SAS sin "forbedring" der man ikke får poeng for oppgradert klasse dersom man oppgraderer for poeng er såvidt jeg vet ikke implementert enda.
I de fulle vilkårene står dette: "The new ticket class of the upgrade applies as the basis for earning points." Burde man da ikke få x4 på oppgraderingen?
Det har alltid vært oppgradert klasse som gjelder når man oppgraderer med SAS Upgrade på forhånd (på nett, ikke på flyplass). Det kan 80% av forumet skrive under på. SAS kom med en beskjed for en tid tilbake om at kun oppgradering med penger vil føre til økt poenginntjening og at det vil bli slutt på det samme hvis man oppgraderer for poeng, men dette har enn så lenge ikke blitt innført i praksis. Dersom man reiser på poengbillett i utgangspunktet derimot så får man ingen statuspoeng siden dette ikke gis på bonusbilletter i det hele tatt.
Passet perfekt. Da sikrer jeg meg ny periode med EBG med en enkelt tur, i plus svg-osl-alf-osl-svg. (I tillegg har jeg Amex Elite og MC premium)
Har også en booking i høstferien (for poeng) der jeg har lett etter videre connection med business/first hos United.... ...men jeg tenker vel at sannsynligheten for at det går an å fly til USA i høstferien uten en hel masse hazzle begynner å bli forsvinnende liten.
Ja, det ser jo ikke helt lyst ut. Jeg hadde en voucher fra lignende booking i høstferien i fjor å bruke. Blir det ikke tur så er den om ikke annet forlenget.
Er det noen som har funnet noen veldig gode alternativer og priser på en MR i forbindelse med kampanjen som gir x4 statuspoeng? Jeg håper det er mulig med en tur i løpet av juni en eller annen plass uten å måtte i karantene.
Jeg hadde en. Men i løpet av noen uker etter bestillingen ble det endringer som kuttet dramatisk i poengbunken. Vanskelig når det er «moving target». Nå ser det jo ut til at turen går fløyten uansett, så...
Vent med å bestille noe til 30. april, SAS holder på å redusere programmet mai-august, skal være klart 29.4, men de han trolig stoppet salget på de fleste av de berørte rutene allerede...
Det er nok et veldig godt råd. Jeg hadde billetter mellom Oslo og Tyrkia som de ikke har varslet noe som helst om på mail eller på nettet. Nå er hele bookingen borte fra SAS.no. Stresser ikke med det, de gir nok informasjon etterhvert - men som mange har vært inne på: det går villt for seg i nedskalering av ruteprogrammet nå siste få dagene
Er det ikke litt på kanten at SAS reklamerer for denne som under når det såvidt jeg har forstått det ikke er mer fleksibilitet på innenlandsbilletter, kun internasjonalt. Dette er en Norge-kampanje!
De har innført SAS GO Flex billetter som er mer fleksible, de fantes vel ikke før pandemien. Så hvis du bestiller riktig billett stemmer dette.
Ja, ok.. jeg visste ikke at denne ikke eksisterte før pandemien. Uansett vil jeg si det ikke er innenfor. Ser man kun reklamen over så ser det ut som det er mer fleksibilitet med kampanjen enn det er hvis man bestiller i morgen når kampanjeperioden er over.
Litt uklart hva som gjelder for SAS VIP PLUS i denne kampanjen. På forsiden for kampanjen under "Can I rebook my trip?" står det følgende: SAS VIP Plus tickets are rebookable and refundable against a fee. I bestillingsprosessen for kjøp av (utenlandske) billetter står det følgende: Refusjon: Billett samt gebyrer for innenlands/internasjonale flygninger kan refunderes. Refusjon av delvis brukte billetter kan være begrenset. Er det noen som har noen erfaringer rundt hva som faktisk gjelder?
De fullstendige prisreglene for billettypen pleier å ha fasiten: "PENALTIES BASE FARE FOR AFFWEB TYPE FARES CANCELLATIONS BEFORE DEPARTURE PER ROUND TRIP CHARGE NOK 1300"