Hei Er det noen som har erfaring med oppgjør med forsikringsselskapet i forbindelse med "Egendelsforsikring ved leiebil"? Reklamen tilsier at en trygt kan takke nei til tilleggsforsikringer når en skal hente ut leiebil, men kjenner jeg blir litt skeptisk når jeg prøver å forstå vilkårene til forsikringen som følger med DNB Saga MasterCard med eurobonus upgrade. Hva tenker dere...?
Har samme forsikringen, gjennom DnB private banking. Fremtind (på vegne av DnB) var det mest råtne forsikringsselskapet den ene gangen på mange år jeg faktisk ba dem om oppgjør jeg hadde krav på. Fikk ikke pengene, og konkluderte med at jeg heller betaler for Europeiske/If for å ha en skikkelig reiseforsikring som funker. Selv om jeg fortsatt har "gratis" reiseforsikring-pluss (eller hva de kaller det) hos DnB/Fremtind
Enig - Fremtind er pillråttent og dyrt. Byttet til If, som både er vesentlig billigere og gjør det de skal. (Se forøvrig denne tråden om min erfaring med Fremtind: https://insideflyer.no/forums/threa...forsikring-ved-gjennomgående-bookinger.19183/)
Jeg har fått hjelp 2 ganger i slike situasjoner. Ingen spørsmål, bare sendt inn regningen fra selskapet og fått penger utbetalt. Det ene tilfellet var dog før Fremting i med SAS Amex.
Enig i det meste her. Kredittkortforsikring er vanskelig å få uttelling på. Det som imidlertid virker er å kombinere forsikringer. For eksempel ved forsinket reisegods kan man få utbetalt både Europeiske og kredittkort-beløpet hos Europeiske, så kjører de regress/apportionment mot kredittkortselskapet. Ikke alle som gjør denne servicen, men IF/Eur har fikset det flere ganger tidligere. De lovet nylig at de skal fortsette med det (spurte når jeg fornyet/oppgraderte).
Takk for alle gode svar. Ser at det er Lloyds Insurance Company som har ekstra forsikringene som følger med MasterCard Upgrade (Eurobonus) hos DNB. Noen som har erfaring med Lloyds og egenandelforsikringen ved leiebil? Bare denne forsikringen og leiebil en gang gjør jo at jeg eventuelt sparer inn hele årsgebyret for å ha MasterCard Upgrade.
Jeg har klagd til DNB for deres villedende markedsføring om at en «trygt kan takke nei». Der er renspikka vås… leiebilforsikringen på Mastercard upgrade er omtrent verdiløs i mange land. Vilkårene er nemlig at de kun dekker skader definert som «plutselig uforutsett hendelse utenfor sikredes kontroll». Det er så begrensende at forsikringsselskapet kan argumentere med at omtrent alt bortsett fra at noen faktisk kjører på deg mens du stod stille ikke dekkes. Uhell som du selv står for er ikke dekket. Kjøper du imidlertid forsikringene til Sixt eller Avis med full LDW og null egenandel så får du aldri noe krav uansett hva som skjer. Videre dekker forsikringen til DNB heller ikke biler som koster mer enn 700.000 NOK i landet du oppholder deg. De har definert at den summen tilsvarer «luksusbiler og sportsbiler». Synd for deg at du fikk en svær Audi eller en Volvo i Norge. Koster den mer enn grensen så dekkes det ikke. Å kalle det «trygt takke nei» er hårreisende og jeg sendte klage på dette til DNB i forrige uke.
Er Amex SAS Elite sin forsikring bedre? Bruker mye Bilkollektiv/hyre og er ikke klok på om jeg kan takke nei til ekstra forsikring (Har fremtind reiseforsikring og betaler alt med Amex Elite)
Jeg sjekket for et par år siden, og da så i alle fall Platinum forsikringen grei ut,rent dekningsmessig. Men som sagt så er selskapene bak kredittkortforsikringene såpass kranglete at en god reiseforsikring med full dekning er å foretrekke. Superdekning på Europeiske er nokså dyrt så man bør reise endel for at det skal lønne seg. Ofte best å bare ta den LDW-ekstraforsikringen.