Fantastiske bilder og TR. Tror det ikke bare er papirarbeide som må til for paragliding, bærekraftberegninger hører også med
TusenTakk! Og ja det har du rett i, har aldri flydd med paraglider men har vurdert og ta papira på det. Men eg skjønte fort at det tar litt tid og kome dit eg vil, og kunne vere litt sjølvstendig så då vart det lagt på is foreløpig. Men både guiden vår Wilson, og taxi sjåføren sa at Kota Kinabalu var ein populær paragliding destinasjon.
Du var heldig med været. Mange fine bilder. Jeg prøvde å nå toppen av Mount Kinabalu for en del år tilbake, kanskje desember 1996 og hadde overhodet ingen utsikt, bare tåke eller regn. I regnværet fra hytta opp mot toppen, på cirka 3800 moh, spurte kameraten min om vi skulle fortsette i dette forferdelige været. Jeg var jo ivrig på å nå toppen, men spørsmålet fikk meg til å tenke gjennom hva vi drev med. Toppfeberen forsvant, fornuften seiret og vi gikk heldigvis nedover igjen. Regnværet hadde forårsaket flom i mange elver, ødelagte veier og visstnok en av Malaysias største naturkatastrofer med cirka 160 omkomne.
Ja, me var definitivt heldig med været noko som vår guide Wilson også sa. No hadde det ikkje regna på ein nesten ein månad på fjellet, og det var visst lenge sidan ein så tørr periode. Og at vi i tillegg nesten ikkje hadde vind var veldig sjeldan. Men det lyna og tordna rundt fjellet på natta når vi gjekk opp. Bra at fornuften sigra, eg kan tenke meg at det ikkje er triveleg i det heile tatt og gå på det våte svaet i sprutregn. Forsåvidt heller ikkje nedover i jungelen. Så sjølv om det er kjedeleg og ikkje kome til toppen, så er det einaste fornuftige. Og når det i tillegg er ein av dei største naturkatastrofen så er det klart at då er det ikkje plassen og vera. Eg er glad ikkje vi har slike katastrofer i vesle trygge Noreg.
På veg ned til start-punktet for Via Ferrataen som låg på ca 3750moh, så såg eg eindel vardar. Slik som er vanleg på fjellet her heime i Noreg. Eg spurde Wilson om desse, han hadde ikkje noko navn. Men sa at desse var satt opp til minne om dei 18stk som mista livet under jordskjelvet i 2015. Fleire av dei var hans venner, og dei hadde planlagt og reise til Nepal bare ei vekes tid seinare. Dette hadde ikkje blitt noke av, naturlegvis og rett etterpå så var det store jordskjelvet i Nepal. Han sa at han hadde lurt på om det var ei meining med alt som hende? Det var uansett ei sterk historie han fortalde.
Så var det klart for Via Ferrata, natt og morgon byrja og gå mot dag. Så då vart det t-skjorte vær. Det blei visst bestemt at eg skulle vere «Captain» så då skulle eg gå først. Første gong på Via Ferrata, og har aldri klatra nedover så dette var litt spennande. Ein kom fort inn i det, og det heile virka veldig trygt og fint. Det var jo fortsatt opphaldsver, eg veit ikkje om eg hadde gjort dette i regn for og sei det slik. Nøgd me og fått fotografert ein «Halo»
Så etter Via Ferrataen, som gjekk ned. Så sti i skogen før vi klatra litt opp igjen til stien på nye Via Ferrata, så rusla vi ned til hytta. Her fekk me servert brunch, så var det bare og ta fatt på den lange vegen ned. Det var mange trappetrinn og mange høgdemeter ned, så ein tenkte vel på at dette kjenner ein i morgon Vel nede så fekk me sertifikat på at me hadde nådd toppen av fjellet og sertifikat på at vi hadde klatra verdas høgaste Via Ferrata. Flotte sertifikat, men har ikkje bilde. Dei ligg nedpakka. Men det finns noko bilde på verdsveven. Vi venta ikkje lenge før ein buss var klar til og ta oss tilbake til Mercure Kota Kinabalu.
I bussen så blei vi enige om og prøve Hard Rock Cafe, Kota Kinabalu. Tok ein Grab til Hard Rock. Så då blei det ein liten feiring, men vi var slitne etter og ha stått opp 01:30. Maten på Hard Rock, vel eg skjønnar kvifor det er lenge sidan eg har vore her. Det var heilt greit men ikkje noke meir. Så rusla vi tilbake, tok ei bøtte med øl på taket på hotellet før vi la oss. Flott usikt frå hotellet:
Ja, eg skriv og skriv Men eg gløymte og nevne at når vi gjekk ned så snakka vi eindel med Wilson(guiden) Han kunne fortelje at så og sei alle som jobba som bærar, guide, o.s.v kom frå same landsbyen oppe ved foten av fjellet. Litt som Sherpafolket i Nepal. Han kunne også fortelje at han byrja som bærar då han var 11år gamal Og som guide då han var 17år! Fjellet var hans andre heim og han trivast med jobben sin, nokre gonger var det sjølvsagt utfordrande klientar men i det store og det heile trivast han godt. Han fortalde også(etter at eg spurte) at han hadde løpt opp til toppen og ned igjen frå starten på ca 1800meter på 4.5time Sprøtt!
OD 1007 BKI-KUL, OD177, KUL-DPS: Vaknar på morgonen, og hadde grei frukost på Mercure. Men fytti katta ein er støl i dag går som ein «GakkGakk» (les:and) kjempestøl i både legg og lår, eventuelt går som ein pingvin? Vertfall det kjentes ikkje godt.... Bra dagen går til reise, og at neste fjelltur ikkje er heilt endå. Sjekk inn gjekk kjapt og greit på BKI, kom gjennom alt på 20min i ECO. Malindo Air var supereffektive på insjekk. Det sto at vi måtte kjøpe mat ombord, men neidå her fekk me servert mat og det var god beinplass. Betre enn både Norwegian og Royal Brunei. Kanskje også betre enn SAS. Malindo Air hadde også 25kg bagasje inkludert på turen vår til Bali. Og me betalte ca 700,- NOK per person for desse flightane. Så skal du fly intra asia, sjekk ut Malindo Air! Water village også i Kota Kinabalu Pizza, smakte heilt greit.
@RoadKing @Kristian Tusen Takk! Eg har no skjønna at det er mykje jobb bak reisebrev, og takkar dykk begge og mange andre for reisebrev og mykje inspirasjon. No skjønnar eg kor mykje jobb som ligg bak Men vi lyt fortsejta ;-)
Vi hadde jau eit pit-stop på KL på vår tur til DPS. Det skulle vise seg at vi var fleire bonusnørdar på tur, og ein annan på turen fekk invitert både meg og madammen inn på Plaza Premium Loungen på KL. Det viser seg at som US korthaldar med Amex Platinum så kan du ta med deg 2gjester i PP loungar gratis. Kan vi det med det norske Kortet?
Fantastisk reisebrev @snus_mumrikken ! Jeg løfter denne fram som ukens utvalgte forumtråd på nyhetsbrevet (eller skal vi bare være ærlige og kalle det ukens utvalgte reisebrev?). Takk for bidraget
Fantastisk reisebrev! Masse fine bilder, og en tur litt utenom det vanlige her på IF. Takk som deler!