Diskusjon rundt opprettelse av en mistake fare tråd/sticky (var: Mistake/rate fellestråd)

Tråd i 'Testforum' startet av Baldrick, 15. aug 2015.

  1. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,794
    Likes mottatt:
    4,542
    Bonuspoeng:
    113
    Det har jo vært prat på tidligere, så nå synes jeg vi bør etablere en fast tråd med tips om feilprisinger, enten det gjelder fly eller hotell. Da kan vi i det minste sette opp e-postvarsling på denne tråden, og man slipper å sjekke forumsiden hele tiden om det er noen nye tråder med tips..
    Ideelt bør denne tråden iallfall kreve at man er innlogget for å se, slik at den ikke blir søkbar.. Er dette noe som kan ordnes @tommy777 eller @Fnate ? (Og gjerne også krav om minimum xx antall poster..)
    Det vil jo også være fordelaktig om man her KUN legger ut tipsene, og ikke gjør det til en lang og uoversiktlig tråd med diskusjoner som kan legges i en annen tråd.. ;) Ordinære tilbud og kampanjer bør heller ikke legges her.
    Håper folket synes dette er en grei idé :)

    (Det kan selvfølgelig diskuteres litt rundt dette her nå i starten, og bare slette litt i ettertid når vi eventuelt har blitt enige om noe.. :) )
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,070
    Likes mottatt:
    5,994
    Bonuspoeng:
    183
    God idé! Jeg venter med å sette på varsel til alle er ferdige med å kommentere at dette var en god idé. ;)
     
    Robert H, mhsalv and Baldrick like this.
  3. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,794
    Likes mottatt:
    4,542
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, jeg også! ;)
     
  4. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,970
    Likes mottatt:
    7,318
    Bonuspoeng:
    183
    Husk at belønningen av å være aktiv her inne på daglig basis er jo at sjansene for å få med seg slike røverkjøp øker :)

    Men enklere med varsel tråd, det er jo kjipt når slikt skjer når en er på et møte. Men husk at jo enklere det blir for menig mann å få vite om feilerisinger, jo raskere blir det nok også oppdaget av selskapene.

    Men skal en ha en slik tråd, bør den:
    -Være lukket. (Kreve pålogging)
    -Kreve et minimum av poster +500 ish
    -Kreve et minimum av gjevn aktivitet (ukentlige/månedlige poster) er en inaktiv mistes tilgangen inntil aktiviteten er oppe på avkrevd nivå.
    All diskusjon om hvor og hva en har bestilt bør foregå i andre tråder.
     
    Kjakan and Baldrick like this.
  5. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,794
    Likes mottatt:
    4,542
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med dette, bortsett fra kravet om minimum 500 poster. Føler rundt 350 ish bør være nok.. ;)
    Spørsmålet er jo om det lar seg gjøre å sette alle disse parametrene for å få innsikt i EN bestemt tråd.. Det får vel Tommy svare på.. :)
     
  6. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Tror trådstarter @Baldrick vil motsette seg dette kravet (så også jeg) da vi ikke er på det nivået enda...o_O
     
    Baldrick liker dette
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Holder det ikke at man er registrert da? @Schlandy som tipset meg om BA feilprisingen har "bare" 65 poster og jeg ville ikke vært foruten den... :)
     
  8. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,794
    Likes mottatt:
    4,542
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er riktignok gressenkemann i 6 dager til, så mulig antallet poster plutselig øker drastisk i denne perioden... ;)
     
  9. Heoe5

    Heoe5 Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Uten og kjenne oppsettet på akkurat denne typen forum Eller lenge siden jeg har vert borte i oppsettet. Men skal være rimelig enkelt for Admin og skille på akkurat det selv om det må gjøres manuelt hver gang ett medlem når det ønskede antall innlegg.
    Eller ikke så lett og gi tilgang til en tråd, men kan lage en egen "etasje" som tråden kan ligge i som de med x antall innlegg kan ha tilgang til.
    I V.bulletin forum er det veldig enkelt, og så vidt jeg husker er det bare noen få tastetrykk i Admin panelet her også.
     
    Baldrick liker dette
  10. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på om det ikke er en selvmotsigelse inni her ;)
     
  11. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    VBulletin har automatisk promotion til nye usergroups avhengig av poster/tid m.v., tipper Xenforo har det også siden det er de samme gutta som har laget dette
     
  12. Heoe5

    Heoe5 Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Stemmer vel de har automatisk i vbulletin også ja, det er såpass mye trafikk på forumet jeg er Admin på att vi sletter innlegg en gang i året og dermed mistet medlemmene noen 1000 innlegg så vi må løfte manuelt. Derfor har vi heller ikke satt opp forumet til og åpne automatisk. Så tenkte kom rett og slett ikke på den funksjonen.
     
  13. Heoe5

    Heoe5 Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    I ett forum med dagstråd er det fort gjort og samle innlegg da, ønske god morgen. Poste litt bilder på kvelden. Være litt aktiv i andre tråder så har man fort 500 innlegg.
     
  14. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,794
    Likes mottatt:
    4,542
    Bonuspoeng:
    113
    Godt poeng. Selv om man ikke har så mange poster ennå, er det ikke dermed sagt at man ikke kan bidra med noe. Og jo flere av de aktive her som vet om denne tråden, jo bedre tenker jeg. Selvfølgelig om alle er inneforstått med at slike dealer er best å holde innenfor disse "veggene" ;) Men akkurat hva kravet skal være for å regnes som "verdig nok" til å delta i en slik tråd, er det jo ulike tanker om..
    Eventuelt er det kanskje mulig å gi enkeltmedlemmer tilgang manuelt, selv om man pr da ikke oppfyller kravene til automatisk godkjenning..? Det kan f.eks. være ferske medlemmer med bare et titalls poster, men som på en eller annen måte allerede viser at de har noe å bidra med, og sannsynligvis vil fortsette med det.. :)
     
    Kjakan liker dette
  15. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,970
    Likes mottatt:
    7,318
    Bonuspoeng:
    183
    He he, det ville nok jeg også gjort om forslaget ble lansert for halvannet år siden ;)
    Om det er 200/300/400 er kanskje uvesentlig, viktigere synes jeg forholdet til gjevnt aktivitetsnivå er.
     
    Baldrick and Kjakan like this.
  16. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Teknisk er der ingen problemer i at lave et subforum hvor man skal have x antal poster for at kunne se det.

    Adgang gives automatisk når man kommer over x antal poster.

    Mht om afgang kan kontrolleres ift aktivitetsniveau, så må jeg lige kigge nærmere på det. Er ikke sikker på det.
     
    Baldrick liker dette
  17. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,057
    Likes mottatt:
    1,479
    Bonuspoeng:
    113
    i dont want to be left out with my 150 posts! :-(
     
    Baldrick liker dette
  18. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,599
    Likes mottatt:
    4,374
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det blir satt et limit 200/300/500 posts vil man da ikke bare få en forferdelig masse meningsløse innlegg fra medlemmer som vil oppnå de X anntall poster ?? Kunne det evt styres av hvor lenge man har vært medlem ? 3/6/9 mdr ??? Eller blot holde det åpent som nå, finder man en god deal deles den med likesinnede
     
  19. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,794
    Likes mottatt:
    4,542
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, det har jeg tenkt også..;) men kanskje en kombinasjon hadde vært greit..?
    Problemet med å holde det åpent, er jo at "alle" kan se det, herunder også representanter fra flyselskapene...
     
  20. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,599
    Likes mottatt:
    4,374
    Bonuspoeng:
    113
    Ser den
     

Del denne siden