At et selsakp noenlunde (i det minste flyr i den korrekte himmelretningen) er et av mine kriterier, saa de siste aarene har det blitt mye Lufthansa og naa Uniteds "Regional Business Class" (Bedre kjennt som First Class). Selv er jeg godt fornoeyd med Lufthansa, har aldri hatt noe aa utsette paa maten og service foroevrig. Hadde ikke saa veldig mye aa utsette paa dem gamle setene til Lufthansa, men etter 3 turer med de nye er det et stort fremskritt. Naa er jeg lengre enn jeg er kraftig, saa benplass og mulighet til aa strekke meg helt ut er viktig - kan lett vaere akrobat over eventuell sidemann/kvinne. Naa har jeg kun sitet ved Vinduet i den nye Business Klassen til LH og der er det ikke lagt opp til Benfloerting. Liker detaljer som at man kan faa et godt glass med oel - ikke bare det superindustrielle Heineken greiene. At en god Weissbier severes i ekte Weisbier glass trekker opp. Etter bytte av jobb er det naa regionale reiser (Seattle - Honolulu) og jeg har en oppgradering prosent paa 90% mellom SFO/LAX og Honolulu saa langt - saa det har etterhvert blitt mye "First Class" med United som i 777 Hawaii konfigurasjon har UA's gamle Buisness Class Seter. Jeg synes dette er et helt greit produkt - det er veldig Amerikansk - noe jeg har blitt godt vant med, har egen Flyvertinne hjemme (den lille Italienerinnen) og ingen SQ,TG,Kattar, Emiruttes etc. vertinner kan maale seg med henne - saa jeg er ikke opptatt av utseende, alder og former, men glimt i oeyet og rask kommentar (We are attempting a Same Day Departure ! (den passer kanskje best hos DU) - jeg finner at UA's kanskje noe eldre garde tar godt vare paa en med paafyll av drikke, de lager Killer Ice Cream Sundaes !! Mens den lille Italienerinnen jobbet for The Bearded Man - floey vi mye Upper Class hos Virgin, igjen meget hyggelig crew, men vi trivdes langt bedre naar det var skikkelig Upper Class 747-400 (annen etage) enn A340-600 - Club House er og blir en av de bedre Kantinene - spesiellt paa LHR naar man kom med "Limousine" (har Volvo hjemme og forbinder ikke Volvo med Limousine - spesiellt ikke i London) - men sjekk in nede foran heisen og rett opp i Kantina med dedikert Sikkerhets Kontroll - ja det var det nesten FCT over. I SFO var Knatina vaart andre hjem - men noe kloenete da den ligger paa feil side av sikkerhets kontrollen.....
Har også ofte oppgradering på UA 777 First til/fra HNL. Store gode lenestoler , topp service , ikke SQ jenter, men som Finn Erik har jeg alltid min medbrakte for 27 år nå... Også fornøyd med "innenriks " USA First mainland og Latin-Amerika... Finns ikke bedre enn lenestoler.. ( Merk : har aldri betalt for C klasse og aldri vil ). ( OT, men TK har nå slike lenestoler i C på splitternye 738 , bak i bussen flotte tykke skinnseter. Hele bussen IFE, samme som A333. Imponerte meg sist onsdag )
Over Atlanteren er BA vinneren i min bok, både når man reiser alene og sammen med fruen. A/K setene i biz er de mest private og komfortable setene som finnes. Virgin er rett bak, men de taper på dårlig nettverk/frekvens og pris. BA har også gode drikkevarer og mat og crewet har somoftest Glimt i øyet og leverer. De nye Lufthansasetene er helt ok og en del av de kvasi 1-2-1 løsningene likeså, men mange av dem er trange. United sine seter er alle flate og normalt sett veldig komfortable så lenge du holder deg unna 4 seterne aka slaveskip config. soft service er jo vanligvis hyggelig men all drikke er patetisk og maten varierer. Som en fyi til tøflene her, United tilbyr det nå i biz til Asia, hadde det i går. Singapores seter som er på vei ut svinger, men for en på 1,86 klarer jeg ikke strekke bena helt ut, så selv om jeg har tonnevis med SQ C flighter er det ikke mitt favorittsete. Det nye setet derimot er garantert vinneren, vi får se. Ellers er det jo mye likt der ute, skal fly Cathays nye biz til Hong Kong på tirsdag, kan uttale meg mer da.
SQ ny C ser skikkelig snadder ut, bare synd det ikke har gitt mening å fly SQ for noen av mine flighter hittill i år og at jeg ikke har råd til å fly SQ til Singapore SQ ny C på miles til Australia hadde kanskje vært noe...
Ja, hvis SQ var mulig å ta ut som bonustur på en enkel måte... nå er det nesten umulig utenfor SQs program. Har prøvd på JFK-FRA (A380) med LifeMiles, var knallbra. Men servicen var faktisk bedre og mer personlig på de regionale flightene jeg har hatt med dem, så de sliter litt med størrelsen ombord i hvalen.
Amex Membership Rewards er partner med SQ, men om DNB benytter vanlig MR eller lager sin egen løsning med samme navn vet vi vel ikke enda?
Helt OT; Men jeg jobbet sammen med en gammel Marine offiser i en periode; Da han fylte 60 gikk han av med pensjon, Skilte seg, og ga følgende forklaring; "Bedre med to på tretti, enn en på seksti" Like that
Jeg har vel et inntrykk at tilbudet når man ser på seter og servering er langt bedre Europa - Asia enn Europa - USA. Singapore og Cathay er jo i en klasse for seg, og jeg synes at Asiana også leverer et solid produkt. Thai kan være opp og ned, men de burde jo slå noen av de amerikanske selskapene både på sete og utvalg av drikke iallefall. Hva synes dere? Selv ville jeg nok foretrukket og pendle til Asia enn til USA om man kunne velge.... Bare greit å huske på at straffen for 2 koner, er 2 svigermødre!!
Det vet jeg ikke, men dette er jo tråden for oss uvaskede som reiser Biz Vet ikke om denne er introdusert enda?
Hvis dette er biz lukter det saktens F av den! Melder meg frivillig til å teste hvis noen spanderer billetten!
Det er American ny F, men vet ikke om den er mulig å fly enda Men vil si den ser ut til å være fullt på høyde med CX F.
Den nye AA F har vært tilgjengelig en god stund men kun på 77W som de kun har 8 av. 772, som de har haugevis av, vil ikke få F når de konfigureres om Så at det er sagt: AAs nye First er ikke i nærheten av CX, SQ, JL, NH etc. Setet er bra, men ikke privat og mat og drikke som blir servert er en spøk. Den nye AA biz er den samme som Cathay i utgangspunktet, men selv om vi snakker 1-2-1 på 777 er det veldig trangt mellom radene hos AA. Har ikke sjekket ut CX Nye C enda, er booket på tirsdag, dersom F ikke blir tilgjengelig skal jeg ta noen bilder
Synes faktisk maten på AA F var ganske god jeg. Men så er jo jeg av typen som foretrekker Grandiosa foran kaviar. CX Nye C er helt ok. Du kan lese om det på en side som heter Bonusflimmer eller noe sånt: http://bonusfeber.no/cathay-pacific-ny-business-class/
Skulle gjerne sett deg be om den beste whiskeyen de har "Dewars, please" Vi er oppe på en 747 med Cathay HND-HKG i morgen. Gleder meg
Brunsaus om bord tror jeg faktisk er litt oppskrytt. Eller kjørte SAS noen "Norrlänska kjöttbullor med sås" i business class der ett tag? Sjokoladekake er derimot en paradegren hos BA. Etter at jeg begynte prosjekt-akutt-trommereduksjon spiser jeg stor sett ikke kake unntatt hos BA. De har også ofte en Key Lime pie som er helt nådeløs. Yummyyyyyy. Taes gjerne sammen med den billigste whiskyen de har. Ofte blanda ut i kaffe.