Det begynner å bli en stund siden ja. Tipper det ikke kommer noe på en stund, da det er mye ubrukte poeng i omløp..
Kansellerte en reise nå, og fikk mistenkelig lite bonuspoeng tilbake. Men da jeg sjekket, hadde jeg betalt den mistenkelig lave samme summen av poeng i januar 2021 - på et eller annet bonussalg. Turen var en intra-europe som skulle kostet 30k (egentlig 60k, men halvparten med FP). Den kostet bare 21k istedet, så det må ha vært 30% bonus rabatt, da
Når man bestiller på sas, så står det hvor mye poeng du får. I tillegg så kan du bruke tabellen her: https://www.sas.no/eurobonus/partnere/flyselskaper/scandinavian-airlines/
Fint med kampanje, men jeg har jo allerede booket nok turer til å tjene opp EBD i inneværende periode. På grunn av denne kampanjen har jeg nå bookinger som gir meg 240.000 statuspoeng. Når kommer SAS med roll over poeng?
For en som må ha ting litt med teskje ;-) Har bestilt tur med poeng KRS-OSL-LYR, dette blir jo 4leg tilsammen men med x4 gir dette da 16legs/flights?
Det var nettopp det jeg gjorde i 2017 også. Mener å huske at det var ca 3,5 timer fra landing til takeoff.
Dæng, har den turen i slutten av oktober samt KRS-OSL-TOS i slutten av november, det hadde jo gitt god uttelling.
SAS har lansert vinterprogrammet for 2021/2022. – Pressemeldinga og destinasjonslista kan finnes her. Kortversjonen er vel flere flyvninger på stamrutene i Skandinavia og til destinasjoner i Europa der SAS har fløyet i lang tid før pandemimen. I tillegg har man en lite knippe flyvninger til diverse vinterdestinasjoner. PS Kanskje ikke helt riktig tråd for denne, men fant ikke noe bedre i farta...
Kunne ikke vært mer enig! Men det er sinnsykt gode tilbud i bizzi med Finnair A350 til Bangkok nå. Og gir jo litt opptjening i OneWorld da, om man skal satse på noe mer enn bare *A... Kjapp og enkel transfer i HEL (70m stopover), og en ganske grei lounge å vente i. Jeg booket OSL-BKK-OSL for en god stund siden (full flex på endringer, men ikke refundable) en uke tidlig i desember - det kom på 11900.
SAS har hatt rute til BKK både fra CPH-BKK og videre til SIN .. SAS la ned sine flygninger til BKK i 2014 .. etter å ha å hatt rute dit i 64 år .. https://e24.no/boers-og-finans/i/ngo2mo/sas-dropper-bangkok-satser-mer-mot-usa Siste gang de startet rute til BKK var i 2007, tre ganger i uken fra ARN. https://www.sasgroup.net/newsroom/press-releases/2007/sas-oppnar-direktlinje-stockholm-bangkok/ Det er så stor konkurranse fra Skandinavia til Thailand at SAS ikke kan forsvare en slik rute med det kostnadsnivået SAS har. Etter at SAS solgte sin eierandel i Thai Internasjonal i 1977 er direkterutene til BKK etterhvert overlatt til Thai ..
Dette har jeg hørt og lest mange ganger og det kan hende det er helt riktig, men hva da med Finnair? Er kostnadsnivået der så mye lavere at de faktisk kan fly til rundt 20 destinasjoner i Asia, mens SAS nå har hele tre?