Det er jo tross alt fredag og jeg er i bra humør etter å ha sikret meg en fin MR (TP på BA) til LAS denne uken Derfor ville jeg ha en uformell oversikt over de top 3 kuleste tingene dere har gjort mens dere har vært ute og reist. Jeg tenker da ikke noe relatert til selve flyturen, men heller opplevelser og hvor det var. Mine er 1. Dykke med hvithai i Sør Afrika 2. Besøke Hvite Hus (omvisning inne) 3. Gå bak Niagara fossen på grensen mellom USA og Canada Hva er deres? God helg
Kunne laget en liste med litt adrenalindrevete opplevelser. Jeg er egentlig ikke så glad sånt som fallskjerm og strikkhopping selv om jeg har prøvd. 1.India og Varanasi. Bodde et par dager veldig billig rett ved en gath der det ble brent døde og folk kom døgnet rundt for å be og rense sin sjel i Ganges. En opplevelse som gikk dypt inn på meg gav enda større overgang når jeg sjekket inn på et på den turen dyrt og lekkert hotell. Fikk en varm dusj og en Gin tonic i en hotellbar med utsikt en en frodig hage. Og kjente at livet må inneholde litt forskjellig 2. Middag og familiebesøk i Laos. På Vei hjem på sykkel og sightseeing ble jeg sittende og prate med en ung mann mens jeg drakk vann og hvilte meg. Han snakket litt engelsk og inviterte meg med på middag hos familien. Fikk rå hakket innlandsfisk i salatform. Jeg tror gleden av å spise fisken enda er større en de dagene jeg brukte med å spy fra alle kroppsåpninger noen timer etterpå. 3. Sri Lanka god og full og det er langt på natt. Drikker med noen turister og lokale, blant annet en dykkerintstruktør. Den påfølgende dykketuren på et sort rev, med spyd for å finne fisk til fritering var magisk. Og i ettertid ikke veldig fornuftig. Og fisken og potetene vi friterte og spiste på morgenkvisten var god
I ikke-prioritert rekkefølge: 1. Svømme med delfiner i New Zealand. Var langt ute på havet og møtte på en 300-400 delfiner som vi svømte rundt med i en times tid. Veldig gøy! 2. Spise skikkelig hjemmelaget søndagsmiddag med en familie i Samoa. Var med i regnskogen først og sanket kokosnøtter. Endte opp med noen hundre myggstikk, men det var det verdt. 3. Safari i Maasai Mara. Få ting som slår soloppgang i Afrika med elefanter, løver osv. på alle kanter.
1. Stikke av fra regninga etter over et døgn på Love Ranch i Carsons City, Nevada. 2. Ro robåt sammen med millioner ildfluer i Kuala Lumpur. 3. Alt som skjedde i punkt 1.
1. Trynet på kompisen min dagen derpå. Han var schmuck as fuck idet han forlot oss et sted i Thailands herrligste gater, med en "dame" i armen og endeløse baht i lomma. Ikke fullt så fornøyd dagen etter. 2. Latteren til gutta dagen derpå. 3. Politistasjonen da han skulle melde fra om stjelt lommebok og selvtillit.
1. Følelsen av endelig å komme på toppen av Kilimanjaro 2. Safari i Serengeti. Dette er naturen og dyrene i sitt klima og helt rått å oppleve. Var så heldige at vi fikk se en løveflokk mot en gjeng hyener som ville ha samme mat! Kan uten problemer anbefale safari. Har ennå ikke hørt om noen som ble skuffet. Men få ordentlig opplegg og dyktig sjåfør. Ikke bare kjør selv rundt. Da har du ikke sjans til å få med deg alt. 3. Impuls fotball tur til England. Under 40 timer fra avreise Torp til vi var tilbake. Fløy til London og leide bil som vi kjørte til Liverpool tur retur. Slappet knapt av da vi enten fly, kjørte bil, sov eller var på kamp. Men helt magisk kamp.
Rekkefølge ikke satt Tailgate uten for MetLife i november. 25$ for å drikke og spise så mye du vil. De dro frem en hel kalkun ute på parkeringsplassen.. Toga-fest hos en eller annen ambassadørbolig i Kairo. Nordlyset for første gang da jeg bodde nordpå. Ubeskrivelig
1. Bush /safari liv i Sydafrika 2. Hockey resa till Detroit 3. Transsibiriska järnvägen, Moskva - Peking.