Siden alle fysiske Fly&Øl framover ser ut til å bli avlyst, så tenkte jeg å lufte tanken om en digital ettermiddag/kveld med prat om fly, øl, champagne og alt man ellers vil prate om, akkopagnert med Geoguessr, hvis det er stemning for det. Jeg og noen kollegaer har spilt det på ettermiddagene i det siste og det er veldig gøy å spille sammen med flere. For de som ikke vet det, så er Geoguessr er et spill hvor vi gjør mer eller mindre det samme som i Bildekonkurransen. Bare at man blir sluppet et tilfeldig sted på Google Street View og så må man gjette hvor man er. For ikke så lenge siden kom Geoguessr med en ny funksjon som heter Battle Royal, hvor man kan spille mot hverandre i en konkurranse om å gjette riktig land først. Ubegrenset medlemskap på Geoguessr koster ca 30 kr i måneden og man kan avslutte det når man vil.
"Problemet" med slike spill er at man gjerne får reiselyst av å spille Jeg skaffer meg et medlemskap!
Skal vi prøve å få til en dag i løpet av Mars? Har lagd en Doodle med litt ulike forslag. Velg de dagene som passer for deg. Tidspunktet er tentativt og det er enkelt å komme inn på et senere tidspunkt om man ønsker det. https://doodle.com/poll/i7sf7s6hw9drqadu?utm_source=poll&utm_medium=link
Førstkommende torsdag seiler fram som en klar kandidat. Er det flere som har mulighet da? Skriv deg opp på Doodle'en!
Jeg betatestet dette med @maarstad i går kveld og vi fant ut at Battle Royal ikke er så gøy hvis man ikke er veldig mange. Sistemann til å svare blir kastet ut i hver runde, så man eliminerer fort. Men man kan lage egne challenges med tid og invitere venner og hvis vi sitter sammen i et lyd eller videorom kan vi starte ca likt.
City Guesser gir deg video fra folk som rusler rundt, og lar deg gjette på samme måte. Imidlertid godt egnet for team, vi har brukt det på jobb i sosiale settinger og live-konkurranse fungerer dødsbra! Alle får samme video og timer, og så ser man score og hvor langt unna alle er samlet for hver sted man gjetter på. https://virtualvacation.us/guess
Pleier å funke bra hvis jeg spiller med 2-3 andre i et åpent spill. 6 personer som har sagt at de kan i morgen, så foreslår at vi prøver da. Det er såpass lavterskel at det ikke trenger å være all verden med mennesker. Kan prøve med både Battle Royal eller f.eks «berømte plasser». Legger ut en link til en Google Meet her i morgen, så er det bare å komme inn på den når man har mulighet.
Eg har fått ein potensiell krasj i programmet i dag, men prøvar å nå det likevel. Kan hende eg vert litt sein.