DNB og SAS inngår bonussamarbeid

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bjoern In America, 22. okt 2015.

Tags:
  1. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Lest postene litt før... så skjønner du hva diskusjonen går ut på ;) - Vi vet at Shell MC er trumf... vi ønsker bare å få 2% trumf med shell MC og det blå trumf kortet på Norgesgruppen (Og til dere som vil kverulere litt - Ja Amex Platinum gir enda bedre utnyttelse, men det er ikke diskusjonen her ;)

2. alfrednobel

alfrednobel Medlem

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Fint, da skal jeg bare glemme Visa trumf tror jeg og bestille meg shell mc. Kjempebra post

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er kun debetkort som kan knyttes til trumf.

Anton80 and peterfox like this.
  4. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Selv om Shell-kortet er "knyttet til Trumf" betyr det ikke at du får direkte trumf for den handelen.

Det er knyttet til din Trumf-konto i den forstand at bonusen utbetales dit, men kortet er ikke knyttet opp til selve handelen, kun beløpet du betaler med kortet. Så bruk det blå først (for å få Trumf fra Norgesgruppen på selve handelen) og deretter kredittkortet for å få Trumf for beløpet du har belastet kortet..

Joffer and Anton80 like this.
  5. alfrednobel

alfrednobel Medlem

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Liten påminnelse til fremtidige nye kunder til American Express (gjelder SAS AmEx-kort)

Dette er på ingen måte noen post for å egen vinning, men mer for informere evt. nye personer som ser her inne; Hvis du ønsker å bli kunde hos AmEx og få 20 000 EBP som startbonus, kan dere ta en titt på denne siden:
    https://insideflyer.no/forums/threads/vervekampanje-fra-sas-american-express.5503/page-5

Undertegnede var ikke klar over dette da han ble kunde og gikk glipp av ekstrapoengene, så greit for nye og uinvidde at det i alle fall finnes en mulighet!

mvh.
    Alfred

Xflipper liker dette
  6. West

West Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Angående Trumf. Har aldri visst at man kan bruke det blå Trumfkortet for så å betale med et annet kort..

Betyr det at jeg kan scanne det blå kortet når jeg handler, få full Trumf Bonus (1% + 7% på grønt) for så å bruke DNB MasterCard og få Eurobonus herfra i tillegg? Altså i pose og sekk

Joffer and Blaa like this.
  7. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,085
    Bonuspoeng:
    183
    Yes, det er den beste måten å makse opptjeningen hos Norgesgruppen ved å få både Trumf ved å skanne det blå kortet og så betale med kredittkort som gir direkte EB-poeng :)

8. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ettersom jeg i utgangspunktet har svært mye jeg skulle ha gjort har jeg åpenbart brukt tiden på noe annet.
    Har sett over kredittkortregninger siste 12 mnd og regnet ut verdien på disse poengene jeg har fått sammenliknet med hva jeg ville fått med DNB Saga MC.

Resultatet er entydig, om jeg får kort for 99kr/mnd + konekort for 250 i året ville det kostet 1438kr.
    Raskt regnet ville jeg fått 17721 poeng ekstra med DNB MC, da tatt høyde for at all overføring fra Shell-kortet gjøres med kampanjekode +300 poeng. Ved normal overføring ville det resultert i 18232 poeng ekstra.
    Dvs drøyt 12 poeng pr krone. Kjøper man poeng fra SAS får man 5 poeng pr krone (ja, jeg vet jeg har sagt 4 tidligere, men nå er prisen gjort om til NOK fra EUR). I tillegg har jeg brukt mitt eksisterende DNB kort et par ganger på slik -20 % kampanje som på det aktuelle tidspunktet gav meg 0 poeng. Sluttlig kan vi vel si ca 18000 poeng ekstra.
    Bare 8 år til jeg har nok poeng ekstra til en F-reise til Nord-Amerika, og det til kun 11504 kr.. (Ja er ikke dette et nyttig og svært virkelighetsnært regnestykke? :) )

Så da er det kanskje bare og få ordnet seg dette.. Og så må man bli SAGA-kunde da.. Jeg er fortsatt studentkunde selv om jeg har vært i arbeid i 3 år :)
    Da ryker både Diners, Shell MC og SAS MC...

Noen andre som har regnet på dette og kommet frem til noe annet?

9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,163
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønte ikke helt regnestykke @Are .
    Men for meg har DNB saga vært vert vær krone av de 99 til nå(om det er det videre får vi jo se).
    Har feks kjøpt bil, og garasje på MC der amex ikke var godtatt, i tillegg til masse utlegg for venner/familie. Vill tippe det har gått 500 Tnok siden det kom ;)
    I følge dnb er tilleggskort til dnb MC gratis selv om det er knyttet opp mot SAS. Har ikke bestilt mitt enda, så vet ikke 100%

10. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,682
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke regnet på det selv, men har du regnet på dette uten SAGA, hvor man får 15 kr per 100 lapp til 49 kr/mnd?

Det er den løsningen jeg har nå.

11. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,163
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan du jo ha shell MC med 13,9 poeng gratis?

12. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Selvfølgelig har jeg også regnet på dette :)

Det koster meg 838 kr og gir ca 4800 poeng ekstra.
    Disse tallene må ta tas med en klype salt da jeg har regnet inn bruk av Diners, som også gir 15poeng/100 kr.
    Dinersbruken er muligens noe kunstig høy da det ble brukt mye når mitt Amex ble sperret.
    For min del må det blir 20poeng/100kr for at det skal være verd noe som helst.
    Som Xflipper sier, Shell MC gir 13,89 poeng for hundrelappen ved normale overføringer. Om du kun overfører når du får 300 poeng ekstra havner du på 14,3 poeng pr 100 kr.

For å sette perspektiv på dette så trenger du å dra kortet for minst 264.600,- per år før det lønner seg å betale for å få DNB MC sammenliknet med Shell MC, gitt at du tar ut dine trumf-poeng til en normal pris.
    Tar du de ut når det er kampanje ender du opp med å måtte bruke hyggelige 423.360,-.

Det snur seg selvfølgelig fort om du får 20 poeng istedenfor 15 per hundrelapp.
    Da trenger du kun å omsette for 97.200,- kr for å hente inn årskostnaden på vanlig trumfrate, eller 104.312,20 kr på kampanjeraten.

Satt på spissen, så bør ingen overhode uansett økonomi eller andre forhold betale for 15 poeng per hundre når du får Shell MC gratis.

Stuttfeiten and Xflipper like this.
  13. alfrednobel

alfrednobel Medlem

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Du er så syk i hodet ditt at jeg blir helt rar inni meg @Are ! Jeg tror jammen jeg er forelsket:eek:

14. alfrednobel

alfrednobel Medlem

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk høre at jeg ikke burde ha Dnb saga. Personen mente at det ikke var verdt prisen.
    "Ved omsetning for 10 000,-:
    1389 poeng gir Shell mc
    2000 poeng gir dnb saga

Skal omsette for en god del skal det lønne seg."

Når det er sagt har jeg dnb sagakortet selv...

15. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,682
    Bonuspoeng:
    183
    Men 0 i skattbar inntekt det siste året (student i utlandet), så stiller jeg ikke så veldig sterkt når det skal søkes om kredittkort, så da må man ta det man allerede har.

Xflipper liker dette
  16. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er det som er uklart?
    Premisset er at om jeg bruker 99kr/mnd på kort istedenfor å bruke Shell MC/SAS MC/Diners vil jeg få langt flere bonuspoeng enn om jeg bruker dagens kort og kjøper poeng for disse 99kr/mnd.

Grunnen til at man regner slik er at det er eneste rasjonelle/nøytrale verdsettelse av poeng. Altså hva poenget er verd om man kjøper det fra SAS. Reelt sett er det åpenbart ikke slik at jeg kommer til å kjøpe disse poengene for 99kr/mnd, men som økonom må man jo ha et tall å regne på :)

Ja, man skal omsette litt før det lønner seg, eksempelvis 104312,20 kr i året eller ca 8700kr/mnd.
    Eksemplet til vedkommende tilsier 7332 poeng i året for kr 1188,-, noe som gir 6,17 poeng per krone. Kjøper de får du 5 poeng per krone. Altså, det lønner seg :)

Jeg tenkte en gang, skal jeg skaffe meg amex? Jeg bruker da ikke 100 000 kr i året på kort, så regnet jeg over og etterpå angret jeg på at jeg ikke hoppet på i september istedenfor å avvente til nyttår.. Man bruker mye mer penger enn man tror. I alle fall når man kommer forbi studenttilværelsen og plutselig har bolig og unger og fore..

Xflipper liker dette
  17. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Den ser jeg. Ville nok uansett søkt om Shellkort, just in case.

18. alfrednobel

alfrednobel Medlem

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    @Are
    Er det gratis med kort til kjæreste dnb saga? Eller må man være samboere? /gift??

Skjønner at man får en enkelt faktura i måneden, men er det mulig å få oversikt hva som er brukt på hvilket kort? Dama ønsker å holde litt styr, you know.......

19. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,163
    Bonuspoeng:
    113
    jeg fikk beskjed om at det var gratis. navnet til den du vill står på kortet og du kan dessverre ikke begrense kreditt på "kone" kort. Du for dog et egent ark(side2) på fakturaen som er til ekstra kortet ;)

20. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Trodde det var 250kr?
    Skal undersøke til uka... :)
    Vil gjerne ha dette i orden i løpet av en ukes tid emed mindre jeg plutselig ombestemmer meg..

Del denne siden