Holy smokes... Det der er fete ting.
Jeg er nok den desidert dårligste på road trips her inne. Men jeg kan jo dra opp noen av mine mest minneverdige...
Colorado:
Rett og slett rundt på kundebesøk, sammen med denne gjengen (bilde), en uke i Colorado. Børnet rundt i en 68 Chevy pick-up, mens vi diskuterte politikk og drakk øl til kvelds.
Because: 68 Chevy med automatvåpen mellom stolene. Need I say more?
Bilde: Relativt selvforklarende
Wyoming:
En, av mange, turer i Wyoming. Har nettopp kjørt som ville hel**** for å komme meg ut av barskogen mens dette uværet føyk forbi. De høye trerne knakk som tannpirkere og ramlet rundt omkring. Her har jeg akkurat kommet meg ut i takt med at været roet seg.
Because: Wyoming... come on...
Bilde: Jenny Lake, WY
Losby:
Det er så klart ikke det vanskeligste stedet i verden å komme seg til, men uten bil er det litt døvt. Elefanten hadde mast i månedsvis om at han ville vise bikkja si rundt Mønevann. Til slutt leide jeg en Golf og kjørte opp. Så leide vi rom på Losby gods og inviterte opphavet på Chablis på verandaen etter en laaaaaang tur. Det er fenomenalt å sitte her oppe en varm sommerdag og bare... sitte, egentlig. En av bedre dagene, selv om det var en nokså kort road trip. Men er det leiebil så er det lov å kalle det road trip.
Because: Mønevann er så innmari fint. Om sommeren. Sent om kvelden. Når alle har gått hjem.
Bilde: Mønevann
The tree house:
Elgen Helge hadde hørt om en trehytte i Big Sur, CA. En hytte som var bygd oppe i et redwood tre. En hytte der det kunne fyres i peisen, sittes på verandaen, tittes ut over klippene... eller bare lukte på skogen.
Det var bare å leie en bil og børne av gårde
Because: Det lukter så sykt digg
Bilde: Post Ranch Inn, Tree house, CA
Somewhere in the forest:
Jeg vet fremdeles ikke hvor dette er... Noe som forklarer hvorfor jeg aldri kommer til å trenge en Arteryx sekk med integrert flammekaster og satelittelefon.
Jeg tok altså med ei jente. Så leide jeg en van på Rent-a-wreck (derav road trip). Den stinka diesel, da noen hadde veltet en kanne baki. Så vi kjørte med vinduene åpne. Kjørte opp til Frognerseteren. Vi hadde stappet bysyklene våre inni. Hennes var litt årntlig. Min hadde chopper styre og 1 gir.
Jeg hadde en sekk. Norrøna, må vite . I den hadde jeg vin. Sykt mye vin, en kartong sigg og litt pølser.
Vi kjørte opp til Frognerseteren og la i vei. Vi skulle til Kikut og kjøpe vafler. Vi syklet og syklet og syklet og syklet og syklet. Vi klarte aldri finne Kikut. Uanfa**sett. Til slutt ga vi opp og bare ble her.
- Jeg satt opp camp.
- Jente var ikke blid.
- Jente fikk sykt mye vin
- Jente ble blidere
- Jente kapret soveplassen og jeg fikk ikke ligge inntil.
- Jeg ble sykt kald og dritsur
- Det var ikke vin igjen.
- Vi er fortsatt gode venner i dag.
Nevnte jeg at det begynte å pøsregne?
Because: We're idiots.
Bilde: Hvem vet
Dette tror jeg var blant de jeg har kost meg mest på (i retrospekt, i det minste) i nyere tid.
Last edited: 07. april 2015