Dnb SAGA MC med EB-oppgradering VS Eurobonus MC Premium

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av elpedro666, 02. des 2017.

  1. elpedro666

    elpedro666 Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har pt Dnb SAGA MC med EB-oppradering. Det koster 99,- per mnd og gir 25 EB-poeng per 100 kr brukt. Har nå fått tilbud om Eurobonus MC Premium, som gir lavere uttelling på EB-poeng, men gir samtidig poeng til opptjening av EB-nivå. What to do?
     
  2. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    25 på Saga MC? Jeg trodde det bare var private banking som ga 25.
     
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    DNB Saga gir 20. Private Banking 25.

    Jeg bruker begge to. En transaksjon hver måned på Eurobonus MC Premium (spotify og netflix er fint til slike ting), resten på DnB SAGA MC. Den sistnevnte er tilknyttet vipps og payr, så der kommer de fleste transaksjonene.

    Og så er det 365 (danske bank) hver gang jeg tanker på Esso. I utlandet bruker jeg DNB Saga MC når jeg tanker, 4% rabatt der. Og så er det Bank Norwegian i tillegg for andre utlegg og fordeler, bl.a. ekstra reiseforsikring og leiebilforsikring.

    Det blir litt mange kort av og til :)
     
  4. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Burde heller bruke Eurobonus MC Premium på vipps, DnB SAGA MC gir ingenting på vipps.
     
  5. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    takk for tipset, trodde jeg fikk for vipps men da skal jeg bytte
     
  6. elpedro666

    elpedro666 Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Tar de renter eller noe gebyr ved VIPPS?
     
  7. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Nope
     
  8. Rikke

    Rikke Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Ser at dette er en gammel tråd, men tenker å spørre deg likevel da jeg ser at du fortsatt er aktiv på forumet:). Jeg har DNB SAGA og fikk overført 10 000 statuspoeng 1. feb. Har de regnet disse poengene ut fra mitt forbruk til og med januar med forfall 15. januar eller til og med desember med forfall 15. desember? Vet du noe om det? På forhånd takk for svar:)
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det er poeng for forbruket du har hatt etter nyttår. Bør være frem til 15. januar, eventuelt hele januar.
     
  10. Rikke

    Rikke Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Ok. Takk for svar:rolleyes:
     
  11. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Som @Upsaker skriver er det mest sannsynlig poeng du har fått for januarforbruket, men jeg ville kontaktet DNB Kundeservice for å være 100% sikker.
    Det var mange SAGA-kunder som opplevde forsinkelse i overførsel av ekstrapoengene opptjent i desember. Istedet for å få disse i januar kom desember-poengene sammen med januar-poengene i begynnelsen av februar. Har ikke sett rapporter om tilsvarende forsinkelser med statuspoeng, men man vet aldri...
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan selvsagt hende.

    Brukte du 100 eller 200k før desember som du savner poeng for? Har du i tillegg brukt 100k før 15. eller 30. januar? I så fall burde det jo kommet 20.000 poeng.
     
  13. Rikke

    Rikke Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Dette er nok mere komplisert. Jeg oppdaget rett etter jul, altså i januar at mitt saga mc ikke hadde generelt poeng på mange måneder. Det viste seg at poengene var ført over på feil ebkonto. DNB sørget for å merge de to ebkontoene som begge stod i mitt navn og da fikk jeg også med 10000 statuspoeng. Dermed lurer jeg på om de kan være «ekstra» fra en tidligere periode? I Januar betalte jeg en mcfaktura på 42000, men det er vel desemberforbruket. Ble usikker på om de 42 teller med på de neste 10000 statuspoeng eller ikke...
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Fakturaen som forfaller 15. januar er for desember ja. Hvis du ikke har brukt over 100.000 i januar kan det høres ut som det er fjorårets forbruk ja.
     
    Rikke liker dette
  15. Rikke

    Rikke Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Da håper jeg på det. Ville vært det klart beste:)
     

Del denne siden