Air New Zealand service between Auckland and Chicago From Nov. 30, 2018, Air New Zealand will operate three times weekly, year-round service with its new configuration Boeing 787-9 Dreamliner aircraft. Flight time will be approximately 15 hours northbound and just over 16 hours southbound. Air New Zealand code share service will be offered on around 100 flights across the U.S. for convenient connections to Auckland via Chicago. United Airlines operates more flights from its hub at O'Hare International Airport than any other airline, with more than 500 flights to 147 airports across the United States.
Nye muligheter MR...hadde det ikke vært for datoskiftet i Stillehavet kunne kanskje vært gjort innenfor et døgn? BGO-CPH-ORD-AKL-SIN-CPH-BGO
Tror det kan bli muligheter både fra TRD, OSL og andre mer perifere flyplasser ... Tror ikke det blir mulig fra ENKJ, så @RoadKing må ta turen til OSL eller BGO .. Men vi kan alle samles i gullstuen i CPH før rundturen ...
At jeg sitter og tenker "hmmmm, interessant rute", og at noen mener det er en god MR, og at noen i tillegg "er med".... Skremmende. Jeg tror det snart kommer en offisiell diagnose på Bonusfeber, med latinsk benevnelse og som - hold fast - blir godkjent som diagnose for 14-dagers sykemelding. Da blir det offisiell flaggdag på IF!
Jeg gjorde et halvhjertet forsøk på ITA i stad, men fant ikke noe. Glemte sikkert å endre dato til etter når denne ruten starter..
Og det var bare ORD-AKL. Så denne turen kan bli dyr Det var utsolgt i biz de første avgangene, så det er jo mulig det blir billigere etterhvert, og hvis man kjøper det som en del av en "t/r"-billett. Kanskje *A RTW kan ordne bedre pris?
Hvis jeg har regnet riktig, så kan det bli ca så mange poeng: BGO-CPH-ORD-AKL-SIN-CPH-BGO BGO-CPH: SAS C 1250p CPH-ORD: SAS C 12500p ORD-AKL: NZ C 8184 miles = 8200*2=16400p AKL-SIN: NZ C 5226 miles = 5300*2=10600p SIN-CPH: SQ C 6194 miles = 6200*1,5=9300p CPH-BGO: SAS C 1250p Totalt: 51300p Mulig man ikke får C på SK til CPH. Dette er med 25% bonus for EBG+. Fin tur, da!
Kommer jo ann på klasse og routing. Man må jo ikke på død og liv ta raskeste rute.. Med mindre man skal forsøke en RTW-rekord... og da er jeg interessert Ellers har unge og lovende @holmen allerede regnet ut summen med poeng..
Da jeg regnet ut poeng i går kom det opp mange spørsmål omkring turen. Blant annet hvem man flyr med. Nå er det kun byer jeg har vært i før, og selskap jeg har reist med før. AKL og ORD må være med, men alle de andre kan jo være oppe til vurdering. Og det kan jo hende at man skal/må ha en stopover et sted. I dag tidlig (i dusjen, faktisk) kom jeg på artikkelen jeg leste om Gunnar Garfors og hans rekordforsøk (?) RTW. Jeg ser at Are er inne på samme tanke.. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/ka6RLL/nordmann-med-ny-rekord-reiste-jorden-rundt-paa-56-timer
Rekordforsøket i dette tilfelle må vel starte og slutte i CPH? Fire flygninger ... CPH-ORD .. 8 timer ORD-AKL ... 15 timer AKL-SIN ... 10 timer SIN-CPH ... 11 timer Tilsammen 44 timer + 2 timer i transitt på 3 flyplasser? ... 50 timer Da blir Gunnar Garfors sine 56 timer i meste laget kanskje?
Jeg lurte på det samme. Men leste et annet sted om "reglene" for denne rekorden, og det var ikke så enkelt som å bare reise enklest og raskest. Måtte innom noen waypoints på veien. Krysse ekvator x ganger, osv. Men det må jo være mulig å få til!
Denne ruten går dog ikke innom "alle de seks bebodde kontinentene" slik som Garfors sin rute, da tar ting litt lenger tid. Støtter rekordforsøk uansett, særlig om det gir 50 000 poeng