God morgen fra Air China lounge PEK. Da kan jeg bekrefte at det går helt fint å fly selv om fornavn og mellomnavn er byttet om. Gikk fint å sjekke inn i app med å skanne pass, ingen protest. Ingen som så mye hevet ett øyenbryn i innsjekk heller. AMS-PEK forsinket 2.5 time etter at flyet fikk "heteslag". De måtte spraye kaldt vann over flyet for å kjøle det ned. Var pilot vinduet som var overopphetet, måtte bytte sensor og forsikre seg om at varmeelementene var ok før avgang. Lider ingen nød når man sitter i C klasse og venter. Denne reisen har vært preget av forsinkelser, første leg i går MUC-AMS var også forsinket. Da skal jeg leve fint med denne denne forsinkelsen
Morn fra hjemmekontoret. tok en tur til førvisning dobbel utstillingsåpning på POMO i går, der verk fra Catherine Opie – Mountains don’t Know Their Names og Ken Price – Alien Terrain var utstilt. Men, heller enn å stå i kø utenfor døren, satt vi inne i Britannia bar, drakk et par cocktails mens vi så på køen. Opie har klart å fange blåtimen i Norske fjell og landskap med kamera og av de omtrent 10.000 bilder hun tok var hun fornøyd med 12. Hun knipser helt klart bedre bilder enn meg Price fikk vi litt mer glede av (siden vi tross alt allerede er kjent med blåtimen og fljell og har sett det "live", selv om Opie virkelig fanget essensen), siden skulpturene er alt annet enn gjenkjenbare. Om du er i Trondheim i nær fremtid anbefales en tur innom. De har også en avdeling med Munch, inkludert en versjon av Skrik, dersom det skulle falle mer i smak. Bare 6 arbeidsdager igjen til feriestart. Det gledes!!! Ha en herlig torsdag
God torsdag fra jobb. En uke igjen til avreise retning Bonaire, så naturligvis er litt tid på morgenen gått med på å lete opp informasjon om jordskjelvet i Venezuela i natt. Ser ut til å være forferdelige greier men heldigvis har de karibiske øyene etter det jeg skjønner gått klar av skade. Var en stund tsunami allert men faren er nå heldigvis avblåst.