Direktenummer til SAS forsinket bagasje på Gardermoen

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av mrt, 17. febr 2019.

  1. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Landet på Gardermoen fredag formiddag. Fant ikke bagasje og gikk til tapt bagasje skranken. Der ble jeg møtt med en blid dame som hadde fått Mail fra FRA om at bagasjen vår ikke hadde møtt opp i FRA, men de hadde allokert de og ville sende de med LH flight kl 16. Den ville være framme kl 18 og kjørt ut kl 20 samme kvelden. Fikk to telefoner, hvor første er informasjon om kun den ene er har dukket opp på OSL. 20 minutter senere ringer samme kar og sier de fant den andre også. Ved levering av bagasje, var kun den ene levert. Ringt og purret lørdag morgen kl 09. De fikk ikke ringt Gardermoen men skulle sende Mail. Purret igjen nå, men samme greia. Har ting i bagasjen som jeg trenger til jobb imorgen. Noen som har anbefalinger evt direktenummer til skranken på OSL? Hovednummer stenger kl 14...
     
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Den slags direktekontakt med dem som faktisk kan hjelpe er vel nå forbedret bort.

    Da min bagasje ikke kom med LH860 i begynnelsen av februar måtte jeg pent ringe SAS ground handling sitt bagasjenummer på Gardermoen, 64 81 27 00.

    Da jeg tastet 2? (for reiser med andre selskap enn SAS), kom jeg, som nevnt i en annen tråd, til en danske som mente at bagasjeutlevering i Vadsø for bagasje som skulle til Trondheim var det eneste fornuftige og dermed basta...

    Da jeg tastet 1? (for reiser med SAS), kom jeg til kundesenteret i Sveg, Härjedalen (rett innenfor grensa fra Røros). Der var det i det minste et snev av geografisk forståelse å spore...

    Dog, dersom både sørvisnummeret for SAS ground handling og regulær SAS kundesørvis leder oss til Sveg, Härjedalen, så kanskje man kan ringe regulært kundesørvisnummer med bagasjespørsmål selv etter at bagasjetelefonen stenger? #evig_optimist
     
  3. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. En ting er geografisk forståelse, men en annen var åpningstiden. Telefontid var mellom 9 og 16 hverdager og 9 og 14 hvis jeg ikke husker feil. Men når jeg snakket på telefon kl 13.50 lørdag, fikk jeg beskjed om alt er ikke så vanskelig, for de på Gardemoen er åpent til 24.00. Litt fram og tilbake ble vi enige om at jeg ikke kunne nå dem, utenom å kjøpe en flybillett og så gå via utland og bagasjebånd......
     
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Løsningen med å kjøpe en flybillett må da være det enkleste og det absolutt mest kundevennlige. På den måten kan de faktisk bare stenge telefonen... Er det rart man blir frustrert? :rolleyes:
     

Del denne siden