DNB MasterCard

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av PaalAndre1977, 04. mai 2021.

1. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet, da alt var lagt, spurte de om jeg brukte DnB. Jeg sa ja og da sa de at de ikke selge produktene til den prisen… jaja, løsningen var å gå til en annen butikk fremfor å krangle

2. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,079
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer som du nevner, tilbudsvarer er selvfølgelig inkludert :) Dog gjelder det visse restriksjoner, viser til utsendt e-post samt DNBs nettsider. Send gjerne pm ved spørsmål eller utfordringer.

3. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,430
    Bonuspoeng:
    113
    Det enkleste er å si nei. Og så bare betale med DNB.

DNB mastercard kan legges inn i google pay slik at du kan bruke telefonen. Ikke så lett å se hvilket kort du bruker.

4. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,034
    Bonuspoeng:
    113
    Sitat fra dnb mailen:

Generelle unntak for Supertilbudet:
    Gjelder ikke for varer som allerede er i bestilling, kjøp av gavekort, betaling med kort i digitale lommebøker som eks Curve-kort/ Apple Pay/ Google Pay

5. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan fungerer dette med f.eks lokale rabatter som er avtalt på siden? :p Det står jo ingenting om dette, såvidt jeg kan se...

6. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,430
    Bonuspoeng:
    113
    Usj, så dumt at man ikke kan bruke det med google pay. Det er jo et DNB mastercard... men google skal vel ha en liten andel så kanskje derfor? Men blir det håndhevet eller er det bare i teorien? (Jeg fikk kjøpt gavekort hos XXL og fikk 20% på det, selv om det står at gavekort er unntatt)

7. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,592
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror det er så enkelt som at automatikken som "refunderer" 20% på faktura ikke er bygget til å søke etter "%BUTIKK%", men "BUTIKK%". Siden blant annet Curve legger til en ekstra tekst i starten, så opplyser nok DNB om at det ikke gjelder, men etter hva jeg husker så legger ikke ApplePay noe ekstra tekst så det kan være at DNB kun "safer" dersom det skulle feile...

8. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,430
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får ta meg en tur innom Power og kjøpe noe dilldall :-D
    Eneste måte man får fasiten på er jo ved å teste

Jorge and Nuvolari like this.
  9. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,070
    Bonuspoeng:
    113
    Høie bruker Klarna ved checkout og da kommer det opp som Klarna *Høie.

10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Forsøkte å få Prismatch (eller prisløfte som Power kaller det) mot Komplett idag. Det var OK så lenge jeg _ikke_ betalte med DNB MC. Iflg de gjaldt ikke DNB-rabatten ved kampanjer, og de mente prismatch var en form for kampanje..

11. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,484
    Bonuspoeng:
    113
    Hva om man sier at man ikke betaler med DNB-kort? Kan de se på skjermen i kasse om det er DNB-kort som blir brukt?

12. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, men de har blitt opplært til å se på kortet når den brukes i terminalen. Hvis man skal få det til å fungere, kan man evt flashe med et kort (eller taste feil pin), så bruke DnB

13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Eneste jeg kan tenke meg er at de som "tar imot" prismatchen står ute i avdelingen mens de som skal ta betalingen står i kassa. Så hvis den i kassa ikke kobler prismatch og DNB så kan det gå. Men det virker som de har veldig trykk på det med DNB når det er disse dagene. Fikk spørsmålet ang. hvordan jeg skulle betale med en gang :confused:

14. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,484
    Bonuspoeng:
    113
    indahla liker dette
  15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Eller hva hvis jeg holder to kort over hverandre med DNB-kortet underst.
    Og en plate imellom som hindrer at det øverste kortet blir lest av terminalen .. :p

markus liker dette
  16. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,848
    Bonuspoeng:
    183
    Det vil stå DNB Mastercard på kvitteringen. Men da har man jo allerede betalt for varene :)

17. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,034
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man får rabatten når man bruker google pay eller garmin pay er det kanskje en mulighet?

Noen bør teste det på noe småtteri.

18. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,430
    Bonuspoeng:
    113
    Som sagt som gjort.

Screenshot_20210826-144802_Drive.jpg
    DNB supertilbud virker med mastercard lagt inn i Google pay. Selv om de sier at det ikke virker.

EndreD, October, Gullars and 8 others like this.
  19. Lemag

Lemag Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei

Jeg oppgraderte akkurat DNB ung mastercard til Eurobonus opptjening, men jeg har ganske lav kreditt.
    Er det noen som vet om jeg får points selv hvis jeg innbetaler ekstra og altså bruker penger som er over kredittgrensen?
    Takk

20. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,430
    Bonuspoeng:
    113
    Siste jeg sjekket så fikk du poeng for det ja.
    Det burde jo være fort gjort å teste, sørg for å betale inn ekstra på kortet, bruk kortet, se om neste faktura har gitt deg poeng for de transaksjonene mens kortet var i pluss

Del denne siden