Fikk samme, er gull Sikkert gøy, men mine poeng er til flyvninger i C og F Til nøds kan de brukes innenlands når billetter er svinedyre
Det fristet, skal imidlertid en annen plass den helga. Så det blir å tjene poeng istedenfor å bruke dem. Imidlertid, kudos til SAS for spennende initiativ.
Ser de har flere event på gang når en trykker seg videre. Til både Kina og NYC med forskjellige aktiviteter. Enig med @RoadKing bra tiltak av SAS
Dette kunne jeg fint ha blitt med på, men som @RoadKing så er jeg også på reise når dette skjer, Så da blir det andre opplevelser og poeng inn på konto i stedet for.
Skal ikke se bort i fra at den er utsolgt... Kunne tenkt meg å være med på denne selv, men må dra på jobbreise på lørdag 6. mai.
Den er utsolgt. Vurderte litt når jeg fikk den på mail på fredag......men vurderte for lenge Et såkalt "diamond event" ..... som alle med eurobonus kort har tilgang til å booke
Hvorfor skal SAS bruke penger på å tilby slikt til sine medlemmer når de ikke en gang har råd til å betale for tilgang til lounger for sine reisende rundt om i Europa? Jeg vil ha mindre events og konserter i luften og bedre tilrettelegging for de som reiser mye! Rant slutt!
Helt uenig med deg. Synes dette (og liknende) er et bra tilbud fra SAS. SAS har helt fint råd til å gi tilgang til 3. part lounge, det handler kun om prioritering. Men det ble en annen sak.
Jeg synes også at sånne tilbud er interessante, og det gjør at SAS skiller seg ut fra eks DY. Og det er jo kunden som betaler for turen, ikke SAS.. Men andre tilbud til frequent flyers må ikke lide på grunn av sånne tilbud.
Jeg liker eventet og er det hadde faktisk vært kjekt å være med. Men dette er et tiltak for å lage gode relasjoner til sine kunder og gjerne sine aller beste kunder. SAS bruker ressurser på å lage til event samtidig som de fjerner noen av de mest sentrale elementene ved sin kjernevirksomhet. Det blir litt som å pisse i buksa for å holde varmen, for så å skru opp varmen i rommet etterpå for å prøve å holde det varmt litt lengre. Kaldt blir det til slutt uansett, når du til slutt innser at det faktisk er vått. Det er helt klart kunden som betaler mesteparten av dette selv, men det brukes ressurser internt for å få dette på plass. Ressurser som kunne vært spart og penger brukt på det et flyselskap bør være gode på: Nemlig resieopplevelsen.
@RedLine, mener å huske at mye er outsourcet til eventbyrå her, men en del interne ressurser bruker de nok. SAS Dreams arrangementet hos SR Technics i Zürich var bra.
Kjenner jeg begynner å få litt troen på SAS Dreams-konseptet. Joda, noen events er priset helt klinkokosibollen høyt, samt komiske selvmotsigelser som å selge "luksusturer" booket i SAS Go (ikke at SAS Plus er noe mer luksus...). Det blir også litt latterlig at de evner å rulle ut SAS Dreams "over natten", mens nye (funksjonelle) nettsider, og alle EB-lovnadene til Komiske Roald ligger på vent eller er avlyst. Men; det ligger mye spennende i Event-kalenderen på Diamond-sidene. Selvsagt kan man i mange tilfeller organisere lignende opplegg selv, trolig til en lavere pris, men planlegging kan være tidkrevende (tid er penger) - og så er det jo en grei bonus at man kan treffe på likesinnede i samme slengen. Ser f. eks. at de tilbyr en "US Only"-versjon av ishockeykampen til helgen (10.000 poeng + 6tusenognoe kroner). Helt innafor med tanke på hva som er inkludert, om man først befinner seg i NYC-traktene.
Er vel også en smart måte å gi folk med masse poeng en mulighet til å bruke disse (er jo ikke alle som jager CT). Noen er bekymret for devaluering av EB-poeng og dette er jo sånn sett et bra konsept.