Diskusjonstråd for nye EuroBonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Henning, 03. febr 2014.

  1. Hickok

    Hickok Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Blitt bedre? Har du vært der på en torsdag ettermiddag? Da står køen ut på gulvet i Fast Track. Har vært gjennom der begge de siste torsdagene, og begge ganger tok det over 20 minutter.
     
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg derimot var der på torsdag uten EBG, 20 min i vanlig, INGEN i fasttrack... Det var mens jeg ventet på siste legget som skulle gi meg EBG. Passe surt kan du si ;)

    Ganske greit for EBG dette EB2.0. Er det noe poeng i å gå for EBD? Tja, ikke etter min mening. Fordelene for å fly dobbelt så mye som en med gull er at du kan gi bort et gullkort... altså ikke en fordel for deg selv engang. Kunne nok vært noen upgrades etc inne i bildet her for å lokke flere til å gå for EBD.
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Tøffere medlemskort teller vel også? :p
     
  4. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg melder meg :p
     
    SASDC8 liker dette
  5. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
  6. andreas75

    andreas75 SK/EBG

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    For oss som jobber i skoleferier (les: ikke har 8 uker sommerferie) er jo denne perioden den tiden på året man er mest lykkelig for fast track... når de både senker kravet for EBS, og utvanner tjensten for EBG/D/P synes jeg det er uheldig
     
  7. andreas75

    andreas75 SK/EBG

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Mitt første inntrykk er at de utvanner konseptet noe, og legger til en del ting som ihvertfall ikke jeg er opptatt av...

    Poengopptjening, hva jeg kan bruke poeng på (kjøpe ny brødrister) osv er jeg ikke så opptatt av. Det som er viktig for meg er de som gjør at hverdagen blir enklere for oss som reiser mye; prioritet (booking, fast track, pre boarding osv).

    Jeg skulle ønske at de hadde lagt til rette for flere praktiske fordeler for EBG / EBD, som f eks prefered seating, reell pre-boarding, forenklet transfer osv....

    For meg synes det som om flyopplevelsen for EBG og EBD blir same same - mens det samtidig kommer til å bli langt flere EBG kunder...
     
    tommy777 liker dette
  8. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Det stemmer...

    SAS Sales
     
  9. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Og det virker som Dianmond blir Gullkort med Diamond status, da prefix fortsatt skal være EBG for Diamond. Er vel samme med Pandion i dag...

    Prefix for Eurobonus medlemmer av laveste rank vil fortsatt ha prefix EBB selv om man skifter navn fra EuroBonus Basic til EuroBonus Member.
     
  10. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Loungetilgang for EBS gjelder bare SAS lounger. DVS ikke SAS Gold lounger...
     
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    BC.no skriver at økt tilgjengelighet på bonusbilletter blir europaruter for gold og interkontinentale i tillegg for diamond.
     
    Fly med oss liker dette
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Sel om det er kjipt, så gir det mening. Om alle oss med EBG skulle fått ekstra tilgjengelighet på intercont så spørs det om det ville blitt så tilgjengelig allikevel.

    Men stusser litt over det ekstra tilgjengelighet i Europa. De er jo ikke egentlig noe som trengs. Tilgjengeligheten er jo dødsbra som en er.
     
  13. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    I mine øyne er det faktisk EBG som er vinneren her. Ser få argumenter for å gi gass mot EBD - den må i så fall komme naturlig gjennom ens vanlige reisemønster. EBG + Amex. Platinum, hvis de starter med *A awards for companion ticket, er faktisk en bedre investering enn en MR for å jakte EBD. Nå tar jeg forbehold om at jeg har oversett noen enorme fordeler for EBD, men jeg pleier å være forholdsvis stødig mht. detaljer.

    Edit: ...som igjen bringer meg til spørsmålet om EBD ikke burde vært forbehold SAS/WF-metall. Færre EBD = mulighet for bedre fordeler for disse, samt økt incentiv for å benytte SAS der de konkurrerer med andre *A-selskaper.
     
  14. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Enig med de fleste her om at EBD ikke ser ut til å være verdt den ekstra reisingen. Var redd for at EBG vile bli devaluert, men heldigvis kom vi ganske bra ut av det! Jeg håper det dukker opp flere goder for EBD etterhvert. Kanskje i form av upgrade-vouchers, mer bonuspoeng, eller liknende. Ellers synes jeg det ser bra ut. :)
     
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg trodde det skulle bli EBD? Pandion er ihvertfall EBP, det har jeg sett på boardingkort mange ganger
     
  16. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Systemene er klare for eget prefiks Q2/2015 iflg. annet nettsted.
     
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har hatt dokumentasjonen en god stund og de har ikke gjort mange endringene siden jeg snakket med dem før jul.

    Slik jeg har forstått det, skal Diamond ha tilgang til alle flighter på poeng mot en premium. Da jeg snakket med dem før jul, hørtes det ut som en premium som var mindre enn det f.eks. amerikanske selskaper skal ha for redemption. Når det gjelder gull, har jeg ikke hørt at det kun skulle bli short haul. Det de battet rundt var en høyere redemptionpris for garantert redemption (litt høyere enn Diamond). Om det stemmer at det kun blir short haul, er det ett dårlig trekk. Slik ideen for meg så ut, var at EBD kan ta ut en normalpriset 20.000 enveis for 25.000 med tilgjengelig så lenge det er seter for salg, så ett tillegg på X %, mens EBG måtte ut med 35K en høyere x %. Jeg likte personlig denne ideen godt.

    Bortsett fra dette, er det ekstremt lite du får igjen for å fly 100% mer, bortsett fra ett kult kort i lommeboka, forskjellen mellom EBG og EBD er så nært null som det kan bli.
    Så hadde jeg vært en SAS frequent flyer, hadde jeg blitt utrolig skuffet. 100K er veldig mye for ett selskap som SAS for ett "super top tier", man burde absolutt få noe mer. Tror SAS at noen kommer til å fly mer for å få ett gullkort de kan gi bort? Gimme a break.

    Men i andre enden, har det blitt utrolig enkelt å oppnå sølvstatus. Det er soleklart at SAS sikter seg mer mot fritidsreisende, særlig nordmenn, som reiser noen langweekends og ett par jobbturer i året, så midt i strupen til reisende de har tapt til Norwegian. For oss er selvsagt det du får elendig, men det å sjekke inn på business, få to kofferter gratis på innsjekk, adgang til å bruke fast track hele året mange steder i verden og 1/4 av året med SAS, er en big deal dersom du er vant til å fly med Norwegian. Jeg tror det er ett smart trekk fra SAS i kampen mot Norwegian. Men de var veldig usikker effektene, men de tallene jeg så blir det en haug nye sølvmedlemmer veldig raskt, noe som ikke koster særlig, men gjør at noen blir mer lojale fordi de får mye mer hos SAS enn hos konkurrenten. Er du ikke vant til status, er EBS slett ikke verst.

    Alt i alt er jeg langt fra imponert over hva de har kommet frem til i toppen, men synes de har gjort mye smart i bunn. Vi får se hvor folksom loungene blir i disse to periodene Silver kommer inn. Det er rimelig busy der allerede etter at GO kundene begynte å ta med seg pizza opp der.

    Just my two cents
     
  18. Thomas

    Thomas Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    I følge Martin Wassborn i EuroBonus så vil det komme til flere fordeler i løpet av våren.
     
  19. bardf

    bardf Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Godt oppsummert av Tommy, synes jeg.

    Hvis det er slik at ekstra setetilgjengelighet for EBG bare blir på Europa er det ingen verdi for min del. Men de som vil ta med familien i wrap ned til Granca kan vel kanskje finne noe positivt i det. Håper virkelig det vil gjelde longhaul også.

    Og synes virkelig innsjekk og pre-boarding må bli bedre nå når det har enda et nivå. Utfordringen er vel hvordan du prioriterer gull og plus på boarding, det er jo fort halve flyet.
     
    tommy777 liker dette
  20. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom EBD skal ha noen misjon er det nødt å ha fordeler over EBG, og ekstra setetilgjengelighet er da en av disse. Jeg håper da virkelig at ekstra tilgjengelighet på langdistanse kun er for EBD (og helt sikkert ennå bedre for EBP), og ikke for EBG.

    Ser også for meg at pre-boarding kan bli ganske morsomt etter hvert, 50 pluss prosent av flyet går ombord "først" :)
     
    tommy777 liker dette

Del denne siden