor skal man legge inn støtet nå de neste par månedene? Diamant eller Platinum er fullt mulig hos en av dem, men begge tror jeg ikke jeg orker. Jeg er ikke så glad i å fly.

    Jeg kan heller ikke fordra verken SAS eller KLM, så hadde det vært opp til meg så kunne de ha røket og reist begge to, og latt meg få fly BA i fred og fordragelighet. Men sånn er nå engang ikke verden, og siden jeg selv ikke ser meg i stand til å ta et informert valg så vender jeg meg til forumets kloke hoder for åndelig veiledning.

    Hva er best/verst og mest eller minst meningsløst av de to edle metallene - jaja, nå er vel ikke diamant et metall da kanskje, men dog?
     
    alexfins, Oddvar, Xflipper and 2 others like this.
  2. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,312
    Likes mottatt:
    10,117
    Bonuspoeng:
    183
    KLM sitt program har blitt devaluert ganske kraftig, og har også blitt delevis revenue-based. Hvis ikke du må fly mye med KLM så ville jeg holdt meg unna.

    Jeg har selv flydd en del BA de siste månene, og kan fortelle at gresset overhodet ikke er grønnere på den andre siden. Eneste grunnen til at jeg bruker BA er for å oppnå OneWorld Emerald.
     
    BusyBee liker dette
  3. BusyBee

    BusyBee No bees, no honey; no work, no money.

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    13
    Det er jo i seg selv en god nok grunn til å fly BA.
     
    TravelManBiz liker dette
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,312
    Likes mottatt:
    10,117
    Bonuspoeng:
    183
    Vil vel heller si at det er en god grunn til å fly andre OW selskap som Finnair, Cathay, AA og Qatar. Trenger heldigvis bare 4 segmenter i året på BA.
     
    Travellingalf and Insomnia4u like this.
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har vært Flying Blue Platinum i 3 år. Var et par flights unna det i fjor men etter at KLM kom med «nytt system» på sitt program med XP poeng istedenfor vanlig miles så droppa jeg hele og landet på gull.

    Siden du ikke er veldig glad i å fly så må du nesten ta valget ut i fra hvor du bruker å reise. Blir via London en omvei så tar du ikke BA. Flyr du mye i Norden er jo SAS tingen. Flyr du mye til Asia eller sør amerika er KLM et bra valg.

    Ekstra: Har hatt 20 turer med KLM business long haul og totalt i score så synest jeg de har et meget bra produkt som er eg veldig sikkert valgt. Aldri blitt skuffet.
     
    BusyBee liker dette
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Enig, KLM presenteres som en underdog – men har bunnsolid kvalitet og er lite omtalt. Litt som Austrian (OS) og American (AA). KLM er jevne, med bra crew og holdning.

    World Business Class
    As of November 2018 every single KLM aircraft will feature the new look & feel.

    [​IMG]

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_KLM_destinations
     
    BusyBee and Xflipper like this.

Del denne siden