Diamantrabbatten for vanlige billetter med poeng.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Christian, 30. sept 2024.

1. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Håpet å finne en god deal med plus-salget som avsluttes i dag. En billett til ord koster ca 6600kr, når jeg logger inn og skal betale med poeng koster det ca 50000 poeng (a-klasse). Mener dette er uten diamantrabatt? Er det ikke mulig å betale med poeng i app for vanlige billeter?

Velger jeg "bestill med poeng" er ledig med vsnlige bonusbilletter så da går jeg ikke bestilt a-klasse med poeng.

2. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    386
    Bonuspoeng:
    63
    Når du er innlogget, så får du pris etter rabatt. Vanligvis så ser jeg poengpris uten rabatt et øyeblikk på skjermen før den hopper over på rabatt-pris.

3. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93

Utenom skatter og avgifter betyr vel det ca 5k for selve billetten, hvilket betyr at du har fått ca 10 øre per poeng.

Sist jeg betalte vanlige billetter med poeng fikk jeg ca 8 øre med gullrabatt, og da kan det kanskje stemme med 10 øre med diamantrabatt(?)

4. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,003
    Bonuspoeng:
    113
    Det er omtrentlig riktig, tror det varierer litt mellom destinasjoner, innenriks mener jeg at jeg kom til rett over 9 øre.

5. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,035
    Bonuspoeng:
    93
    ca 50k pluss avgifter er vel den gjengse prisen for A-klasse langrute inkludert diamantrabatt.
    For å bestille disse med poeng, ikke bruk "søk med poeng"-funksjonen, men heller bruk den vanlige flow'en på nettsiden (usikker om det funker i app). Når du kommer til betaling (ca. 6600kr for disse billettene for penger) og er innlogget, kommer det opp en mulighet til å huke av for å delbetale med poeng. Da drar du den knappen helt til høyre, og vipps, du kan veksle litt under 50k poeng i en rabbatt på litt over 5000 kr, som tilsvarer ganske god verdi for poengene med kurs på 10 øre per poeng. Gjorde dette selv senest i dag :)

Omaniac liker dette
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,135
    Bonuspoeng:
    183
    Faller av gjennomgangen din etter første setning.

Riktig rent praktisk, men gikk du fra en biz til go billett, og prisen falt fra 50k til 6,6k i pengeverdi? Og SÅ betalte du 5k av disse med 50k poeng?

I så fall henger jeg med, men om man ønsker å kjøpe en biz billett for poeng feks CPH-BKK fikk jeg igår opp kostnad på nesten 500k poeng én vei med tilsvarende metode.

Stemmer forsåvidt med at verdien av EBP er 10 øre, det (denne ca-verdien har ligget fast i flere år). Men temmelig poeng-tung måte å kjøpe billetter på.

NoLimit liker dette
  7. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,035
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, var ikke dette jeg mente. Plus-billetter på langrute kan fås til ~6,6k NOK i kampanjeperioder, også kan du betale ~5k NOK av prisen ved å bruke ~50k poeng som diamant. Beklager om det var utydelig skrevet. Skal prøve å oversette.

‘Vanlig kampanjepris for Plus på langrute er ca 50k poeng t/r pluss avgifter når man betaler med poeng+penger og har diamantrabatt’

tobeornot999 liker dette
  8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk enveis for penger og billetten din vil også være latterlig dyr. I noen tilfeller er det betraktelig billigere å kjøpe en t/r med den billigste go hjemreisen du finner og så bare ikke bruke den.

tobeornot999 liker dette
  9. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Jeg fant ut selv at Diamant rabatten neppe trekkes når du velger å betale med poeng i betalingsvinduet. Fant P-klasse til chicago da jeg døkte etter bonusbilletter og deg ble samme pris som om jeg valgte a-klasse for kroner i søkevinduet og deretter ville betale med poeng i betalingsvinduet.

10. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,035
    Bonuspoeng:
    93
    Legg merke til at forskjellige bookingklasser har forskjellig vekslingskurs mtp poeng for penger... Diamantrabatt trekkes fra så lenge man er innlogget, men kursen er nok desidert best for A-klasse. Sjekk gjerne SAS-billetter med poengsøk både innlogget og inkognito for å dobbelsjekke.

11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,531
    Bonuspoeng:
    183
    Oj, prøvde å finne ut hva rabatten er, samt om det også funker med F&F.
    La inn noen bookinger uten å fullføre betaling og fant ut at det ligger 4 reiser til New York i Mine Bestillinger :D Så et lite tips, sjekk om en ikke fullført bestilling havner der og ta en runde med avbestillknappen for å være helt sikker.

Foreløpig funn, utenom den lille tabben... Man kan ikke bruke cash+poeng som betalingsalternativ på F&F, linjen dukker rett og slett ikke opp. Ellers er det et sted mellom 9 og 11 øre per poeng.

12. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Ot, men er det friends & family nå? Diamonsa utelatt denne gangen også?

Del denne siden